Mer hk på Cbr 125

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Hej !
Det är så att jag har en kompis som har en Honda Cbr 125:a och vill få ut lite mer effekt ur den !
Han har köpt ett annnat avgassystem, läckert ljud men ger ingen riktigt märkbar effekt..
Min fråga är nu, kan det sitta en plugg i förgasaren eller i insuget vid cylinder??
Kom med tipps och ideér tack !!

Och en sakt till, jag vet, sök på forumen men antingen är sökfunktionen dålig eller är det jag som är dålig på att söka för jag hittar inte läsbar info/tråd !!

Mvh strömmarn!!

Hej !
Det är så att jag har en kompis som har en Honda Cbr 125:a och vill få ut lite mer effekt ur den !
Han har köpt ett annnat avgassystem, läckert ljud men ger ingen riktigt märkbar effekt..
Min fråga är nu, kan det sitta en plugg i förgasaren eller i insuget vid cylinder??

Och en sakt till, jag vet, sök på forumen men antingen är sökfunktionen dålig eller är det jag som är dålig på att söka för jag hittar inte läsbar info/tråd !!

Mvh strömmarn!!

Finns inga pluggar i CBR, ska han ha mer effekt så får han köpa bigbore kit eller ny hoj, så enkelt är det.

Finns inga pluggar i CBR, ska han ha mer effekt så får han köpa bigbore kit eller ny hoj, så enkelt är det.

för de första 4-takt på sånna här små hojar är = BAJS

ska han ha mer effekt sälj skiten och köp 2t och vill han inte sälja den så får han räkna med att även om han köper sånt big bore grejjs så kommer han bli smiskad av mopeder och även av standard 2 t typ RS, Mito

sammanfattning: 4t och 125cc GÅR SKIT :rolleyes:

Hej !

Mvh strömmarn!!

köp en cbr 150 från thailand för några tusenlappar och plocka motorn. synd bara att jag inte tänkte på det då jag hade min cbr125.

köp en cbr 150 från thailand för några tusenlappar och plocka motorn. synd bara att jag inte tänkte på det då jag hade min cbr125.

Hur hittar man säljare i thailand? Måste man åka dit då eller finns det några internet sidor?

Hur hittar man säljare i thailand? Måste man åka dit då eller finns det några internet sidor?

man får väl ta kontakt med nån firma så får de skeppa den. man kan säkert få både hojen och frakten för under 10000 så..

för de första 4-takt på sånna här små hojar är = BAJS

ska han ha mer effekt sälj skiten och köp 2t och vill han inte sälja den så får han räkna med att även om han köper sånt big bore grejjs så kommer han bli smiskad av mopeder och även av standard 2 t typ RS, Mito

sammanfattning: 4t och 125cc GÅR SKIT :rolleyes:

Fan va jag hatar sånna som du :finger

jaja...
har han bestyckat den nåt?
kanske modda luftburken.
bruka funka på större 4 takts stånkor iaf :va

jaja...
har han bestyckat den nåt?
kanske modda luftburken.
bruka funka på större 4 takts stånkor iaf :va

Klart det hjälper lite, men den bittra sanningen är att en så liten 4T cyckel inte är nått att ha om man vill ha någon nämnbar effekt över huvud taget, tyvärr. så ända raka är att sälja och köpa 2T om man inte kan hålla sig tills mellan hoj.

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back