Mekkurs för tjejer, SE HIT!

ähh..min hoj funkar ju fint..men kan inte mecka..eller går väll men blir säkert nån skrvu över..
:tungan blir ju jag som får ta mig till kursen var den nu blir om den nu blir..

Långa farbron skrev:
Om det nu blir av,Så vill jag ha traktameten om jag skall åka till Uppsala och trelleborg :7peta

Men ett kanske bättre upplägg är väl att någon som har plats och en hoj som tex behöver bytas något på hojtar till så kommer man dit och gör det med en liten frågestund och genomgång av viktiga saker runt just den reparationen.
Jag behöver laga min sjuhalva till en liter :rolleyes:

Nåt du kan kolla på?

:)

Mark skrev:
Jag tycker att de skulle vara trevligt med en kurs om hur man skruvar/mekar/trimmar/justerar en motorcykel.
Vi börjar på en väldigt lätt nivå, så att ALLA ska kunna vara med. Tjej som kille, gammal som ung.

Jag har försökt fått frugan att inse att hennes plats är i hemmet de e bara trams att kvinnor ska vara som män .Männen ska gå på kokkurser och annat skit så ingen kvinna kommer in i mitt garage.

Så mitt råd KVINNOR SKA INTE smutsa ner era mjuka händer som ska klia mig på ryggen och på ..... på kvällarna.

Caba skrev:
Gbg om jag inte läste fel :tungan Mitt andra hem, älskar verkligen den staden. Eftersom jag är 50% Boråsare och 50% Uppsalare (ursäkta att jag inte skriver korrekt) så e det stor chans att jag befinner mig där :yoparty

Men hojen på din avatar har en ägare, och han är forummedlem.
Coolt va?

Miss_Orchidee skrev:
och mark: ditt snack om skitsnack kan du lägga ner, alla har rätt till en åsikt...... och jag tyckte det var en bra ide för dom som verkligen ville det, men jag vill inte vara med, verkar som folk är lata eller tafatta som inte kollar själva om dom klarar det.......eller så är det bara jag som är dum nog att mixtra med min stackars hoj....

"Lata eller tafatta"!? - Kan det vara så att man inte vet hur man ska göra bara? Kan du byta styrbox på ett Jas 39 gripen bara för att du får en mekbok i näven? Skärp till dig nu! :kocko

dina två inlägg:
"Serriöst, är ni allvarliga med detta förslag??"

och

"Ursäkta att jag är pessimistisk till detta, men jag tycker att om folk vill lära sig så testar man väl att pilla lite själv, köper sig en mekbok eller liknande?"

tillför inte den här tråden nånting. Det var just precis sånna här inlägg jag INTE ville ha. Var det svårt att förstå? Vill du inte vara med, Fine by me, men de angår ju inte oss andra som vill vara med.

För folk som inte har en chans att få hjälp av mamma/pappa/vänner eller dyligt är det inte alls självklart hur man byter drivpaket bara för att man har en mekbok. Det finns en hel del tips och trix att lära sig som INTE står i boken oxå. Det dyker alltid upp frågor mm. Så, meka du på egen hand så kan vi andra meka ihop och käka bullar.

Buss & kran

Last edited:
gurra snurra skrev:
Mark skrev:
Jag tycker att de skulle vara trevligt med en kurs om hur man skruvar/mekar/trimmar/justerar en motorcykel.
Vi börjar på en väldigt lätt nivå, så att ALLA ska kunna vara med. Tjej som kille, gammal som ung.

Jag har försökt fått frugan att inse att hennes plats är i hemmet de e bara trams att kvinnor ska vara som män .Männen ska gå på kokkurser och annat skit så ingen kvinna kommer in i mitt garage.

Så mitt råd KVINNOR SKA INTE smutsa ner era mjuka händer som ska klia mig på ryggen och på ..... på kvällarna.

Har du hittat hit först nu Gurra ?

Hopp iväg och förbered dig för racet istället
:7peta

Och vi känner väl alla forumets lilla retsticka Gurra snurra som gärna vill skapa lite debbat tror jag.

Last edited:
Långa farbron skrev:
Om det nu blir av,Så vill jag ha traktameten om jag skall åka till Uppsala och trelleborg :7peta

Men ett kanske bättre upplägg är väl att någon som har plats och en hoj som tex behöver bytas något på hojtar till så kommer man dit och gör det med en liten frågestund och genomgång av viktiga saker runt just den reparationen.
Ja, det var precis nåt sånt som jag hade tänkt mig. Därför ska ju den man är hos ansvara dom dom nybakade bullarna.

Då slipper man även problemet med att lasta en hoj som inte startar.

sen när det är färdigmekat och fikat tar man kanske en tur ihop och tränar på skogsväg, hjuling eller bara tanka utan att spilla?!

gurra snurra skrev:
Mark skrev:

Haha lycka till att hålla frugan från garaget. Men oroa dig inte, de flesta kvinnor kan göra mer än en sak i taget så du får säkert omtanke du med :tungan

MaddeU-a skrev:
Låter intressant i mina öron! Men vad ska detta hålla till?
Antar att du undrar VAR och inte VAD detta ska hålla till?! :tungan

Lättast är nog att meka hoj hemma hos just hojägaren. Jobbigt att flytta på en hoj som inte startar. Plus att bullbaket inte får störas heller.

Till bullarna vill jag helst dricka:

Mark - te om de är kallt, annars blir saft bra
.fyll på bara...
.
.

Till bullarna vill jag helst dricka:

Mark - te om de är kallt, annars blir saft bra
JoJoMan - julmust

Last edited by a moderator:
Finns det ingen som har en hoj som behövs göras något på nu eller?
Eller blir det efter sommaren kanske!?
Då kan det finnas flera objekt som behöver fixas till :rolleyes:
Men det får vi inte hoppas på...

Jag e gärna på o lär mig mer utöver oljebyte/filter! :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT