Mektips till din Minimoto

Någon som har en med stor ram till salu för ca 8k?[/QUOTE]

026-180020 Gävle Bike Center, har beggade från 8500:- men då är det exakt sån som kato o gamlot har...

ps. "talpai" vill dela minimoto me nån om det är ett alternativ?
 
BrInK skrev:
1. inte min hoj.. tillhör moto-gg här på forumet
2.ja d e en pasini
3.ett gianelli blås till en scooter moppe racer
4.bizeta??? va e det? nej Brink-evo -racing heter detta...
5.hojen hängde inte på 6.2 hästars grc innan och nu wheelar den om 9hk GEM.... :yoparty
6.90 kg brukar jag klara men jag tränar inte längre?
Va fan, du är ju kul ju. :)

Bizeta blåsen är de som "äger" på minimoton i största allmänhet, det som sitter standard på DM och GRC RSR.

90Kg? Det är ju grymt bra ju.... Men seriöst, finns det inte någon stackare i Malmö med en minimoto bromsbänk? Vore helkul att få veta vad den bänkar. En DM som går riktigt bänkar runt 8.5HP (på bakhjulet då självklart). Du skulle kunna bli rik om du lyckas klå bizetarören... :)
 
Peccus skrev:
Va fan, du är ju kul ju. :)

Bizeta blåsen är de som "äger" på minimoton i största allmänhet, det som sitter standard på DM och GRC RSR.

90Kg? Det är ju grymt bra ju.... Men seriöst, finns det inte någon stackare i Malmö med en minimoto bromsbänk? Vore helkul att få veta vad den bänkar. En DM som går riktigt bänkar runt 8.5HP (på bakhjulet då självklart). Du skulle kunna bli rik om du lyckas klå bizetarören... :)

har faktiskt tatt 100kg en gång men nog om det :hihi

alltså jag tror inte den har mer än 8-9 hk men det som gör den så bra är att mycket effekt kommer vid 9000-9500rpm så man behöver inte tok varva den för att den ska röra på sej.

filmen kommer väll snart så då ska du få se :tummenupp
 
Polecat

Hint: Det står typ längst bak i tidningen alla importörer o tillverkare o sånt...
Annars kan du ringa 0476-41119 o kolla med Peo...

/Hampe


Therudeboy skrev:
Hittar ingeting om Polecat FX.

Detta är taget från Bikes tidning.

En nyhet detta året är denna svensktillverkade värsting som även kan fås med kolfiberchassie och titan gaffel. Bak sitter det skivbroms som underlättar bakhjulskörning och däcken är av riktig racetyp. Den ettriga tvåtaktaren ger dig roliga upplevelser på rad.

Motor: 1 cyl,2takt, luft/vattenkyld, 40-60cm3 4,2-12hk
Vikt: 18kg sadelhöjd: 380mm
Pris: 15 995:-

Tur att det visas vem som tillverkar, så nu hoppas jag någon på w-motoracing eller pocketbike ser detta så vi kan få mer info om denna skönhet :)
 
BrInK skrev:
026-180020 Gävle Bike Center, har beggade från 8500:- men då är det exakt sån som kato o gamlot har...

ps. "talpai" vill dela minimoto me nån om det är ett alternativ?
Är det tillfälligt med grundmodeller för 8500:- eller går det att få tag på till det priset mest hela tiden? Blev ju också sugen på att skaffa minimoto, men måste sälja av lite skrot först ;). Man kan väl köra på lockarp på sommaren?

Jag tycker att vi behöver ett minimotoforum här på sporthoj.com. Någon som håller med?
 
Last edited:
The Pilot skrev:
Tack The Pilot :).

Hittade en webbsida med Sidecar-minimotos. Jag skulle då inte vilja vara burk ;).
westcoastminisidecar.jpg

http://pocketbike.com/sidecars.htm
 
Hampe #66 skrev:
Hint: Det står typ längst bak i tidningen alla importörer o tillverkare o sånt...
Annars kan du ringa 0476-41119 o kolla med Peo...

/Hampe



Kan tala om för dig att jag redan lyckats lista ut det, sen hittat nummer och adress och allt det där, men saknar en hemsida.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top