Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Whooohoo it's alive! fick ihop nya bränsle slangar och lite små delar och ta mig fan grejerna startade direkt och gick faktiskt riktigt fint brunn for iväg ut i bara meck kläder och hjälm och hojen helt nerplockad den for iväg som ett skott satan vilken skillnad det vart efter justeringen dock knackar det från förgasarna och tomgången går inte att justera så en synkning vore på plats är det nån som har bra synkklockor? helst oljefyllda men nu är den snart back on track[/QUOTE
Jag har en kompressionsprovare och bränsletrycksmätare - inga problem om du vill låna.
//Wille
bra då är du ute och vinglar snart då? hur går det me kortet då?
bra då är du ute och vinglar snart då? hur går det me kortet då?
Bara bra tack! Hade uppkörning idag i Uppsala kl 08.00 och nu har man äntligen kortet!!!!
/W
Bara bra tack! Hade uppkörning idag i Uppsala kl 08.00 och nu har man äntligen kortet!!!!
/W
Bara bra tack! Hade uppkörning idag i Uppsala kl 08.00 och nu har man äntligen kortet!!!!
/W
Whooohoo it's alive! fick ihop nya bränsle slangar och lite små delar och ta mig fan grejerna startade direkt och gick faktiskt riktigt fint brunn for iväg ut i bara meck kläder och hjälm och hojen helt nerplockad den for iväg som ett skott satan vilken skillnad det vart efter justeringen dock knackar det från förgasarna och tomgången går inte att justera så en synkning vore på plats är det nån som har bra synkklockor? helst oljefyllda men nu är den snart back on track![]()
I tisdags var det besiktningstime, fick två 2r på slitet framdäck och "gasreglage, funktion osäker" pga för hög tomgång, ligger på 3000 efter man gasat ur den, men då går den me lite choke iofs för den går inte på tomgång alls utan lite choke, måste va synkningen som e helt åt h-e.
Dock har jag fått lite käppar i hjulet, en bult i kamkåpan har lite dåliga gängor och har fått för sig att gänga upp sig lite ibland och av rädsla för oljeläckage. Får se om man kan köra helicoil lr nåt.
Blir galen.
Köpte nytt drivpaket idag. Tog 112 länkar ist för 110 eftersom jag tog 2 kugg större drev bak.
Borde inte vara något problem att korta av om den är för lång.
Men nu hittar jag inte min kedjebrytareoch dom 3 ställen jag hade tid att besöka innan dom stängde hade slut
Vinkelslip har jag men inget att nita ihop skiten med sen.
Jag som hade tänkt att köra till jobbet imorgon
Edit: Nu sitter allt där förutom att kedjan inte är nitad
Tur att jag tog 112 länkar.
Fick kapa bort en men det hade nog behövts nån starkare kille att få dit en 110 länkars.
Hade varit smutt med nitverktyget nu. Aja får leta lite o se om jag kan hitta ett mothåll ist då.
Blir galen.
Köpte nytt drivpaket idag. Tog 112 länkar ist för 110 eftersom jag tog 2 kugg större drev bak.
Borde inte vara något problem att korta av om den är för lång.
Men nu hittar jag inte min kedjebrytareoch dom 3 ställen jag hade tid att besöka innan dom stängde hade slut
Vinkelslip har jag men inget att nita ihop skiten med sen.
Jag som hade tänkt att köra till jobbet imorgon
Edit: Nu sitter allt där förutom att kedjan inte är nitad
Tur att jag tog 112 länkar.
Fick kapa bort en men det hade nog behövts nån starkare kille att få dit en 110 länkars.
Hade varit smutt med nitverktyget nu. Aja får leta lite o se om jag kan hitta ett mothåll ist då.
någon som tror sig kunna hjälpa mig med å fixa bensinmätarsensorn/lampan/problemet? känner mig inte kunnig nog och har inte utrustningen för å leta fel heller. drar på mc-resa nästa fredag å e lite nojjig om att dra utan att ha den fungerande. :/
någon som tror sig kunna hjälpa mig med å fixa bensinmätarsensorn/lampan/problemet? känner mig inte kunnig nog och har inte utrustningen för å leta fel heller. drar på mc-resa nästa fredag å e lite nojjig om att dra utan att ha den fungerande. :/
Kolla t.ex: LÄNK
Har tyvärr inte så mycket erfarenhet av sånna nymodigheter men om det funkar som på gamla bilar så e det i princip alltid givaren som e paj, o det e inte alltid felet går att mäta sig till.
Köp ny givare o testa, demontering o så lär du hitta i manuallen som richardo länkade till.
Vid nämare eftertanke skulle jag nog inte börjat slita i hojen så nära inpå ni ska iväg. Så skit i det o kör på det gamla fina beprövade sättet med trippmätaren så tar du mecket i vinter
Då kan du få bjuda på en kopp kaffe så ställer jag gärna upp som moraliskt meckstöd om inte annat.
ja tack vare soppatorsket jag fick någon vecka sedan så vet jag ju hur långt jag kommer på en tank, iaf vid "inspirerad" körning. tror förövrigt jag fick en manual med hojen om jag minns rätt, får kolla. känner mig ändå inte som någon expert på att meka när det gäller sånt, enklare grejer är inget problem. men vad vet jag, detta kanske är enkelt. inte för att jag dricker kaffe men visst haha!
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |