Mekkurs för tjejer, SE HIT!

Hultan skrev:
Vill inte pojkarna i klubben göra det åt dig längre nu då?
Har cathy varit dum? :tungan
;)

Jodå, det är inga problem..
Och nej då, alltid lika snäll...

Singlade slant och det föll på forumspojkarna. :tummenupp :rolleyes:

Hultan skrev:
Jag vet vart och när det skall bytas olja, oljefilter, drev och tvätta luftfilter på en Gixxer... :yoparty

Några kvinns som vill se mig i min svettiga bara överkropp göra dessa saker? :tungan

(Det får ni inte för det är ett kallgarage :-)

Japp!

Nu på lördag den 12:e mars kommer det att mekas på Hovås Nypongång kl. 11.

Dock ska inte luftfiltret tvättas, då jag idag såg att de var av flugbefläckat papper. Det ska bytas, har nytt med mig på lördag.

Se detta som grundkurs 1.0. För många är detta väldigt basic, men har man aldrig gjort det så är det nog lärorikt. Väl mött alla mekar aspiranter!

Hultis :Bugar

Blue_Queen skrev:
Jag tar gärna med mig bullar till fikan mellan meken
Då kan du sätta degen på jäsning nu! :)

Red_Ninja skrev:
Till bullarna tar jag nybryggt kaffe
Kanoners!
Kaffemuggar ska ja nog kunna stå för! :tummenupp

Last edited:
Cathy skrev:
Jodå, det är inga problem..
Och nej då, alltid lika snäll...

Singlade slant och det föll på forumspojkarna. :tummenupp :rolleyes:
Då får vi väl se till att fixa det nån dag, åk till biltema och köp olja och till nån mc-shop och köp oljefilter så är det fixat i ett kick!.. :tummenupp

red_ninja skrev:
Mark< Var ligger Hovås nypongång? Är det där det händer saker nu i helgen??

Edit: ja kollade kartan nu: ):):)

Japp, länge sen vi sågs!

Väl mött alla, tjejer som nybörjare!

Last edited:
Hultan skrev:
Då får vi väl se till att fixa det nån dag, åk till biltema och köp olja och till nån mc-shop och köp oljefilter så är det fixat i ett kick!.. :tummenupp
Olja på biltema, i mc ingen bra ide, köp olja som är gjord för att vara i en högvarvig mc.

Yamaha farfar skrev:
Olja på biltema, i mc ingen bra ide, köp olja som är gjord för att vara i en högvarvig mc.
Vet du vad det är för olja som Biltema säljer?
Hört talas om nån med problem?
vet du om att den är gaaanska så billig :rolleyes:

/En som köpt Feltemaolja

Yamaha farfar skrev:
Borde funka med biltemaolja i en motard då.... Rödmarkering på 7500 rpm... :rolleyes:

Tror faktiskt att smörjegenskaperna duger, det är väl koppling och sådant som kan bli problem med.

Coola Ola skrev:
Borde funka med biltemaolja i en motard då.... Rödmarkering på 7500 rpm... :rolleyes:

Tror faktiskt att smörjegenskaperna duger, det är väl koppling och sådant som kan bli problem med.
de blir problem med just kopplingen vet de pga haft just de problemet(ändå köpt oljan på yamaha center)så ett gott råd köp riktig olja kan vara =dyr

Köpte Shell's dyraste helsyntet på Y-center till min gamla FZR för 165 spänn litern. Funkade helt värdelöst. Köpte en liter för 75 spänn på Preem, halvsyntet, texaco, funkade mycket bättre...

Biltemaolja har diskuterats i all oändlighet här på forümet, sök och kanske någon info kommer fram. Jag har hört att det är Statoil-olja, men som sagt, sök och kolla...

Coola Ola skrev:

Om du är smart så låter du mig testa i TTR:en först :7peta

Har ett par liter Biltemaolja som skall i någon dag framöver.

Lämmnar rapport när det är gjort. :)

Last edited:
Om läget är nu ser det ut att bara bli jag och Hultan.

Det är iofs ingen fara med det, förjag är övertygad om att de kommer att komma fler tillfällen med prylbyte.

Ska försöka "annonsera" detta lite tidigare nästa gång.

skulle kunna bistå med glada hejarop men jag har tyvärr inte nyktrat till riktigt än så jag få nog hålla mig på gångavstånd från huset :fyllisar

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman