Mellan till tung omreg

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Hallå! en polare ska ta mc-kort tung, och har klurat lite på en båge som idag är reggad 25kw, hur går man tillväga för att regga om den till tung?

(Det är en billig GSX750 körskolehojj han kollar på)

tips mottages :tummenupp

LB
 
du tar reda på av säljaren vad det är för strypning, plockar bort den eller lämnar in den till någon verkstad om du inte kan själv. Sen ringer du till bilprovningen och beställer en tid för omregistrering! Svårare än så är det inte:) ps, kostar 600 att omregistrera om jag inte minns fel,


/slif
 
du tar reda på av säljaren vad det är för strypning, plockar bort den eller lämnar in den till någon verkstad om du inte kan själv. Sen ringer du till bilprovningen och beställer en tid för omregistrering! Svårare än så är det inte:) ps, kostar 600 att omregistrera om jag inte minns fel,


/slif

tackar för snabbt svar :Bugar

Vad är det vanligaste sättet att strypa en sån hojj, nånn tanke?
 
på min hoj sitter det bricka som hindrar gas-spjället att öppnas helt. Är väll en ganska vanlig typ av strypning. Men det finns många varianter dessvärre! Dock är ju bmw gsx en relativt vanlig hoj så det räcker nog med att höra med bmw vilken strypning dom sätter i den modellen. Om dom inte har en "standard-strypning" så blir det svårare, då är det i stort sett bara personen som satte i dom som vet
 
på min hoj sitter det bricka som hindrar gas-spjället att öppnas helt. Är väll en ganska vanlig typ av strypning. Men det finns många varianter dessvärre! Dock är ju bmw gsx en relativt vanlig hoj så det räcker nog med att höra med bmw vilken strypning dom sätter i den modellen. Om dom inte har en "standard-strypning" så blir det svårare, då är det i stort sett bara personen som satte i dom som vet


Bmw gsx? har jag aldrig hört borde det inte vara suzuki gsx?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top