Mer Hayden.

Strider skrev:
Och hur många läroår fick Doohan? Tre åtminstone. Och en säsong till för att komma igen efter Assen 92.

Jag tror att man hade större tålamod och förståelse då för att det tog tid att lära sig bli snabb på en 500-tvåtaktare. Nu är hojarna så lättkörda att en profesionell förare inte kan förväna sig någon smekmånad.

Efter Rossi krävs det mer än Hayden har för att bli behandlad med silkesvantar. Jag tror att han åker ut. En berättigad fråga är vem Honda räknar med ska ta vid efter Gibernau.

Inledningsvis vill jag poängtera att jag är vare sig för eller emot Hayden och är inte heller någon kalenderbitare. Måste likväl ändå tillstå att jag tycker somliga yppar sig med en löjeväckande självklarhet angående Hayden, om saker de omöjligen kan sia om. Varför skulle Hayden INTE kunna slå igenom nästa år? Att döma av intervjuerna i Faster är det en ansenlig hoper som tror Hayden har de rätta kvalitéerna, inte minst Rossi själv visar respekt för denne. Visst, nu har Hayden inte presterat efter mångas förhoppningar denna säsong, men finns inget som säger att han inte kan slå igenom nästa säsong.

Att sedan då se ett gäng rookies, på ett svenskt internetforum, med självinbillad, i varierande grad, insikt i MotoGP-cirkusen och med en löjeväckande självklarhet uttala sig om saker enbart framtiden kan sia om ter sig i mina ögon bara patetiskt. Men vad vet jag - arbetslös rookie som inte ens har egen hoj längre, snacka om patetiskt... :rolleyes:

Avslutningsvis, tycker det luktar "anfall" på Valmers gullgosse Hayden enbart p g a den tidigares konsekventa hackande på tvåtakt. Visst, what goes around comes around, men lika lite som EMR-bossen VET att Hayden kommer lyckas, lika lite vet motståndarlägret att han inte kommer göra det. Att folk "tror" något, är en sak, men här på forumet har den ödmjuka inställning som normalt nyttjas när man framför något man "tror", till skillnad från att "veta", helt lyst med sin frånvaro.

Som sagt, jag sk*ter högaktningsfullt i var den gode Hayden placerar sig i resultatlistan, tycker bara en del uttalanden uttrycker en självsäkerhet som icke är passande.

Edit: Stavfle

Last edited:
"veta" något om talang/prestationer är som sagt helt omöjligt. Det vet inte ens folk i gp-cirkusen..
Givetvis är "hackandet" på Hayden för att mobba valmers, fast det har inget med antalet takter att göra..

Und givetvis, vi är skitiga feta rookies som sitter här hemma och tror saker, vilket i sig är rätt roligt, men patetiskt skulle jag inte kalla det.

Jag tror hayden är kvar i motoGP, han har inte gjort bort sig totalt, givetvis är det min betydelselösa åsikt, men jag tror inte att han är den supertalang som många tror/trodde.

abstruse skrev:
...ett gäng rookies, på ett svenskt internetforum, med självinbillad, i varierande grad, insikt i MotoGP-cirkusen och med en löjeväckande självklarhet uttala sig om saker enbart framtiden kan sia om ter sig i mina ögon bara patetiskt.

Hayden är förstås en oerhörd talang. Men han blir bedömd/kritiserad utifrån sina prestationer som Hondas stora påläggskalv. Vad är det för patetiskt i det?

Nyteknik skrev:
Hayden är förstås en oerhörd talang. Men han blir bedömd/kritiserad utifrån sina prestationer som Hondas stora påläggskalv. Vad är det för patetiskt i det?

Han vill bara få oss att sluta prata om racing för att han inte har någon egen hoj, sitter hemma o jäser i soffan framför tipsextra :rolleyes:

abstruse skrev:
Inledningsvis vill jag poängtera att jag är vare sig för eller emot Hayden och är inte heller någon kalenderbitare. --- edit ---tycker bara en del uttalanden uttrycker en självsäkerhet som icke är passande.

