Mer hk på Cbr 125

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Hej !
Det är så att jag har en kompis som har en Honda Cbr 125:a och vill få ut lite mer effekt ur den !
Han har köpt ett annnat avgassystem, läckert ljud men ger ingen riktigt märkbar effekt..
Min fråga är nu, kan det sitta en plugg i förgasaren eller i insuget vid cylinder??
Kom med tipps och ideér tack !!

Och en sakt till, jag vet, sök på forumen men antingen är sökfunktionen dålig eller är det jag som är dålig på att söka för jag hittar inte läsbar info/tråd !!

Mvh strömmarn!!
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Hej !
Det är så att jag har en kompis som har en Honda Cbr 125:a och vill få ut lite mer effekt ur den !
Han har köpt ett annnat avgassystem, läckert ljud men ger ingen riktigt märkbar effekt..
Min fråga är nu, kan det sitta en plugg i förgasaren eller i insuget vid cylinder??
Kom med tipps och ideér tack !!

Och en sakt till, jag vet, sök på forumen men antingen är sökfunktionen dålig eller är det jag som är dålig på att söka för jag hittar inte läsbar info/tråd !!

Mvh strömmarn!!

Finns inga pluggar i CBR, ska han ha mer effekt så får han köpa bigbore kit eller ny hoj, så enkelt är det.
 

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -99
Finns inga pluggar i CBR, ska han ha mer effekt så får han köpa bigbore kit eller ny hoj, så enkelt är det.

för de första 4-takt på sånna här små hojar är = BAJS

ska han ha mer effekt sälj skiten och köp 2t och vill han inte sälja den så får han räkna med att även om han köper sånt big bore grejjs så kommer han bli smiskad av mopeder och även av standard 2 t typ RS, Mito

sammanfattning: 4t och 125cc GÅR SKIT :rolleyes:
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
Hej !
Det är så att jag har en kompis som har en Honda Cbr 125:a och vill få ut lite mer effekt ur den !
Han har köpt ett annnat avgassystem, läckert ljud men ger ingen riktigt märkbar effekt..
Min fråga är nu, kan det sitta en plugg i förgasaren eller i insuget vid cylinder??
Kom med tipps och ideér tack !!

Och en sakt till, jag vet, sök på forumen men antingen är sökfunktionen dålig eller är det jag som är dålig på att söka för jag hittar inte läsbar info/tråd !!

Mvh strömmarn!!

köp en cbr 150 från thailand för några tusenlappar och plocka motorn. synd bara att jag inte tänkte på det då jag hade min cbr125.
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
köp en cbr 150 från thailand för några tusenlappar och plocka motorn. synd bara att jag inte tänkte på det då jag hade min cbr125.

Hur hittar man säljare i thailand? Måste man åka dit då eller finns det några internet sidor?
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
Hur hittar man säljare i thailand? Måste man åka dit då eller finns det några internet sidor?

man får väl ta kontakt med nån firma så får de skeppa den. man kan säkert få både hojen och frakten för under 10000 så..
 

y@m@h@

FRAMÅT STOLTA AIK
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Nacka
Hoj
en krockad yamaha
för de första 4-takt på sånna här små hojar är = BAJS

ska han ha mer effekt sälj skiten och köp 2t och vill han inte sälja den så får han räkna med att även om han köper sånt big bore grejjs så kommer han bli smiskad av mopeder och även av standard 2 t typ RS, Mito

sammanfattning: 4t och 125cc GÅR SKIT :rolleyes:

Fan va jag hatar sånna som du :finger
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2957825 man får väl ta kontakt med nån firma så får de skeppa den. man kan säkert få både hojen och frakten för under 10000 så..
Inte enkare att bara köpa motorn?

Köp en cross motor och modda in :D
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jaja...
har han bestyckat den nåt?
kanske modda luftburken.
bruka funka på större 4 takts stånkor iaf :va
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
jaja...
har han bestyckat den nåt?
kanske modda luftburken.
bruka funka på större 4 takts stånkor iaf :va

Klart det hjälper lite, men den bittra sanningen är att en så liten 4T cyckel inte är nått att ha om man vill ha någon nämnbar effekt över huvud taget, tyvärr. så ända raka är att sälja och köpa 2T om man inte kan hålla sig tills mellan hoj.
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top