Mektråden!

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Hmm ok, jag får prova! Hur gör man annars när man 'låser' länken?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Hmm ok, jag får prova! Hur gör man annars när man 'låser' länken?

man klickar dit den bara med en tång eller liknande. Gäller bara att sätta clipset i rätt rotation, alltså U:ets rundning åt samma håll som kedjan färdas/rullar.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
man klickar dit den bara med en tång eller liknande. Gäller bara att sätta clipset i rätt rotation, alltså U:ets rundning åt samma håll som kedjan färdas/rullar.

ok, bra att veta! dock syftade jag på när man låser länken utan clip, alltså låser den "på riktigt"?
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
yo! är det någon som har ett nitverktyg till kedjor? behöver få på låslänken på min DID-kedja samt nita den, det var tydligen inte med clip. behöver detta omgående då vi drar om en vecka! någon som har ett sådant verktyg eller känner någon som har det? hjälp skulle uppskattas enormt!
 

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Västerort
Hoj
Suzuki
yo! är det någon som har ett nitverktyg till kedjor? behöver få på låslänken på min DID-kedja samt nita den, det var tydligen inte med clip. behöver detta omgående då vi drar om en vecka! någon som har ett sådant verktyg eller känner någon som har det? hjälp skulle uppskattas enormt!

Hör m bully om han kanske har, har för mig att det är ett speciellt nitverktyg just till DID-kedjor dock (som är sällsynt), fast jag kanske minns fel. Annars kan du ju försöka få tag i ett vanligt lås, de va väl det bully syftade på förut gissar jag. En del race-folk kör med vanligt låsclips som najas vet jag, kanske kan va nåt annars.

Kolla lite här -> http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=39458
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Hör m bully om han kanske har, har för mig att det är ett speciellt nitverktyg just till DID-kedjor dock (som är sällsynt), fast jag kanske minns fel. Annars kan du ju försöka få tag i ett vanligt lås, de va väl det bully syftade på förut gissar jag. En del race-folk kör med vanligt låsclips som najas vet jag, kanske kan va nåt annars.

Kolla lite här -> http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=39458

Jag kör med clipslås och det är tillräckligt säkert så inge nitverktyg här inte.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Hör m bully om han kanske har, har för mig att det är ett speciellt nitverktyg just till DID-kedjor dock (som är sällsynt), fast jag kanske minns fel. Annars kan du ju försöka få tag i ett vanligt lås, de va väl det bully syftade på förut gissar jag. En del race-folk kör med vanligt låsclips som najas vet jag, kanske kan va nåt annars.

Kolla lite här -> http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=39458

jo visst, did har eget verktyg men det går med andra vanliga kedjeverktyg så länge de kan bryta, pressa och nita. nu behöver jag dock bara pressa, skulle egentligen funka med vilket skruvstädsaktiga verktyg som helst, nitandet går med andra verktyg. har hittat verktyg till detta, dock kostar skiten mellan 500-900 kr. får se vad jag gör eller om någon visar sig ha något sånt här. annars får jag fan köpa verktyget själv, drar ju om 6 dagar!

Jag kör med clipslås och det är tillräckligt säkert så inge nitverktyg här inte.

jo, kan väl kanske hitta en låslänk med clips på biltema, de hade tydligen 10-12 st olika clips å låslänkar där i specialdisken.
 
Last edited:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Köpte kedjeverktyget idag och lyckades framgångsriktigt pressa på länken samt nita fast skiten, var inte allt för svårt! hittade för 495kr på mc-online.se, nån ny snubbe som håller till i solna, har både butik samt webbshop, trevlig prick! behöver någon verktyget så är det bara å hojta iaf! ;)
 

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Fått mina fotpinnar. :banana
Dock ett problem. De är lite för fina om man jämför med resten av hojen. :D

160 kr ink frakt är dom helt klart värda. :yoparty
 

Bifogat

  • IMG_0589.jpg
    IMG_0589.jpg
    82.5 KB · Visningar: 59

exet

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
7 Jul 2006
Ort
värmdö
Hoj
TL 1000 R X edition
Tror dessvärre att det är min ECU som packat... Nu startar den bra men hela instrumentet har dött.. Fick tag i bra elchema och tripp taco temp mm går via ECU direkt.. Enbart enstaka kopplings stycken mellan :( :( lutar åt en total nerrivning av elsystem.. Känns motigt och som att ja bygger om hela hojjen samtidigt.. Fucking jävla fitthora hojj jävel.. Är ju tvungen att besiktiga lagom typ nu oxå.…
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Tror dessvärre att det är min ECU som packat... Nu startar den bra men hela instrumentet har dött.. Fick tag i bra elchema och tripp taco temp mm går via ECU direkt.. Enbart enstaka kopplings stycken mellan :( :( lutar åt en total nerrivning av elsystem.. Känns motigt och som att ja bygger om hela hojjen samtidigt.. Fucking jävla fitthora hojj jävel.. Är ju tvungen att besiktiga lagom typ nu oxå.…

vilket skit! men du fulmecka dit klockorna du köpte av mig, eller det räcker med den med hastighet. borde gå snabbt o lätt.

kablaget i tl hojarna e tydligen rätt kasst, så det händer att det blir brott mitt i en kabel. behöver kanske inte va.ecun..... fast frågan e vad som e jobbigast...

Sent from my HTC Legend using Tapatalk
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Tror dessvärre att det är min ECU som packat... Nu startar den bra men hela instrumentet har dött.. Fick tag i bra elchema och tripp taco temp mm går via ECU direkt.. Enbart enstaka kopplings stycken mellan :( :( lutar åt en total nerrivning av elsystem.. Känns motigt och som att ja bygger om hela hojjen samtidigt.. Fucking jävla fitthora hojj jävel.. Är ju tvungen att besiktiga lagom typ nu oxå.…

Hur går det med hojskrället kex?
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Dagens meck.

På med helsystemet fram och fixa ett rör så man fick dit Yoshi dämparn.
Får fixa ett fäste o åka en stund o se om jag gillar höjden.

Sitter db-killer i nu.

[YOUTUBE-ID]Bt5CTNLu_ZM[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top