Mer Hayden.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ursäkta om jag är tjatig men jag tycker www.motogpnews.com är roligaste sidan just nu.
:hihi

One rider who won't be finishing fourth though is Mick Doohan's toyboy Nicky Hayden. The highly overrated American is repaying HRC's faith in him by scoring less and being ranked lower this year than he did in his highly unspectacular rookie season last year. The bigwigs down at the evil HRC empire must be covering themselves none stop with congratulatory noodles for losing Rossi to Yamaha and hiring Hayden as the top works rider. What a pity, our hearts bleed for them.
 
Goodstuff skrev:
Ursäkta om jag är tjatig men jag tycker www.motogpnews.com är roligaste sidan just nu.
:hihi

One rider who won't be finishing fourth though is Mick Doohan's toyboy Nicky Hayden. The highly overrated American is repaying HRC's faith in him by scoring less and being ranked lower this year than he did in his highly unspectacular rookie season last year. The bigwigs down at the evil HRC empire must be covering themselves none stop with congratulatory noodles for losing Rossi to Yamaha and hiring Hayden as the top works rider. What a pity, our hearts bleed for them.

Trots den skämtsamma tonen en sann beskrivning av läget. Honda har för första gången på minst 20 år seriösa problem att rekrytera en förare som utan tur kan kamma hem titeln i högsta GP-divisionen.
 
Nu kommer snart värmländske Hårfager och dräper er med megafönen. Se fram emot en balsamering i svindyr hårgél. :D
 
Goodstuff skrev:
Ursäkta om jag är tjatig men jag tycker www.motogpnews.com är roligaste sidan just nu.
:hihi

One rider who won't be finishing fourth though is Mick Doohan's toyboy Nicky Hayden. The highly overrated American is repaying HRC's faith in him by scoring less and being ranked lower this year than he did in his highly unspectacular rookie season last year. The bigwigs down at the evil HRC empire must be covering themselves none stop with congratulatory noodles for losing Rossi to Yamaha and hiring Hayden as the top works rider. What a pity, our hearts bleed for them.


Detta är ju vad alla med en icke-hårvårdsproduktsfärgad syn på läget har uppfattat.
 
Unspectacular rookie season? Nicky blev årets rookie 2003. :rolleyes:

Han har visat att kapaciteten finns där, och även om han är oslipad är han ingen kraschkung som exempelvis Melandri. Honda släpper knappast en blivande världsmästare i riktiga klassen.
 
valmers skrev:
Unspectacular rookie season? Nicky blev årets rookie 2003. :rolleyes:

Han har visat att kapaciteten finns där, och även om han är oslipad är han ingen kraschkung som exempelvis Melandri. Honda släpper knappast en blivande världsmästare i riktiga klassen.


Har skivan hakat upp sej??

/Sleven
 
valmers skrev:
Unspectacular rookie season? Nicky blev årets rookie 2003. :rolleyes:

Han har visat att kapaciteten finns där, och även om han är oslipad är han ingen kraschkung som exempelvis Melandri. Honda släpper knappast en blivande världsmästare i riktiga klassen.

Nej det händer aldrig att Hayden kraschar....... :rolleyes:
 
valmers skrev:
Som sagt, oslipad, men ingen kraschkung.


Tja kalla det vad du vill. Han kommer ju snart att försvinna ut i kylan och harva runt i division 2 team ett par år innan han åker tillbaka till Kalle-Anka serien i USA där de har gott om plats för clowner och "inte-ens-föredettingar-eftersom-de-aldrig-varit-något" :tummenupp
 
Chris Ash skrev:
Tja kalla det vad du vill. Han kommer ju snart att försvinna ut i kylan och harva runt i division 2 team ett par år innan han åker tillbaka till Kalle-Anka serien i USA där de har gott om plats för clowner och "inte-ens-föredettingar-eftersom-de-aldrig-varit-något" :tummenupp
Vi får väl se. Ska bli väldigt intressant att se hur många av årets mopedister som lyckas bli kontrakterade i MotoGP till nästa säsong, och hur de lyckas.
 
Skulle tro att om HRC vill ha blivande världsmästare så vill man ha det samma säsong som man anställt sina förare! Eftersom man tävlar i högsta serien av alla roadracingserier och dessutom har varit ett av dom bästa teamen där så förväntar sig det teamet inget annat än vinster igen! Finns nog inget som heter "läroår" i MotoGP. Iaf inte i det teamet. Man kör enbart för att vinna och på så sätt "bevisa" att man är bästa motorcykeltillverkare.

Kommer man köra även nästa år med Hayden så är det för att man tror att han kan bli världsmästare!

Finns rykten som säger att HRC vill ha Sete till sitt eget team. Då får åtminstånde en från det teamet flytta på sig till nästa år.
 
valmers skrev:
Vi får väl se. Ska bli väldigt intressant att se hur många av årets mopedister som lyckas bli kontrakterade i MotoGP till nästa säsong, och hur de lyckas.


Dom har fördelen av att dom kör i samma mästerskap! Dom som har MotoGP-team kan på nära håll se och träffa tilltänkta förare på plats!

Bästa sätt att skapa kontakter är att var på plats, göra bra resultat, få ett bra rykte och träffa rätt personer! Stor fördel för mopedisterna jämfört med traktorförarna som harvar på nån annan åker.
 
Axxexs skrev:
Skulle tro att om HRC vill ha blivande världsmästare så vill man ha det samma säsong som man anställt sina förare! Eftersom man tävlar i högsta serien av alla roadracingserier och dessutom har varit ett av dom bästa teamen där så förväntar sig det teamet inget annat än vinster igen! Finns nog inget som heter "läroår" i MotoGP. Iaf inte i det teamet. Man kör enbart för att vinna och på så sätt "bevisa" att man är bästa motorcykeltillverkare.

Kommer man köra även nästa år med Hayden så är det för att man tror att han kan bli världsmästare!

Finns rykten som säger att HRC vill ha Sete till sitt eget team. Då får åtminstånde en från det teamet flytta på sig till nästa år.

Hayden fick sitt läroår förra året, där Honda inte förväntade sig att han skulle vinna, eftersom de hade rossi. I år tappar Honda VM-titeln, och det för att guldgossen inte presterar. Jämför med Rossi som tog titeln året efter sitt läroår, och vann race under sitt första läroår..
Biaggi eller Sete har betydligt större chans att bli världsmästare på samma material än Hayden, vilket också syns solklart i tabellen, även om de får det svårt med Rossi även nästa år..
Men visst slutar alla andra toppförare, och ingen med riktig talang kommer till klassen, så kan väl Hayden kanske vinna VM..
Bara det att Hopkins kommer piska skiten ur Hayden om han får en bra maskin..
 
Axxexs skrev:
Skulle tro att om HRC vill ha blivande världsmästare så vill man ha det samma säsong som man anställt sina förare! Eftersom man tävlar i högsta serien av alla roadracingserier och dessutom har varit ett av dom bästa teamen där så förväntar sig det teamet inget annat än vinster igen! Finns nog inget som heter "läroår" i MotoGP. Iaf inte i det teamet. Man kör enbart för att vinna och på så sätt "bevisa" att man är bästa motorcykeltillverkare.

Kommer man köra även nästa år med Hayden så är det för att man tror att han kan bli världsmästare!

Finns rykten som säger att HRC vill ha Sete till sitt eget team. Då får åtminstånde en från det teamet flytta på sig till nästa år.

Exakt så.

Om Honda menar allvar med att HRC/Repsol ska förbli Hondas No1 team måste Gibernau flytta dit. Frågan är hur det går ihop med hans sponsorer. Troligen är Repsol villiga att betala en hel del för att få spaniens bästa förare i sina färger.
 
Strider skrev:
Och hur många läroår fick Doohan? Tre åtminstone. Och en säsong till för att komma igen efter Assen 92.

Doohan presterade dock mer sina första säsonger om jag inte minns fel..
 
Strider skrev:
Och hur många läroår fick Doohan? Tre åtminstone. Och en säsong till för att komma igen efter Assen 92.

Tre läroår? Räknas det som ett läroår när man vinner 3 GP och står på pallen i samtliga övriga man går i mål i?

Dessutom blev Doohan bättre för varje år istället för sämre. Enligt Mick själv tog det ungefär en säsong att bara släppa rädslan för 89 års modell av NSR. Enligt många "The most evil racebike ever built", att lära sig köra RCV är nog snäppet lättare......

Hayden är ingen ny Doohan. Möjligtvis en ny Doug Chandler.
 
En sak är säkert! Man saknar Kato. :(
Hade han varit kvar så hade han varit världsmästare i år!

\Masonit
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top