Edit: Stavfle

Blir man humorlös av att spela för mycket poker över nätet?
Klart som tusan det var lite flamebait men ännu mer pushar jag för en rolig hemsida där verkligen inga står fria från engelsk humor av, enligt mig, mycket hög kvalité. Att jag dessutom vet att valmers med flera hugger på en dylik tråd gör ju det hela roligare, som tidsfördriv.
Våra eventuella brister som roadracingförare diskvalificerar oss knappast från att tycka vad vi vill och spekulera om ditten och datten.

För övrigt tror jag Barros ligger sämre till än Hayden. Är inte säker på att de tar in Gibernau heller utan ser mycket väl Tamada som en poteniell försteförare nästa år. Fast det är ju bara spekulationer så klart.

Så här skriver de om Kawasaki. On the point om du frågar mig.

Kawasaki "Pointy, green and slow"
Name ZX-RR (Bored out Superbike)
Engine In-line Four
Power Trace (bhp)
Nail Rating " Taking steps not to be a total nail. Alas they're tiny steps up a huge mountain "

Last year's Kwak was like the Suzuki, only in green and with more pointy bits.
This year however Kawasaki have made a real effort to upgrade their machine, which was technically a bored out superbike with different fairing, and making into a worthy MotoGP racer.
But let's not get too excited here. It's a plucky effort by Team Green but it seems improbably that come the end of the season anyone will mention the bike without using "a total nail" somewhere in the sentence. But maybe they'll be off the last row of the grid year? Stranger things have happened, just not many.

Nyteknik skrev:

Om du öppnar ögonen och läser det jag, men framför allt andra, har skrivit kommer du se att jag pratar om dessa personliga spådomar vilka folk framför som en sorts självklar blivande sanning.

Att någon blir bedömd och kritiserad efter sina prestationer är inget jag invänder mot, undrar därmed varför du tillskriver mig det uttalandet? Vore tacksam om du inte lägger ord i min mun. Att man blir bedömd och kritiserad efter tidigare gjorda prestationer är IMHO blott logiskt och en sund konsekvens. Emellertid, det är inte detta jag anmärker på.

Vad jag invänder mot är att man tvärsäkert uttalar sig om en framtid ingen vet något om. Haydens prestationer till dags dato är givetvis legitimt att diskutera och värdera efter eget huvud, men när det uttalas om framtiden med en självklarhet som om man satt på Magica de Hex kristallkula ter det sig aningen löjligt i mitt tycke. Sålunda, det är "sättet" ting framförs på, inte att man diskuterar framtiden, vilket jag vill belysa.

oFFkeFF skrev:
Han vill bara få oss att sluta prata om racing för att han inte har någon egen hoj, sitter hemma o jäser i soffan framför tipsextra :rolleyes:

Givetvis har du helt rätt, om vi frånser det faktum att jag är helt ointresserad av Tipsextra. :D

abstruse skrev:
...det är "sättet" ting framförs på, inte att man diskuterar framtiden, vilket jag vill belysa.

Det fattade jag väl.

Men jag håller inte med om att någon har slagit sina egna sanningar i skallen på någon annan. Har det trots allt hänt verkar ingen ha tagit skada av det. Förrän nu.

Goodstuff skrev:
Blir man humorlös av att spela för mycket poker över nätet?
Klart som tusan det var lite flamebait men ännu mer pushar jag för en rolig hemsida där verkligen inga står fria från engelsk humor av, enligt mig, mycket hög kvalité. Att jag dessutom vet att valmers med flera hugger på en dylik tråd gör ju det hela roligare, som tidsfördriv.

Ditt egocentrerade gamla härke. Ovanstående är ju ingen hemlighet och vi har ju alla tre varit på forumet i stort sedan starten och känner väl varandra tillräckligt väl. I just denna tråd var inget av det jag skrev ämnat med adress bäste Gubbstrutt. Men visst, tendenserna i denna tråd återfinns även i många andra liknande trådar.

Du måste ju förstå att då jag i år löst ut den svindyra licensen, i hopp om att allt skulle lösa sig, och med facit i hand vare sig har hoj än mindre kört något lopp under säsongen, måste få ge utlopp för mitt inneboende raseri. :rolleyes:

Och nej, humorlös blir man inte. Däremot kan man hålla sig för skratt när man bettar hårt från pre-flopp till river och likväl blir utdragen av tomtar med 72os som träffar tvåpar, på boarden bestående av rags, när man själv sitter med pocket rockets. :fyllisar

Nyteknik skrev:
Det fattade jag väl.

Mjae, med tanke på tidigare inlägg fick jag icke det intrycket. Dessutom ställde jag en fråga vilken jag inte fick svar på? Orkar inte bemöda mig att lägga mer energi på detta om man får svar blott värdiga en politiker som läser inlägg medelst selektiv varseblivning.

Nyteknik skrev:
Men jag håller inte med om att någon har slagit sina egna sanningar i skallen på någon annan. Har det trots allt hänt verkar ingen ha tagit skada av det. Förrän nu.

Ptja, vis av erfarenhet är det inte alla som orkar sätta ord på sina åsikter och posta dem här. Jag är inte ensam om att tycka det jag framfört i denna tråd.

Nåväl, känns som det är case closed, EOD, för min del. Tror ingen kommer förändra sitt beteende i och med denna tråd och jag tror inte heller någon, oavsett åsiktstillhörighet, bryr sig. Om så vore, that would be a first.

abstruse skrev:
Och nej, humorlös blir man inte. Däremot kan man hålla sig för skratt när man bettar hårt från pre-flopp till river och likväl blir utdragen av tomtar med 72os som träffar tvåpar, på boarden bestående av rags, när man själv sitter med pocket rockets. :fyllisar
Satt som "rådgivare" med en nätspelare i helgen. Verkar ju kul det där med Texas Hold'em...... :tungan

valmers skrev:
Satt som "rådgivare" med en nätspelare i helgen. Verkar ju kul det där med Texas Hold'em...... :tungan

Fick du del av vinsten eller ville hon/han strypa dig efteråt? ;)

abstruse skrev:
Fick du del av vinsten eller ville hon/han strypa dig efteråt? ;)
Spännande när potterna ligger på 100-500 US. Gick riktigt bra, faktiskt. Ingen provision till mig, dock. :gnissla

abstruse skrev:
Ditt egocentrerade gamla härke. Ovanstående är ju ingen hemlighet och vi har ju alla tre varit på forumet i stort sedan starten och känner väl varandra tillräckligt väl. I just denna tråd var inget av det jag skrev ämnat med adress bäste Gubbstrutt. Men visst, tendenserna i denna tråd återfinns även i många andra liknande trådar.

Hela forumet är ju fyllt av åsikter som i många fall verkar betydligt tvärsäkrare än vad de är i verkligheten. Dessutom tar jag mig friheten att ha en åsikt om ditt inlägg oavsett om det var riktat till mig eller inte, tog inte åt mig heller.

abstruse skrev:

Ditt första inlägg var klart humorbefriat och du behöver komma bort från nätspelandet - det är en tvärsäker åsikt om något jag inte vet något om. :D

Goodstuff skrev:
Ditt första inlägg var klart humorbefriat

Det var inte tänkt att göra något annat än uttrycka en åsikt.

Goodstuff skrev:
du behöver komma bort från nätspelandet - det är en tvärsäker åsikt om något jag inte vet något om. :D

Ojdå, har Krassligpolemik lärt dig allt han kan? :D

När valmers på förhand utpekade heta världsmästarkandidat ligger på nionde plats i VM, efter tolv av sexton race och efter "sopor" som Biaggi och Checa, så ska han få höra det också. :D

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back