Inledningsvis vill jag poängtera att jag är vare sig för eller emot Hayden och är inte heller någon kalenderbitare. Måste likväl ändå tillstå att jag tycker somliga yppar sig med en löjeväckande självklarhet angående Hayden, om saker de omöjligen kan sia om. Varför skulle Hayden INTE kunna slå igenom nästa år? Att döma av intervjuerna i Faster är det en ansenlig hoper som tror Hayden har de rätta kvalitéerna, inte minst Rossi själv visar respekt för denne. Visst, nu har Hayden inte presterat efter mångas förhoppningar denna säsong, men finns inget som säger att han inte kan slå igenom nästa säsong.
Att sedan då se ett gäng rookies, på ett svenskt internetforum, med självinbillad, i varierande grad, insikt i MotoGP-cirkusen och med en löjeväckande självklarhet uttala sig om saker enbart framtiden kan sia om ter sig i mina ögon bara patetiskt. Men vad vet jag - arbetslös rookie som inte ens har egen hoj längre, snacka om patetiskt...
Avslutningsvis, tycker det luktar "anfall" på Valmers gullgosse Hayden enbart p g a den tidigares konsekventa hackande på tvåtakt. Visst, what goes around comes around, men lika lite som EMR-bossen VET att Hayden kommer lyckas, lika lite vet motståndarlägret att han inte kommer göra det. Att folk "tror" något, är en sak, men här på forumet har den ödmjuka inställning som normalt nyttjas när man framför något man "tror", till skillnad från att "veta", helt lyst med sin frånvaro.
Som sagt, jag sk*ter högaktningsfullt i var den gode Hayden placerar sig i resultatlistan, tycker bara en del uttalanden uttrycker en självsäkerhet som icke är passande.
Edit: Stavfle