-=mer 4takt=-

whitesnake skrev:
Ja men en XR vill jag inte ha, jag körde det på körskolan

och min ligger på typ 0,65. Bra drag är bra att ha men om man har en 11Kw 4takt så går det väll som en 11Kw 2takt bara mycket billigare
Hur gick det på uppkörningen med en XR.. orkade den axxa upp i 90 på den lilla sträckan innan bromssträckan?..
föresten.. en 2takt är endå piggare på samma effekt. En TZR här i stan 11kw gör 130 och axxar grymt fint. Har kört både den och några andra 11kw:are 2takt. eftersom jag själv ägt en cb och provat en hyousung eller vad dom nu heter så vet jag de att 4takt inte är lika pigga i axx eller topp. facktiskt inte. men dom är däremot härligare å skussa på ;) om du nu tänkt göra det :P de med bränsleförbrukningen går ju diskutera vad som är värt.
 
philsson skrev:
Hur gick det på uppkörningen med en XR.. orkade den axxa upp i 90 på den lilla sträckan innan bromssträckan?..
föresten.. en 2takt är endå piggare på samma effekt. En TZR här i stan 11kw gör 130 och axxar grymt fint. Har kört både den och några andra 11kw:are 2takt. eftersom jag själv ägt en cb och provat en hyousung eller vad dom nu heter så vet jag de att 4takt inte är lika pigga i axx eller topp. facktiskt inte. men dom är däremot härligare å skussa på ;) om du nu tänkt göra det :P de med bränsleförbrukningen går ju diskutera vad som är värt.



Nä jag kom bara upp i 80 när jag tog 70m extra........ rätt trög hoj

Drar den mindre om man stryper ur den då??
Men har inte 4taktare mer drag i låg och mellan varv??
 
whitesnake skrev:
Nä jag kom bara upp i 80 när jag tog 70m extra........ rätt trög hoj

Drar den mindre om man stryper ur den då??
Men har inte 4taktare mer drag i låg och mellan varv??

Den drar mindre om du stryper ur ja, slipper ligga raklång över gasen hela tiden över 100.

4 taktare har bättre register men mindre effekt.
 
Solid snake skrev:
Den drar mindre om du stryper ur ja, slipper ligga raklång över gasen hela tiden över 100.

4 taktare har bättre register men mindre effekt.


Men min e jobbig och strypa ur, Måste såga o slå ut brickna och sen svetsa ihop skiten igen....
 
whitesnake skrev:
Men min e jobbig och strypa ur, Måste såga o slå ut brickna och sen svetsa ihop skiten igen....

Du går fan på fordon ju!

Säg till fete Peter :mad: så kan han hjälpa dig.
 
whitesnake skrev:
Men min e jobbig och strypa ur, Måste såga o slå ut brickna och sen svetsa ihop skiten igen....
Det är inte heller så bra sen om du vill strypa ner den igen. kolla om du kan få tag på ett annat avgassystem . kanske effekt eller ett annat original som du kan avstrypa. så e de ju bara å byta sen.
 
philsson skrev:
Det är inte heller så bra sen om du vill strypa ner den igen. kolla om du kan få tag på ett annat avgassystem . kanske effekt eller ett annat original som du kan avstrypa. så e de ju bara å byta sen.


Ja det är lättare.
Men det drar väll ner värdet på den om den är ostryp, den e ju olaglig.
 
whitesnake skrev:
Ja det är lättare.
Men det drar väll ner värdet på den om den är ostryp, den e ju olaglig.
just därför jag råder dig att ha kvar ditt originalsystem. svårare att sälja också. tyvär så är de ju inte på DT som med andra bara svetsa dit en bricka eller liknande.
 
gammelfarfar skrev:
Bättre och bättre... det beror på vad man vill ha. Jämnare är det iaf.

Själv älskar jag tvåtaktsknuffen :)


Menar att den har bättre låg o mellan, topp e väl typ inget. :tungan

Jag gillar också knuffen, då känns det som där finns nåt.
 
*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Back
Top