Mened?

Status
Ej öppen för fler svar.
Det första polisen säger då jag kommer dit för att redogöra för min misshandel är att "din anmälan är bara en motanmälan" :mad:

Får man inte göra en motanmälan? :va

Kanske hade puckona tidigare fött spö av Burt Reynolds. Sen när de fick se dig så trodde de att du var han och tänkte, nu ska vi ge igen.

Hursomhelst, sjukt med idioter som ger sig på andra utan anledning, oprovocerat våld. :mad:

TS = Trådskaparn :hihi :rofl

Aha...
Har sett det i någon annat tråd också och undrat vem tusan är denna TS.

Får man inte göra en motanmälan? :va

Kanske hade puckona tidigare fött spö av Burt Reynolds. Sen när de fick se dig så trodde de att du var han och tänkte, nu ska vi ge igen.

Hursomhelst, sjukt med idioter som ger sig på andra utan anledning, oprovocerat våld. :mad:

Aha...
Har sett det i någon annat tråd också och undrat vem tusan är denna TS.

Jo det är klart man får göra det, är svårt att förmedla det i en tråd på sh men tonläget och inställningen hos polisen var som att det var jag som var badguy.

Mened är ett ganska allvarligt brott i Sverige. Med all rätta tycker jag, då hela vittnessystemet riskerar att slås ur spel om man tog lätt på det. Ska ni ljuga o koka ihop historier så gör det åtminstone ordentligt så ni inte åker dit på det. :kocko
Gillar inte heller att åtalade får lov att ljuga hejvilt.
Sägs inte sanningen ska straffet dubblas.

Mened är ett brott av sådan art att det råder en presumtion för att påföljden skall bestämmas till fängelse även för den som inte fyllt arton år, jfr b1.a. NJA 2001 sid 913. :tummenupp

Mened är ett brott av sådan art att det råder en presumtion för att påföljden skall bestämmas till fängelse även för den som inte fyllt arton år, jfr b1.a. NJA 2001 sid 913. :tummenupp

Jobbigt läge, TS. Fy fan vad dom kommer att böga upp dig i fängelset. Långa jävla man-trains där du får vara lok. Tuuuut, tuuut.

En upplevelse är ju årets julklapp!
Det lär du få i duschrummet!

God Jul!

Får hoppas dom lär dig stavning och meningsuppbyggnad på kåken också, då kanske du kan göra nåt rätt sen..
Fattade verkligen inte nåt av det du skrev TS ( Trådskaparen ),
men om jag har förstått det rätt så kan du fan skylla dig själv..

Tja...kan man inte lära sig den lätta vägen, dvs i skolan, får man lära sig det den hårda vägen som duschleksak åt en luden HA-snubbe på 130 kelsjuka kilon. Nästan så man kan höra gossbäckenet knaka i fogarna...:hihi

Tror någon på allvar att den där straffmånaden kommer rehabilitera honom? Folk som åkte in på anstalter som småkriminella tonåringar under min tonårstid kom ut som fullfjädrade kriminella människor med ett helt nytt kontaktnät i den undre världen. Bland de i min ålder i den här staden tror jag ingen lever ett normalt vuxenliv idag.

Jag förutspår en framtida missbrukare/bilstereotjuv/butikssnattare...

Cynisk?

Tror någon på allvar att den där straffmånaden kommer rehabilitera honom? Folk som åkte in på anstalter som småkriminella tonåringar under min tonårstid kom ut som fullfjädrade kriminella människor med ett helt nytt kontaktnät i den undre världen. Bland de i min ålder i den här staden tror jag ingen lever ett normalt vuxenliv idag.

Jag förutspår en framtida missbrukare/bilstereotjuv/butikssnattare...

Cynisk?

Om han inte redan har ett jättebagage i registret kommer han antagligen få sitta av tiden på semesterhem (dvs öppen anstalt) med lightförbrytare som sällskap. Vet inte om "smittorisken" är så hög på dom ställena. Däremot är väl ungdomsvårdsanstalterna rena gladiatorskolorna.

I dessa outsourcingtider borde vi köpa fänglsetjänster av tex Lettland...Att dela cell med 40 pers borde avskräcka rätt bra. Och sen en 50% risk att komma därifrån med tuberkulos som extrabonus...:yoparty

Öppen anstalt och ungdomsanstalt vet jag inte skillnaden på... Det enda jag vet är att alla jag har träffat runt min ålder i Östersund har använt sin "prison time" som en samtalsöppnare eftersom de tror att det ger respekt.

Samtliga blev också mer kriminella efter redan den första "rehabiliteringen" och nu förtiden åker de in och ut ur diverse behandlingshem varvat med anstalter

Samtliga blev också mer kriminella efter redan den första "rehabiliteringen" och nu förtiden åker de in och ut ur diverse behandlingshem varvat med anstalter

Lysande framtidsutsikter TS (trådskaparen) har då. Hälften av sitt återstående liv i fängelse, och sen död genom överdos eller avrättad i nån uppgörelse innan 40-årsdagen.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år