Mellandagsrea 2009

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Tja tja!

Är det någon som känner till någon/några mc-butiker i Stockholm som brukar ha generös och bra mellandagsrea?

Jag är främst ute efter däck, olja, drev, skydd.

/R

Det är ju inte så att såna artiklar blir mindre åtråvärda ett par månader efter jul, eller av att dom blir gamla, så jag har svårt att se varför sånt skulle reas ut?

Det är ju inte så att såna artiklar blir mindre åtråvärda ett par månader efter jul, eller av att dom blir gamla, så jag har svårt att se varför sånt skulle reas ut?

Däck blir inte nyare för varje dag som går....man brukar rea ut äldre modeller på skydd till förmån för 2010 års modell...olja brukar ha rea..

Om du inte har något tips så behöver du inte besvära dig med liknande inlägg.

Däck blir inte nyare för varje dag som går....man brukar rea ut äldre modeller på skydd till förmån för 2010 års modell...olja brukar ha rea..

Jaha, jag har aldrig sett vare sig drev eller olja på rea, inte däck heller tror jag, men visst, skydd kanske säljs på rea när dom rear kläder.

ÅAS brukar inte MC firmorna här ha mellandagsrea alls, utan dom har vår/höst rea

Jaha, jag har aldrig sett vare sig drev eller olja på rea, inte däck heller tror jag, men visst, skydd kanske säljs på rea när dom rear kläder.

ÅAS brukar inte MC firmorna här ha mellandagsrea alls, utan dom har vår/höst rea

Ja har kollat runt lite idag...och ja hittade:

"Däck REA

2009-12-01.
Nu har vi 50% REA på dessa däck.
Övrigt lagerförda sortiment är det 20% REA på. "

Mcvaruhuset i Stockholm. http://www.blocket.se/stockholm/Rea_pa_mc_dack_24933873.htm?ca=11&w=1

bike i trollhättan verkar också ha rea..http://www.biketrollhattan.se/

Bifogat

• 162_bike_banner_mellandagsrea09.gif
    162_bike_banner_mellandagsrea09.gif
    28.7 KB · Visningar: 45
Rent allmänt så är mellandagsrea mest bara bondfångeri. Det är bara skiten som butikerna inte lyckas sälja på annat sätt som dom låtsas rea ut under mellandagarna.

Vad gäller MC-butiker så säljer vissa ut "årets" konfektion lite billigare på hösten. Det är framför allt på större orter. Andra butiker väntar bara till nästa sommar och räknar med att 90% av kunderna inte ser skillnad på årets och fjolårets design.

Rent allmänt så är mellandagsrea mest bara bondfångeri. Det är bara skiten som butikerna inte lyckas sälja på annat sätt som dom låtsas rea ut under mellandagarna.

Vad gäller MC-butiker så säljer vissa ut "årets" konfektion lite billigare på hösten. Det är framför allt på större orter. Andra butiker väntar bara till nästa sommar och räknar med att 90% av kunderna inte ser skillnad på årets och fjolårets design.

jo jo....men bland skiten brukar det finnas diamanter :D

Nä men jag vill bara ha lite tips...sen kan ja avgöra själv om det är skit eller inte. När det gäller oljor så är det bra med lite rabatt..och för mig spelar det ingen roll om det är fjolårets design eller inte...

Ja har kollat runt lite idag...och ja hittade:

"Däck REA

2009-12-01.
Nu har vi 50% REA på dessa däck.
Övrigt lagerförda sortiment är det 20% REA på. "

Mcvaruhuset i Stockholm. http://www.blocket.se/stockholm/Rea_pa_mc_dack_24933873.htm?ca=11&w=1

bike i trollhättan verkar också ha rea..http://www.biketrollhattan.se/

I MC-varuhusets fall så betyder det väl bara att dom tar ner priserna på "normalnivå" jämfört med andra handlare.

Bike i Trollhättan skulle jag nog hellre besöka på fyndjakt då.

Jaha, jag har aldrig sett vare sig drev eller olja på rea, inte däck heller tror jag

Lelles brukar ha rea, beställt yamaha originaldelar som de inte hade på hyllan till reapris så det går nog få olja och annat på rea också.

edit: var inte på mellandagsrea

Jag själv hör till de 90% som inte ser skillnad på årets och fjolårets konfektion och dessutom är allting ändå omodernt om två år. Lägg till att jag färgblind så jag skiter högaktningsfullt i hur jag färgkombinerar. :D Svart matchar föresten allt! :tummenupp

Du är en vis man.

I MC-varuhusets fall så betyder det väl bara att dom tar ner priserna på "normalnivå" jämfört med andra handlare.

Bike i Trollhättan skulle jag nog hellre besöka på fyndjakt då.

många fall är nog så men att köpa ett dainese ställ för 3800:- som var fjolårsmodell är knappast "normalnivå"

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman