Mektråden!

Ska försöka:D. Hur går det med ditt bygge hinner du?

Hehe 3 poster över din post :tummenupp

Men jadå rullar innan aprill är slut är planen.
Annars har jag ju min Streetfighter, bara svetsa på bakdelen igen och smacka dit ett nytt bakdäck
 
Eh, eller så kunde du köpt en nyare hoj, som var i det skick som din kommer att bli :va

Skiter du pengar :arsele

Eyh mannen.

Vi snackar om vår egen SFS krösus!!!

Citerar Petter:
"vinden har vänt det är krösus tur nu," Eller

"Pengar rullar in som det ska, det går bra nu.
Hennesy moet i mitt glas nu, det går bra nu.
Rysk kaviar på mitt fat, det går bra nu
det går bra nu, kompis det går bra nu.
Jag sa pengar rullar in som det ska, det går bra nu.
Grabbarna är med när jag drar, för det går bra nu.
Släng upp en hand om du känner det går bra nu,
det går bra nu, kompis det går bra nu."
 
Den hade jag som ringsignal förut hehe.
Passade dock inte när man satt och jobbade övertid hos kunder och dom tyckte man var så dyr :D

internet-high-five-place-hand-here-480x444.jpg
 
Blev ju en riktig meck session idag, tack frabror kex för att du höll mottagningen öppen en söndag.
Blev en himla massa däck bytade o min gammel hynda fick en ny koppling.
Men det blir ju lite underligt när man handlar på ebay ibland. komplett koppling, utterkorg lameller lager innerkorg för under 1000 lappen, med frakt från staterna, den tar vi.
Kittet va märkt CBR900 98 men efter närmare titt på bilderna på nätet verkade grejerna vara från en CB900 hornet. Kan ju tyckas samma lika men de visade sig vara lite olika. Bla något mindre paket så det e en lamell mindre. Efter en del skjutmåttande o funderande va det bara att testa. Slängde i grejerna o det verkade ju funka bra, ända fram till kopplings vajern skulle på. O då fuckade naturligtvis. Justermånen räckte inte til lpå vajer, den tog för långt in. Måste ha o göra med att hela paketet blev "tunnare". Nåväl Thörnaren kom på en patentare som verkade funka. Skrammel o glapp e borta o den verkar funka som den ska. O så blev det ju ett par mil idag, kul som fan med premiär.
 
För er som inte såg min nya framlykta på meksessionen idag, så här ser min hoj ut framifrån nuförtiden! tack till Bully och även Hamid (tror han heter så?) för hjälpen med att montera på skiten! krångligt som vanligt! jag är väldigt nöjd! :)
26432_382657243106_515658106_4117373_6731676_n.jpg
 
tjooo grabs!

behöver lite hjälp/råd! drar iväg på en 5-veckors mc-resa på nya Aprilian med tjejen om en månad och jag håller på å försöker få hojen i toppskick.

den är servad å skit men jag märker att det 'klonkar' när jag växlar ner, trots fullt indragen kopplingshandtag. Så det känns som att den inte drar in kopplingen tillräckligt, detta har jag gissat på är att det behöver fyllas på med olja i behållaren och slangen (det är alltså inte kopplingsvajer). Detta är något jag inte har en aning alls om hur man gör! någon som vet och kan förklara eller som är villig att hjälpa mig med detta?

vore extremt tacksamt om någon kunde hjälpa mig för de flesta mc-verkstäder har fullt upp nu och det känns dumt att lämna in hojen för en sådan liten grej. närmaste aprilia-mek ligger dessutom i Enköping.
 
Just nu är sååååå trött på skrevraketen ...... Funderar på att köra den till tippen...
 
ny drivning meckades på idag. tack för assistans o sällskap thörnaren.

Sent from my HTC Legend using Tapatalk
 
Pat har du fått hjälp??
du kan ha luft i slangen.

jo jag var på ava och fick den kollad, de fyllde på lite olja men annars var det inget konstigt. aprilia ska tydligen vara lite "klonkiga" när man växlar, vad vet jag, jag äger min första.

förövrigt tänkte jag byta drivpaket på Aprilian innan mc-resan nästa lördag (26e) men saknar verktyg och kunskap, behöver väl en kedjebrytare men hittar bara till cykel på både biltema, clas ohlsson samt jula?! någon som har rätta verktygen för framförallt byte av kedja? eller kanske t.o.m. tid att hjälpa mig? har aldrig gjort det tidigare och vill få det gjort ordentligt innan vi kör 800-1000 mil. någon?
 
