Mened?

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag tycker då rakt inte synd om dig, men du va ju inte så gammal, så här kommer ett gott råd angående fängelser: Om någon limmat fast en tvål i golvet i duschrummet försök inte att plocka upp den!

Neej ja ångrar de ja gjorde. Och aldrig att ja går på något tvål trick xD

Sånt där oprovocerat våld ska ju vara minst ett år i fängelse..

:tummenupp

Oprovocerat våld straffas för djävla lamt och där om någonstans vill jag se en skärpning.

Att slå av näsbenet på någon bara för att man stör sig på hur denne ser ut ska lätt ge ett år bakom galler.

Då blir det kanske inte lika roligt att slå ner folk "på skoj" längre eller "happy slappa" folk man möter på gatan bara för att visa sig på styva linan.

Jag tycker då rakt inte synd om dig, men du va ju inte så gammal, så här kommer ett gott råd angående fängelser: Om någon limmat fast en tvål i golvet i duschrummet försök inte att plocka upp den!

:skrattaåt :rofl

din kusin verkar vara en tvättäkta idiot som slår nån på käften bara för att de klär sig på ett visst sätt och lyssnar på en viss sorts musik. "de lackade för att de inte gillar såna...", jo tjenare... hört talas om nazismen? förintelsen? en massa människor som dog för att ett par dumhuvuden "inte gillade såna"? vafan skulle du försvara den idioten för?:va

Som snut undrar jag hur fan du tänkte?! Vet hut slyngel!

Polis, gaisare och sporthojsförare? Det måste vara den mest unika kombon jag nånsin sett:va :D

En seriös fråga som du inte måste svara på: Brukar du köra mycket för fort och vad händer om du skulle åka fast? (Har aldrig sett en nykter gaisare så då torskar du ju för styrfylla också. Och har du skinnvästen över stället då eller? :tungan)

Att äga en snabb sporthoj och hålla laglig fart är ju totalt omöjligt om du frågar mig så det känns lite konstigt.

GGG, AAA, III, SSS Hata GAIS! (f´låt) :blah

:backontop

Last edited:
Mened ser man ganska hårt på i rätten..när ett vittne avlagt ed är det ej tillåtet att ljuga. Surt!

Jag passar på att låna tråden, jag har blivit anklagad för att ha misshandlat en kille och hans kompis har hitils vittnat och sagt att jag var den som slog hans kompis.
Kan jag på något sätt påpeka det i rätten om han säger att jag var den som slog hans kompis att det han nu säger är mened ? Eftersom jag inte ens var där känns det en jävligt drygt iaf.

Jag passar på att låna tråden, jag har blivit anklagad för att ha misshandlat en kille och hans kompis har hitils vittnat och sagt att jag var den som slog hans kompis.
Kan jag på något sätt påpeka det i rätten om han säger att jag var den som slog hans kompis att det han nu säger är mened ? Eftersom jag inte ens var där känns det en jävligt drygt iaf.

Det är endast vittnen som avlägger ed och därmed kan dömmas för mened. För övriga parter är det fritt fram å ljuga :näsblod

Var du inte ens där? eller vad? Fattar inte texten, kanske är jul-trög.(jag alltså)

Ja men hans kompis är ju med andra ord vittne eller hur ?

Även jag kanske är lite jul-trög men jag får inte riktigt ihop texten. Killen som anmälde dig har en kompis som har blivit kallad som vittne och han ljuger, då kan han bli dömd för mened. Förutsätter som sagt att han är kallad som vittne och det kan bevisas att han ljuger. Räcker inte med att du påstår att han gör det.

Även jag kanske är lite jul-trög men jag får inte riktigt ihop texten. Killen som anmälde dig har en kompis som har blivit kallad som vittne och han ljuger, då kan han bli dömd för mened. Förutsätter som sagt att han är kallad som vittne och det kan bevisas att han ljuger. Räcker inte med att du påstår att han gör det.

Ok men hur ska man kunna bevisa det eg ? Jag har två vittnen som säger att jag var på ett annat ställe under den tidpunkten. Dom har även vittnat på hos polisen men skiten går ändå till rättegång.

Var du inte ens där? eller vad? Fattar inte texten, kanske är jul-trög.(jag alltså)

Nej precis jag var inte ens där under den sk misshandeln.

Last edited:
Ok men hur ska man kunna bevisa det eg ? Jag har två vittnen som säger att jag var på ett annat ställe under den tidpunkten.

Nej precis jag var inte ens där under den sk misshandeln.
Måste styrkas på ett eller annat sätt, tingsrätten( om det är där målet är nu) kommer avgöra det.

Måste styrkas på ett eller annat sätt, tingsrätten( om det är där målet är nu) kommer avgöra det.

Jag kan dra historien lite kort men jag står och snackar med en polare efter stängning, han går och jag stannar kvar för att prata med min tjej som då jobbade i baren. Efter går jag hemåt själv och det dyker upp en bil som följer efter mig, när jag kommer till porten och ska fippla upp nyckeln öppnas dörrarna och det kommer ut två killar varvid den ena börjar överösa mig med slag och sparkar. Dessa två anmäler mig för en misshandel som ska ha hänt runt 0200 när jag enligt mina vittnen fortfarande var kvar på krogen. Det känns jävligt drygt ( vill inte använda ordet kränkande men det är just vafan det är) att bli behandlad som en brottsling då man själv inget gjort, har varit på förhör fotokonfrontation osv. Det första polisen säger då jag kommer dit för att redogöra för min misshandel är att "din anmälan är bara en motanmälan" :mad:

Killen som anmält mig har själv blivit dömd för grov misshandel då han sparkat av käken på en kille. Nu har han vägrat att höra av sig angående delgivning så målet har blivit inställt 2ggr så det är en ganska rutten individ.

Last edited:
Mened är ett ganska allvarligt brott i Sverige. Med all rätta tycker jag, då hela vittnessystemet riskerar att slås ur spel om man tog lätt på det. Ska ni ljuga o koka ihop historier så gör det åtminstone ordentligt så ni inte åker dit på det. :kocko

Jag kan dra historien lite kort men jag står och snackar med en polare efter stängning, han går och jag stannar kvar för att prata med min tjej som då jobbade i baren. Efter går jag hemåt själv och det dyker upp en bil som följer efter mig, när jag kommer till porten och ska fippla upp nyckeln öppnas dörrarna och det kommer ut två killar varvid den ena börjar överösa mig med slag och sparkar. Dessa två anmäler mig för en misshandel som ska ha hänt runt 0200 när jag enligt mina vittnen fortfarande var kvar på krogen. Det känns jävligt drygt ( vill inte använda ordet kränkande men det är just vafan det är) att bli behandlad som en brottsling då man själv inget gjort, har varit på förhör fotokonfrontation osv. Det första polisen säger då jag kommer dit för att redogöra för min misshandel är att "din anmälan är bara en motanmälan" :mad:

Killen som anmält mig har själv blivit dömd för grov misshandel då han sparkat av käken på en kille. Nu har han vägrat att höra av sig angående delgivning så målet har blivit inställt 2ggr så det är en ganska rutten individ.
Men då borde du kunna styrka att du va på jobbet ju, arbetsgivare osv. Sen om det är händelsen som utspela sig på vägen hem så kan du åberopa att du handlade i nödvärn:)

Jag tycker inte synd om dig. Mened är ett av de grövre brotten vi har borträknat våldsbrott/narkotikabrott etc. Skönt att se att rättstaten i vissa fall fungerar i alla fall.

Tänker du till lite inser du säkert också varför det är allvarligt att bära falskt vittnesmål...du ser ju ut att få en månad på dig att göra just detta. Använd tiden väl :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna