Har funderat lite över det här med trimmning... det känns som att det inte finns något "mitt emellan". Antingen så är det avgasystem + powercommander och luftfilter, eller så är det turbo. Finns det inget där emellan? Om ni förstår vad jag menar..?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
shoei skrev:2216525Har funderat lite över det här med trimmning... det känns som att det inte finns något "mitt emellan". Antingen så är det avgasystem + powercommander och luftfilter, eller så är det turbo. Finns det inget där emellan? Om ni förstår vad jag menar..?
Kamaxlar är "bolt-on" kan man säga men kanske inget som du kan göra.shoei skrev:2216700Ok.. det är ju ganska stora ingrepp det där.. inget man gör själv. Det finns inga mer "bolt on" grejer som man kan sätta dit?
shoei skrev:2216700Ok.. det är ju ganska stora ingrepp det där.. inget man gör själv. Det finns inga mer "bolt on" grejer som man kan sätta dit?
då kan han byta topplockspackning med men det tyckte han var för "stort".H4 skrev:2216706Finns väl big bore kit?

shoei skrev:2216700Ok.. det är ju ganska stora ingrepp det där.. inget man gör själv. Det finns inga mer "bolt on" grejer som man kan sätta dit?
ORS skrev:2216712Lustgas![]()
![]()
![]()
Anderzzon skrev:2216725Har du redan tröttnat på 150 kusar?![]()
Var din bänkad med SAE hästar?
Jag tänkte på om helsystemet gör så stor skillnad..?
Satsa på Turbo då kan du pysa med båda leksakerna
Någon som har det, funkar det bra?
Ingen ketshup effekt?
shoei skrev:2217204Nej inte tröttnat, men det är ju alltid kul med mer![]()
Kostar lite för mkt med turbo.. sen känns det som att den blir lite opålitlig med en sån, som att den kan braka ihop när som helst. Men det kanske bara är nåt jag har fått för mig ( ? )
Kommer inte ihåg vad det står på pappret, men den bänkades först med orgnialsystemet och sen med helsystemet. Kommer inte ihåg siffrorna för orginal mer än att jag minns att jag räknade om det och fick ca 150 i motorn. Med helsystemet (och PC3) var det som sagt 151,4 på bakhjulet, och det blir drygt 170 i motorn.
Så visst gjorde det skillnad![]()
Fungerar volvon fortfarande bra föresten?
Det verkar som att jag får hålla mig ett tag till.. sen kanske det blir att lämna in den till någon som kan göra något av det ni föreslog. Tack för hjälpen i alla fall.
Anderzzon skrev:2217550Jao så är de alltid hehe![]()
Ok det gör så pass, jag tänkte på skillnaden med slip-on lr helsystem.. Min är bänkad med SAE
Jo de e sant, turbo är väl inte det pålitligaste att sätta på något som inte är byggt för det..
Jaja volvon går som en klocka, satt i avskärmningsplåt till luftfiltret osv. Hur mår din?
Vi får ta å gasa lite nån helg![]()
BikerMike skrev:2217669Hej!
HK/krona så är väl turbo oslagbart, sen att trimma en sugmotor så går den bra mycket hårdare hela tiden mot en turbo motor som bara får slita hund när det gasas.
mvh Micke.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |