Mektips - Frågor & Svar - KTM

Då måste jag fråga vilket som är det bästa sättet att öka på blandningen, om det är så att den går lite för snålt?

Byta munstycke, eller "bara" justera lite?
//J

beror ju på var i registret den går snålt :tungan men prova dej fram på huvudmunstycken och possition på nålen. går den snålt/fett så går den inte bra. jag prova mej fram och landa rätt bra på det.. lite fett på topp. söker du hittar du nog nån tråd där jag skrivit vilka munstycken osv jag har använt.

du måste näsatan köpa den extra långa justerskruven så man kan justera blandningen med fingrarna.. annars blir det ett jävla meckande.
 
beror ju på var i registret den går snålt :tungan men prova dej fram på huvudmunstycken och possition på nålen. går den snålt/fett så går den inte bra. jag prova mej fram och landa rätt bra på det.. lite fett på topp. söker du hittar du nog nån tråd där jag skrivit vilka munstycken osv jag har använt.

du måste näsatan köpa den extra långa justerskruven så man kan justera blandningen med fingrarna.. annars blir det ett jävla meckande.

Oki, tack för tippset.

Har Akra slipon på min, och enligt Lelles, så behöver man inte bestycka om den.., hm!
Men med orginaldämparen, så går den kanon, har ej kört med den med Akra, så jag vet inte ännu..
//J
 
Oki, tack för tippset.

Har Akra slipon på min, och enligt Lelles, så behöver man inte bestycka om den.., hm!
Men med orginaldämparen, så går den kanon, har ej kört med den med Akra, så jag vet inte ännu..
//J

kan va så att du ska ha 187,5 eller 190 i huvudmunstycke då. kommer inte ihåg riktigt.. men som sagt.. sök lite så hittar du en tråd där jag skrivit ner det.
 
Nån som har lite bra tips på hur man kan "motarda till fjädringen" när man slänger på motardkittet. Utan att lämna in nåt och betala 6.000:-.

Lite fjädringsinställningar på det befintliga som sitter monterat. Dra åt fjädern bak, styva till grejerna lite och allt vad det kan va?
 
Nån som har lite bra tips på hur man kan "motarda till fjädringen" när man slänger på motardkittet. Utan att lämna in nåt och betala 6.000:-.

Lite fjädringsinställningar på det befintliga som sitter monterat. Dra åt fjädern bak, styva till grejerna lite och allt vad det kan va?

Allting så hårt det går!!:D :tummenupp
 
Allting så hårt det går!!

Inte att rekomendera!

Rullarn; Du kan byta till hårdare fjädrar i framgaffeln ev. schimsa om för bästa resultat. En trög olja kan rekomenderas också.

Bakdämparen. Byt till en hårdare fjäder, om man skall korta slaget etc så kostar det...

Vill du inte byta några fjädrar så byt till en riktigt trög olja i framgaffeln.
 
Inte att rekomendera!

Rullarn; Du kan byta till hårdare fjädrar i framgaffeln ev. schimsa om för bästa resultat. En trög olja kan rekomenderas också.

Bakdämparen. Byt till en hårdare fjäder, om man skall korta slaget etc så kostar det...

Vill du inte byta några fjädrar så byt till en riktigt trög olja i framgaffeln.


Byta fjädrar är väl inte att rekommendera om den ska användas som enduro oxå.
Då e det bättre å som du säger att byta oljan OCH dra åt
 
Fråga angående KTM 625 sxc -04


Tänkte jag skulle byta tändstift idag så jag letade mig ner i djunglen av grejer å hittade tillslut de jag sökte.
MEN va trångt de va!! Ser nästan ut som man ska behöva ta bort tanken för å byta stiftet. Men så kan de väl inte vara??
Frågan: vad använder ni för hylsa? å hur bär ni er åt?:va

Mvh niklas
 
Nån som har lite bra tips på hur man kan "motarda till fjädringen" när man slänger på motardkittet.

