Mektråden!

Wille R1

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
2008, Yamaha XT660X
Whooohoo it's alive! fick ihop nya bränsle slangar och lite små delar och ta mig fan grejerna startade direkt och gick faktiskt riktigt fint brunn for iväg ut i bara meck kläder och hjälm och hojen helt nerplockad den for iväg som ett skott satan vilken skillnad det vart efter justeringen dock knackar det från förgasarna och tomgången går inte att justera så en synkning vore på plats är det nån som har bra synkklockor? helst oljefyllda men nu är den snart back on track :tummenupp[/QUOTE

Jag har en kompressionsprovare och bränsletrycksmätare - inga problem om du vill låna.
//Wille
 

exet

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
7 Jul 2006
Ort
värmdö
Hoj
TL 1000 R X edition
bra då är du ute och vinglar snart då? hur går det me kortet då?
 

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Västerort
Hoj
Suzuki
Update projekt fixa hojen

Whooohoo it's alive! fick ihop nya bränsle slangar och lite små delar och ta mig fan grejerna startade direkt och gick faktiskt riktigt fint brunn for iväg ut i bara meck kläder och hjälm och hojen helt nerplockad den for iväg som ett skott satan vilken skillnad det vart efter justeringen dock knackar det från förgasarna och tomgången går inte att justera så en synkning vore på plats är det nån som har bra synkklockor? helst oljefyllda men nu är den snart back on track :tummenupp

I tisdags var det besiktningstime, fick två 2:eek:r på slitet framdäck och "gasreglage, funktion osäker" pga för hög tomgång, ligger på 3000 efter man gasat ur den, men då går den me lite choke iofs för den går inte på tomgång alls utan lite choke, måste va synkningen som e helt åt h-e.

Dock har jag fått lite käppar i hjulet, en bult i kamkåpan har lite dåliga gängor och har fått för sig att gänga upp sig lite ibland och av rädsla för oljeläckage. Får se om man kan köra helicoil lr nåt.
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
I tisdags var det besiktningstime, fick två 2:eek:r på slitet framdäck och "gasreglage, funktion osäker" pga för hög tomgång, ligger på 3000 efter man gasat ur den, men då går den me lite choke iofs för den går inte på tomgång alls utan lite choke, måste va synkningen som e helt åt h-e.

Dock har jag fått lite käppar i hjulet, en bult i kamkåpan har lite dåliga gängor och har fått för sig att gänga upp sig lite ibland och av rädsla för oljeläckage. Får se om man kan köra helicoil lr nåt.

Härligt brunn, då rullar den snart genom besiktningen ju :tummenupp
Borde ju inte va så svårt att grund synka förgasarna så den går på alla burkar på tomgång på nått sätt, utan mätare klockor o skit.
Vet inte riktigt hur bara. Kolla med knasaren han har säkert några bra tips.

Bygg en vaccummätare med plastslang istället för vaccumklocka, verkar vara betyrligt enklare.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=458801&postcount=31

Går det inte bara att borra upp o gänga om till en större storlek?
En gängtapp e ju inte farligt dyr.

Själv ska jag byta framlampa, var o hämtade en SD lampa igår. (jo bilder kommer)
O kanske passa på att hissa nålana, om jag nu orkar pilla med det nu....
 
Last edited:

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Blir galen.
Köpte nytt drivpaket idag. Tog 112 länkar ist för 110 eftersom jag tog 2 kugg större drev bak.
Borde inte vara något problem att korta av om den är för lång.

Men nu hittar jag inte min kedjebrytare :va och dom 3 ställen jag hade tid att besöka innan dom stängde hade slut :huvet

Vinkelslip har jag men inget att nita ihop skiten med sen.

Jag som hade tänkt att köra till jobbet imorgon :gnissla

Edit: Nu sitter allt där förutom att kedjan inte är nitad :huvet
Tur att jag tog 112 länkar.
Fick kapa bort en men det hade nog behövts nån starkare kille att få dit en 110 länkars.

Hade varit smutt med nitverktyget nu. Aja får leta lite o se om jag kan hitta ett mothåll ist då.
 
Last edited:

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Där asfalten heter nåt
Hoj
aRR !!!!11
Blir galen.
Köpte nytt drivpaket idag. Tog 112 länkar ist för 110 eftersom jag tog 2 kugg större drev bak.
Borde inte vara något problem att korta av om den är för lång.

Men nu hittar jag inte min kedjebrytare :va och dom 3 ställen jag hade tid att besöka innan dom stängde hade slut :huvet

Vinkelslip har jag men inget att nita ihop skiten med sen.

Jag som hade tänkt att köra till jobbet imorgon :gnissla

Edit: Nu sitter allt där förutom att kedjan inte är nitad :huvet
Tur att jag tog 112 länkar.
Fick kapa bort en men det hade nog behövts nån starkare kille att få dit en 110 länkars.

