Mektråden!

Whooohoo it's alive! fick ihop nya bränsle slangar och lite små delar och ta mig fan grejerna startade direkt och gick faktiskt riktigt fint brunn for iväg ut i bara meck kläder och hjälm och hojen helt nerplockad den for iväg som ett skott satan vilken skillnad det vart efter justeringen dock knackar det från förgasarna och tomgången går inte att justera så en synkning vore på plats är det nån som har bra synkklockor? helst oljefyllda men nu är den snart back on track :tummenupp[/QUOTE

Jag har en kompressionsprovare och bränsletrycksmätare - inga problem om du vill låna.
//Wille
 
bra då är du ute och vinglar snart då? hur går det me kortet då?
 
Update projekt fixa hojen

Whooohoo it's alive! fick ihop nya bränsle slangar och lite små delar och ta mig fan grejerna startade direkt och gick faktiskt riktigt fint brunn for iväg ut i bara meck kläder och hjälm och hojen helt nerplockad den for iväg som ett skott satan vilken skillnad det vart efter justeringen dock knackar det från förgasarna och tomgången går inte att justera så en synkning vore på plats är det nån som har bra synkklockor? helst oljefyllda men nu är den snart back on track :tummenupp

I tisdags var det besiktningstime, fick två 2:or på slitet framdäck och "gasreglage, funktion osäker" pga för hög tomgång, ligger på 3000 efter man gasat ur den, men då går den me lite choke iofs för den går inte på tomgång alls utan lite choke, måste va synkningen som e helt åt h-e.

Dock har jag fått lite käppar i hjulet, en bult i kamkåpan har lite dåliga gängor och har fått för sig att gänga upp sig lite ibland och av rädsla för oljeläckage. Får se om man kan köra helicoil lr nåt.
 
I tisdags var det besiktningstime, fick två 2:or på slitet framdäck och "gasreglage, funktion osäker" pga för hög tomgång, ligger på 3000 efter man gasat ur den, men då går den me lite choke iofs för den går inte på tomgång alls utan lite choke, måste va synkningen som e helt åt h-e.

Dock har jag fått lite käppar i hjulet, en bult i kamkåpan har lite dåliga gängor och har fått för sig att gänga upp sig lite ibland och av rädsla för oljeläckage. Får se om man kan köra helicoil lr nåt.

Härligt brunn, då rullar den snart genom besiktningen ju :tummenupp
Borde ju inte va så svårt att grund synka förgasarna så den går på alla burkar på tomgång på nått sätt, utan mätare klockor o skit.
Vet inte riktigt hur bara. Kolla med knasaren han har säkert några bra tips.

Bygg en vaccummätare med plastslang istället för vaccumklocka, verkar vara betyrligt enklare.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=458801&postcount=31

Går det inte bara att borra upp o gänga om till en större storlek?
En gängtapp e ju inte farligt dyr.

Själv ska jag byta framlampa, var o hämtade en SD lampa igår. (jo bilder kommer)
O kanske passa på att hissa nålana, om jag nu orkar pilla med det nu....
 
Last edited:
Blir galen.
Köpte nytt drivpaket idag. Tog 112 länkar ist för 110 eftersom jag tog 2 kugg större drev bak.
Borde inte vara något problem att korta av om den är för lång.

Men nu hittar jag inte min kedjebrytare :va och dom 3 ställen jag hade tid att besöka innan dom stängde hade slut :huvet

Vinkelslip har jag men inget att nita ihop skiten med sen.

Jag som hade tänkt att köra till jobbet imorgon :gnissla

Edit: Nu sitter allt där förutom att kedjan inte är nitad :huvet
Tur att jag tog 112 länkar.
Fick kapa bort en men det hade nog behövts nån starkare kille att få dit en 110 länkars.

Hade varit smutt med nitverktyget nu. Aja får leta lite o se om jag kan hitta ett mothåll ist då.
 
Last edited:
Blir galen.
Köpte nytt drivpaket idag. Tog 112 länkar ist för 110 eftersom jag tog 2 kugg större drev bak.
Borde inte vara något problem att korta av om den är för lång.

Men nu hittar jag inte min kedjebrytare :va och dom 3 ställen jag hade tid att besöka innan dom stängde hade slut :huvet

Vinkelslip har jag men inget att nita ihop skiten med sen.

Jag som hade tänkt att köra till jobbet imorgon :gnissla

Edit: Nu sitter allt där förutom att kedjan inte är nitad :huvet
Tur att jag tog 112 länkar.
Fick kapa bort en men det hade nog behövts nån starkare kille att få dit en 110 länkars.

Hade varit smutt med nitverktyget nu. Aja får leta lite o se om jag kan hitta ett mothåll ist då.

Hojta om du behöver hjälp:tummenupp
 
Blir galen.
Köpte nytt drivpaket idag. Tog 112 länkar ist för 110 eftersom jag tog 2 kugg större drev bak.
Borde inte vara något problem att korta av om den är för lång.

Men nu hittar jag inte min kedjebrytare :va och dom 3 ställen jag hade tid att besöka innan dom stängde hade slut :huvet

Vinkelslip har jag men inget att nita ihop skiten med sen.

Jag som hade tänkt att köra till jobbet imorgon :gnissla

Edit: Nu sitter allt där förutom att kedjan inte är nitad :huvet
Tur att jag tog 112 länkar.
Fick kapa bort en men det hade nog behövts nån starkare kille att få dit en 110 länkars.

Hade varit smutt med nitverktyget nu. Aja får leta lite o se om jag kan hitta ett mothåll ist då.

Trist att du inte hittar nitaren, men det löser du med mothåll, dra inte ihop för hårt bara.
Kul att det meckas, snart dags på min också men jag klarar mig nog till vintern.
 
Äh jag köper ett verktyg imorgon.
Alltid bra att ha, bara att det var slut på AVA MC, Yamaha Center och Biltema.

Hittade inte nån kulhammare heller :D Kanske dags att städa snart.

Får väl dra lite tidigare från jobbet imorgon så man hinner :D
Bara lite irri när man inte hittar sakerna, andra sidan är jag förvånad att jag hitta hojen i garaget så stökigt det är där nu...
 
någon som tror sig kunna hjälpa mig med å fixa bensinmätarsensorn/lampan/problemet? känner mig inte kunnig nog och har inte utrustningen för å leta fel heller. drar på mc-resa nästa fredag å e lite nojjig om att dra utan att ha den fungerande. :/
 
någon som tror sig kunna hjälpa mig med å fixa bensinmätarsensorn/lampan/problemet? känner mig inte kunnig nog och har inte utrustningen för å leta fel heller. drar på mc-resa nästa fredag å e lite nojjig om att dra utan att ha den fungerande. :/

Kolla t.ex: LÄNK
 
någon som tror sig kunna hjälpa mig med å fixa bensinmätarsensorn/lampan/problemet? känner mig inte kunnig nog och har inte utrustningen för å leta fel heller. drar på mc-resa nästa fredag å e lite nojjig om att dra utan att ha den fungerande. :/

Har tyvärr inte så mycket erfarenhet av sånna nymodigheter men om det funkar som på gamla bilar så e det i princip alltid givaren som e paj, o det e inte alltid felet går att mäta sig till.
Köp ny givare o testa, demontering o så lär du hitta i manuallen som richardo länkade till.

Vid nämare eftertanke skulle jag nog inte börjat slita i hojen så nära inpå ni ska iväg. Så skit i det o kör på det gamla fina beprövade sättet med trippmätaren så tar du mecket i vinter :tummenupp
Då kan du få bjuda på en kopp kaffe så ställer jag gärna upp som moraliskt meckstöd om inte annat.



 
Har tyvärr inte så mycket erfarenhet av sånna nymodigheter men om det funkar som på gamla bilar så e det i princip alltid givaren som e paj, o det e inte alltid felet går att mäta sig till.
Köp ny givare o testa, demontering o så lär du hitta i manuallen som richardo länkade till.

Vid nämare eftertanke skulle jag nog inte börjat slita i hojen så nära inpå ni ska iväg. Så skit i det o kör på det gamla fina beprövade sättet med trippmätaren så tar du mecket i vinter :tummenupp
Då kan du få bjuda på en kopp kaffe så ställer jag gärna upp som moraliskt meckstöd om inte annat.

ja tack vare soppatorsket jag fick någon vecka sedan så vet jag ju hur långt jag kommer på en tank, iaf vid "inspirerad" körning. tror förövrigt jag fick en manual med hojen om jag minns rätt, får kolla. känner mig ändå inte som någon expert på att meka när det gäller sånt, enklare grejer är inget problem. men vad vet jag, detta kanske är enkelt. inte för att jag dricker kaffe men visst haha!
 
ja tack vare soppatorsket jag fick någon vecka sedan så vet jag ju hur långt jag kommer på en tank, iaf vid "inspirerad" körning. tror förövrigt jag fick en manual med hojen om jag minns rätt, får kolla. känner mig ändå inte som någon expert på att meka när det gäller sånt, enklare grejer är inget problem. men vad vet jag, detta kanske är enkelt. inte för att jag dricker kaffe men visst haha!

Tips: borra ett jättelitet hål i tanklocket, stick igenom ett grässtrå, tryck ner grässtråt i en bit kork som får flyta i bensinen! Så kan du gradera grässtråt sen i t.ex 15, 10 och 5 liter! Nemas problemas! :yoparty
 
Back
Top