Jag var ute och körde idag, och jag justerade gaffeln fram, eller det jag gjorde var att dra åt Compen till max för att testa skillnaden, och jag som väger väldigt lite, märkte inta någon stärre skillnad, mot så som den stod.

Så som Mr A säger, så måste du nog göra något mer, för jag anntar att du väger lite mer än mina tunga 63kilo:D
//J
 
Last edited:
att byta till fjädrar som är anpassade efter ens vikt e ju en start.. sen går det o dra åt compet oxå.. men inte till max. blir inget bra. väg dej med all utrustning på o se om du väger mer än 80-85... då e det hårdare fjädrar som gäller... 2000kr tror jag dom går på.
 
att byta till fjädrar som är anpassade efter ens vikt e ju en start.. sen går det o dra åt compet oxå.. men inte till max. blir inget bra. väg dej med all utrustning på o se om du väger mer än 80-85... då e det hårdare fjädrar som gäller... 2000kr tror jag dom går på.

Samtliga gaffelfjädrar kostar 1090 SEK

Rekomenderar 4,6 el 4,8 för oss som är lite tyngre

Fråga angående KTM 625 sxc -04


Tänkte jag skulle byta tändstift idag så jag letade mig ner i djunglen av grejer å hittade tillslut de jag sökte.
MEN va trångt de va!! Ser nästan ut som man ska behöva ta bort tanken för å byta stiftet. Men så kan de väl inte vara??
Frågan: vad använder ni för hylsa? å hur bär ni er åt?:va

Mvh niklas

Plocka av tanken. 16 mm lång hylsa får du använda för att få ut tändstiftet. Har du ingen långhylsa så finns det i verktygspåsen som medföljer vid köp...
 
Last edited:
Byta fjädrar är väl inte att rekommendera om den ska användas som enduro oxå.
Då e det bättre å som du säger att byta oljan OCH dra åt

Det jag vill är att utan kostnad och på ett enkelt sätt justera om lite.

Det behöver inte vara tävlingsperfekt.

Dvs..., kan man på ett enkelt sätt få en original 525'a att duga på RR-banan genom att skruva på det befintliga?
 
Det jag vill är att utan kostnad och på ett enkelt sätt justera om lite.

Det behöver inte vara tävlingsperfekt.

Dvs..., kan man på ett enkelt sätt få en original 525'a att duga på RR-banan genom att skruva på det befintliga?

Skit i helsystemet och satsa på fjädringen:) Fram kan du öka oljemängden.:tummenupp
 
Det jag vill är att utan kostnad och på ett enkelt sätt justera om lite.

Det behöver inte vara tävlingsperfekt.

Dvs..., kan man på ett enkelt sätt få en original 525'a att duga på RR-banan genom att skruva på det befintliga?

tja.. comp på nästan max (typ 5 klick tillbaks) och retur dämpningen på mästan max den med.
 




Plocka av tanken. 16 mm lång hylsa får du använda för att få ut tändstiftet. Har du ingen långhylsa så finns det i verktygspåsen som medföljer vid köp...


Okej! :pannkyss

Gött då får man tillbringa mer tid med henne :tungan

inget som chefen gillar.....:D
 
Skit i helsystemet och satsa på fjädringen:) Fram kan du öka oljemängden.:tummenupp

Jag har redan köpt det... fast iofs inte fått det än. Men mer olja ok.

tja.. comp på nästan max (typ 5 klick tillbaks) och retur dämpningen på mästan max den med.

Hmmm ok, jag får nog gå tillbaka och använda tråden som referens när det e dags.
 
Last edited:
nu e det fanomaj dags för mej o ställa en fråga.

Hur får man bort packbokarna i bakhjulet (på motardfälgarna om det spelar nån roll) fram e ju packboxen i gummi... lätt o ta bort o pressa i igen. men bak :va sitter nån stor metallring och en liten gummiring längst in. nån som bytat lager o vet hur man får bort den?
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top