Hade varit smutt med nitverktyget nu. Aja får leta lite o se om jag kan hitta ett mothåll ist då.

Hojta om du behöver hjälp:tummenupp
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Blir galen.
Köpte nytt drivpaket idag. Tog 112 länkar ist för 110 eftersom jag tog 2 kugg större drev bak.
Borde inte vara något problem att korta av om den är för lång.

Men nu hittar jag inte min kedjebrytare :va och dom 3 ställen jag hade tid att besöka innan dom stängde hade slut :huvet

Vinkelslip har jag men inget att nita ihop skiten med sen.

Jag som hade tänkt att köra till jobbet imorgon :gnissla

Edit: Nu sitter allt där förutom att kedjan inte är nitad :huvet
Tur att jag tog 112 länkar.
Fick kapa bort en men det hade nog behövts nån starkare kille att få dit en 110 länkars.

Hade varit smutt med nitverktyget nu. Aja får leta lite o se om jag kan hitta ett mothåll ist då.

Trist att du inte hittar nitaren, men det löser du med mothåll, dra inte ihop för hårt bara.
Kul att det meckas, snart dags på min också men jag klarar mig nog till vintern.
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Äh jag köper ett verktyg imorgon.
Alltid bra att ha, bara att det var slut på AVA MC, Yamaha Center och Biltema.

Hittade inte nån kulhammare heller :D Kanske dags att städa snart.

Får väl dra lite tidigare från jobbet imorgon så man hinner :D
Bara lite irri när man inte hittar sakerna, andra sidan är jag förvånad att jag hitta hojen i garaget så stökigt det är där nu...
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
någon som tror sig kunna hjälpa mig med å fixa bensinmätarsensorn/lampan/problemet? känner mig inte kunnig nog och har inte utrustningen för å leta fel heller. drar på mc-resa nästa fredag å e lite nojjig om att dra utan att ha den fungerande. :/
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
någon som tror sig kunna hjälpa mig med å fixa bensinmätarsensorn/lampan/problemet? känner mig inte kunnig nog och har inte utrustningen för å leta fel heller. drar på mc-resa nästa fredag å e lite nojjig om att dra utan att ha den fungerande. :/

Kolla t.ex: LÄNK
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
någon som tror sig kunna hjälpa mig med å fixa bensinmätarsensorn/lampan/problemet? känner mig inte kunnig nog och har inte utrustningen för å leta fel heller. drar på mc-resa nästa fredag å e lite nojjig om att dra utan att ha den fungerande. :/

Har tyvärr inte så mycket erfarenhet av sånna nymodigheter men om det funkar som på gamla bilar så e det i princip alltid givaren som e paj, o det e inte alltid felet går att mäta sig till.
Köp ny givare o testa, demontering o så lär du hitta i manuallen som richardo länkade till.

Vid nämare eftertanke skulle jag nog inte börjat slita i hojen så nära inpå ni ska iväg. Så skit i det o kör på det gamla fina beprövade sättet med trippmätaren så tar du mecket i vinter :tummenupp
Då kan du få bjuda på en kopp kaffe så ställer jag gärna upp som moraliskt meckstöd om inte annat.



 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Har tyvärr inte så mycket erfarenhet av sånna nymodigheter men om det funkar som på gamla bilar så e det i princip alltid givaren som e paj, o det e inte alltid felet går att mäta sig till.
Köp ny givare o testa, demontering o så lär du hitta i manuallen som richardo länkade till.

Vid nämare eftertanke skulle jag nog inte börjat slita i hojen så nära inpå ni ska iväg. Så skit i det o kör på det gamla fina beprövade sättet med trippmätaren så tar du mecket i vinter :tummenupp
Då kan du få bjuda på en kopp kaffe så ställer jag gärna upp som moraliskt meckstöd om inte annat.

ja tack vare soppatorsket jag fick någon vecka sedan så vet jag ju hur långt jag kommer på en tank, iaf vid "inspirerad" körning. tror förövrigt jag fick en manual med hojen om jag minns rätt, får kolla. känner mig ändå inte som någon expert på att meka när det gäller sånt, enklare grejer är inget problem. men vad vet jag, detta kanske är enkelt. inte för att jag dricker kaffe men visst haha!
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
ja tack vare soppatorsket jag fick någon vecka sedan så vet jag ju hur långt jag kommer på en tank, iaf vid "inspirerad" körning. tror förövrigt jag fick en manual med hojen om jag minns rätt, får kolla. känner mig ändå inte som någon expert på att meka när det gäller sånt, enklare grejer är inget problem. men vad vet jag, detta kanske är enkelt. inte för att jag dricker kaffe men visst haha!

Tips: borra ett jättelitet hål i tanklocket, stick igenom ett grässtrå, tryck ner grässtråt i en bit kork som får flyta i bensinen! Så kan du gradera grässtråt sen i t.ex 15, 10 och 5 liter! Nemas problemas! :yoparty
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top