Last edited:
jo jag var på ava och fick den kollad, de fyllde på lite olja men annars var det inget konstigt. aprilia ska tydligen vara lite "klonkiga" när man växlar, vad vet jag, jag äger min första.

förövrigt tänkte jag byta drivpaket på Aprilian innan mc-resan nästa lördag (26e) men saknar verktyg och kunskap, behöver väl en kedjebrytare men hittar bara till cykel på både biltema, clas ohlsson samt jula?! någon som har rätta verktygen för framförallt byte av kedja? eller kanske t.o.m. tid att hjälpa mig? har aldrig gjort det tidigare och vill få det gjort ordentligt innan vi kör 800-1000 mil. någon?

Tja!

om du ska köpa verktyg för att både bryta och nita e det typ ett sånt här du ska ha:
http://www.biltema.se/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/Kedjeverktyg-MC/

För min del har jag kört på vinkelkap för att ta bort gamla kedjan o sen använt kedjelås med clip. (vilket inte är riktigt lika bra sägs det)
Har ett nitverktyg på g men tror inte jag får hem det till innan du drar.

Skulle gärna assisterat med plats o verktyg men än sålänge får jag själv snylta meckplats innan carporten får ström.
 
Tja!

om du ska köpa verktyg för att både bryta och nita e det typ ett sånt här du ska ha:
http://www.biltema.se/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/Kedjeverktyg-MC/

För min del har jag kört på vinkelkap för att ta bort gamla kedjan o sen använt kedjelås med clip. (vilket inte är riktigt lika bra sägs det)
Har ett nitverktyg på g men tror inte jag får hem det till innan du drar.

Skulle gärna assisterat med plats o verktyg men än sålänge får jag själv snylta meckplats innan carporten får ström.

jo har sett den där men jag har verkligen ingen lust att lägga 800kr på verktyg bara för att kapa och låsa en ny kedja.

men vadå, hur pass osäkert är det med clip? vill ju inte att skiten hoppas av mitt på resan ju!?

ok det var synd, hade varit grymt med hjälp och en andra åsikt om saker å ting vid mekning!
 
Monterar man det rätt o noggrant tycker jag att det borde hålla för lite touring. Men jag har förlite erfarenhet av dom för att ha en relevant åsikt egentligen, sorry.

Hittar jag ingen på gotlandring som har ett nitverktyg kommer jag brassa bana med det clipet jag har på nu.
 
Idag var jag förbi Tommy på Prostreet/Effektbolaget och justerade dämparna :tummenupp
Kändes bra mycket bättre att köra den efteråt :yoparty

Nästa vinter skall vi sätta i lite tjockare olja som matchar Öhlins fjädrarna bättre, har fjädrar för en 110kg's klump :näsblod
 
Monterar man det rätt o noggrant tycker jag att det borde hålla för lite touring. Men jag har förlite erfarenhet av dom för att ha en relevant åsikt egentligen, sorry.

Hittar jag ingen på gotlandring som har ett nitverktyg kommer jag brassa bana med det clipet jag har på nu.

gör som jag torka rent clipsen med t-röd eller liknande och sätt några klickar silikon så kan det inte vibrera loss eller liknande. Eftersom jag brukar plocka lös kedjan och rengöra den så funkar detta perfekt. Sedan kedjan ska av så får man skära bort silikonet. Sitter som fan och man kan köra och känna sig säker.

jo har sett den där men jag har verkligen ingen lust att lägga 800kr på verktyg bara för att kapa och låsa en ny kedja.

men vadå, hur pass osäkert är det med clip? vill ju inte att skiten hoppas av mitt på resan ju!?

ok det var synd, hade varit grymt med hjälp och en andra åsikt om saker å ting vid mekning!

rekommenderar dig också det som jag skrev ovan, funkar kanon!
 
Last edited:
gör som jag torka rent clipsen med t-röd eller liknande och sätt några klickar silikon så kan det inte vibrera loss eller liknande. Eftersom jag brukar plocka lös kedjan och rengöra den så funkar detta perfekt. Sedan kedjan ska av så får man skära bort silikonet. Sitter som fan och man kan köra och känna sig säker.

ok, vad snackar vi för silikon då? och vart exakt klickar du på silikonet?
 
ok, vad snackar vi för silikon då? och vart exakt klickar du på silikonet?

kan vara vilken silikon som helst, ex våtrums silikon.

Själv använder jag packningsmassa på tub, nån sorts silikon.

när du monterat på clipset så och torkat av just på den länken som clipset ska låsa från all fet/smörja så smetar du in den med silikon. svårare än så är det inte. men du får vänta några timmar så den härdas/torkar.
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top