Mened?

Status
Ej öppen för fler svar.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Tjena nu är det såhär att ja har vart hos snuten och en advokat idag å dom säger att ja blir dömd till mened och att ja kan få en månads fängelse för det. Hade ja vart 20 år hade ja fått 4 år? Själv är jag bara 17 år nu men ja trodde inte att man kunde får fängelse undar 18 års ålder?

Man är straffmyndig vid 15 och man kan inte få "riktigt fängelse" förns man är 18.

Edit. Så har då jag tolkat de.

Aa okey de är inget ja vill hälst:/

Kusinen gav EN smäll på någon i sommras, ja vittnade å sa att ja vart me han den kvällen å nu döms ja för mened

Du skulle sagt att du var där istället och att han blev attackerad och bara försvarade sig. Det rinner alltid ut i sanden. Jaja, gjort är gjort, men säg att du kan ha haft fel istället och nu minns du inte. Det är en sak att ställa upp för kussen en annan att få sona för hans brott. Men jag tror faktiskt bara att du får typ samhällstjänst eller nåt. Det sämsta är väl att det står kvar i dina rullor några år.

Vem anmäler EN smäll? Var det oprovocerat förstår jag det iofs då är det ju fegt. Kan du inte förklara lite bättre vad som hände?

Skulle det bli fängelse för en smäll? :va
Nej, Biddarn döms för att han gav falskt vittnesmål, mened. Eftersom det är ett hot mot rättssamhället så döms det ganska hårt, i dom flesta fall hårdare än brottet man ljög om. Hur skulle du själv reagera om du körde 90 på en 70-väg och polisen ljög och sa att du hade kört 120? Eller om nån stjäl din hoj, tjuven grips, men hans polare ljuger å lovar att dom två va i Malmö just då?

Nu är det så här att han va i en park i sommras å han va lite full tror ja å hällde 3 glass i huvudet på en så kallad "emo" och han ställde sig upp och skulle vända sig om och min kusin slår ett slag rätt över näsan och näs benet gick av och glasögonen sönder och sen drar min kusin därifrån. Jag träffar han senare på kvällen sen å snackar lite. Några månader senare sen så sitter vi i rätten och ja ljög och sa att ja var med han hela tiden. Och innan idag sa polisen och advokaten att mened va värre än själva brottet.

Hur skulle du själv reagera om du körde 90 på en 70-väg och polisen ljög och sa att du hade kört 120? Eller om nån stjäl din hoj, tjuven grips, men hans polare ljuger å lovar att dom två va i Malmö just då?

Poliser är också ganska duktiga på att begå mened ska du nog se.

Nu är det så här att han va i en park i sommras å han va lite full tror ja å hällde 3 glass i huvudet på en så kallad "emo" och han ställde sig upp och skulle vända sig om och min kusin slår ett slag rätt över näsan och näs benet gick av och glasögonen sönder och sen drar min kusin därifrån. Jag träffar han senare på kvällen sen å snackar lite. Några månader senare sen så sitter vi i rätten och ja ljög och sa att ja var med han hela tiden. Och innan idag sa polisen och advokaten att mened va värre än själva brottet.
Du skriver som en full kratta.
Om din kusin först häller 3 bärs i huvudet på en kille, å sen slår av hans näsben, och du ljuger om det, så anser jag att ni båda har fått ett alldeles för milt straff. Det är ju minst sagt oprovocerat våld!

Fy fan va fegt! Det var dåligt. Du skulle inte hjälpt honom. Inte för att jag älskar EMO:s men vafan...

Neej ja vet, men de han lackade på va la att min kusins kompis stod å tjafsade me någon annan "emo" och dom tkr inte om sådana, Och sen den andra "emon" när han vände sig om så fick min kusin lite dryck på sig han me. Och ja vet att ja egentligen inte skulle hjälp han. Han har åkt dit för alla små saker som finns och även när han hotade någon som hade jätt mig en spark. Han ställer upp i alla lägen så ja tänkte att ja skulle va sjyst mot honom en gång men de hjälpte inte :S xD

Din kusin verkar vara en riktig idiot, och du kan inte vara bättre som tar honom i försvar. Ni förtjänar båda att vara inlåsta så ni lär er att sånt idiotbeteende inte är acceptabelt.

Sånt där oprovocerat våld ska ju vara minst ett år i fängelse. Det kanske inte är så lockande att spela cool om man vet att det får konsekvenser.

Jag tycker då rakt inte synd om dig, men du va ju inte så gammal, så här kommer ett gott råd angående fängelser: Om någon limmat fast en tvål i golvet i duschrummet försök inte att plocka upp den!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna