Mekartabbar top 5

  • Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date
det näst mest smärtsamma jag gjort är nog att lägga hela ovnsidan av näven mot ett par väl varmkörda grenrör. gick åt lite autosol för att polera bort rester av min hud...

det mest smärtsamma kom ett par dagar senare när turen kommit till förgasarna. dräneringspluggen var en gummitutt trädd på ett mässingsrör som stack ut från flottörhuset. eftersom det var en gammal hoj satt gummit hårt som fan och jag tog i lite till. plötsligt lossnade gummit med ett ryck och jag körde in näven i röret. då skall man minnas brännskadan som blivit en vacker blåsa över hela handen. den river jag av mot röret samtidigt som det strömmar 98 oktan rätt med i det upprivna brännsåret. jag tror jag skrek så mycket svordomar att jag blev hes...

såsmåningom blev dock den hojen väldigt fin och gick många tusen mil innan jag behagade göra en highsider med den
 
få för sig att man ska plocka bort en oljetank full med olja när man har plockat veck cylindern.. resulterade i en liter olja i vevpartiet. :död

glömma dra åt en skruv till vattenkylningen. 1,4 mil ute i ingenstanns sprutar vattnet ut överallt.. (åka hem i 30).

Montera balansaxxeln fel så att backspeglar mm skakar av.
 
Min lärare berättade för klassen vad han hade varit med om när han jobbade på verkstad.

Han och en kompis skulle renovera en volvo motor, så när dom hade fixat allt och hade skruvat ihop motorn var det 2 skruvar över... suck.. Blev att skruva isär motorn för att hitta skruvarnas hem, men när dom hade skruvat ihop motorn så var det fortfarande 2 skruvar över... dom skruvade isär och ihop motorn 2 gånger till, men det var 2 skruvar över.. Då fick dom reda på att en kille hade skämtat med dom och lagt dit skruvarna... :fatta! :fatta! :fatta!
 
2gg på en vecka!!!

Jag skulle åka iväg från jobbet med min "gammla hoj" zx9r -98 en sommar dag.
Jobbar kompisarna satt och tittade på när jag rev igång den och satte på mig hjälmen. Tänkte jag skulle dra gärnet därifrån"flasha lite" när den blivit varm, satte mig på hojjen och la i en vxl och varva upp den och släpte kopplingen och döm om min förvåning så satt skivbromslåset kvar i frammskivan! resulterade att jag vickade med hojjen. Lämnade in den till verkstad för skivbyte några dagar efter. sätter jag mig på hojjen och gör likadant utanför jobbet på eftermiddagen(nya skivan). :mad: :mad: :mad: :mad:

en orginal skiva kostar 2500:-/st = 5000:- :huvet

Men nu kan jag skratta åt det! :lol
 

Bifogat

  • zx9r.jpg
    zx9r.jpg
    93.9 KB · Visningar: 316
En kompis till mig tog sin 02as ZX12 ut på en sväng efter att han själv bytt olja och filter. Problemet var att oljan saknades och motorn rasade. :huvet
 
hahaha. Ni har just räddat min dag idag. ett gott skratt är aldrig fel :hihi
 
Solid snake skrev:
:hihi

Förlåt men jag kan inte låta bli att småskratta, är ju inte varje dag man ser en cylinder som ser ut sådär. :hihi


hehe.. vart lite fel..

har fått reda på att jag måste hona om o skit..
 
Hade bytt all plast på min MT5:a och satt på nya dekaler m.m

Smart som man var skulle man ju ut och åka lite på kvällen.
Halt var det och det gick för brett i en kurva.
Bara att åka hem och beställa nya kåpor! :D

Den nya framskärmen var en klasskompis snäll och repade med en nyckel, så han fick betala 400 kr för en ny (Kostade 200) :tummenupp
 
Åkte hela vägen till danmark för att tävla (cross). Träningen går bra, banan är skit kul! Jag o Farsan meckar lite med hojen i pausen innan första heatet. Känner mig grymt laddad, nu djävlar!
Varmkör, och rullar fram till starten! Känner mig på topp, här ska man ta startet, de andra har inte någon chans mot mina 576cc... Grinden fälls, FULLT JÄRN! Efter ett par meter håller hojen på att dö! :confused: :mad:

Puttar runt heatet, ömsom går hojen, ömsom håller den på att dö, precis som att den inte får bensin... Panikmeckar i pausen, kollar tändning, delar förgasaren ALLT! Nu måste den funka! Rullar ut till starten i heat 2, nu ska det köras...men hojen tvärdör på starten! :död

Efter en stund kommer farsan gående till starten med en 8mm nyckel...
"eeh...jag glömde nog ta bort pappret i insuget när jag bytte filter...." :4skrika :död :fatta!
 
en till crosshistoria!

skulle göra min GotlandGrandNational debut! Allt är fint, ser mina polare starta i motionsklassen, å tänker bara ta och värma upp mig å hojen som alltid gått som en klocka och som är über fin dagen till ära!
Sticker ut o varmkör på väg till min start i juniorklassen. Hojen går klockrent! I 100m, sen är den som det blir soppa torsk!!! :huvet men precis innan hojen saktat ner så den stannat får den fart igen :confused: . Mönstret upprepar sig om och om igen!
Tänker: det måste vara något stopp i förgasaren så bensinen inte rinner fram. Delar förgasaren 4ggr (på 30min) men varje provkörning ger samma resultat :död
Det är dags för start, så motvilligt kör jag bort till starten. Tänker: har jag ändå åkt (läs betalat) hela vägen till Gotland måste jag ju testa...

Sagt och gjort! 3,5h senare går jag i mål på en hoj som bara går 100m åt gången.... :mad: :död :4skrika

Väl hemma när *skiten* ska lagas, får jag för mig att slänga i ett annat stift... Helt plötsligt går hojen så satan!!!! :arsele :näsblod
 
Under moppe tiden lurade vi en kompis när han skulle byta lack på tanken!
Han skulle få köpa lackätande maskar från Kina. Rätt och slätt han kletar in tanken med dessa maskar (Daggmaskar). Har inte garvat som jag gjorde då på länge. Det var lite taskigt men hur kul so helst. :yoparty
 
Gjorde en trevlig sak igår när jag hade fyllt på lite olja i bilen. När jag skulle stänga locket så höll jag bilnyckeln i samma hand vilket resulterade i att jag tappade nyckelfan ner i motorrummet. Kunde med ficklampa se att den låg långt där nere fastkilad i en skålformad sak. Fanns inte en chans att nå den så jag fick ringa tjejen som fick komma med reservnyckel. På en annan mack fick jag dock tag i en lång pryl med en gripklo, och efter lite pillande med den så fick jag upp möget. 27.50kr och 2 timmar senare dvs...
 
oscar skrev:
Gjorde en trevlig sak igår när jag hade fyllt på lite olja i bilen. När jag skulle stänga locket så höll jag bilnyckeln i samma hand vilket resulterade i att jag tappade nyckelfan ner i motorrummet. Kunde med ficklampa se att den låg långt där nere fastkilad i en skålformad sak. Fanns inte en chans att nå den så jag fick ringa tjejen som fick komma med reservnyckel. På en annan mack fick jag dock tag i en lång pryl med en gripklo, och efter lite pillande med den så fick jag upp möget. 27.50kr och 2 timmar senare dvs...


Tur att nyckeln låg kvar när du kom till den andra macken då, så den inte skakats iväg :hihi
 
oscar skrev:
Gjorde en trevlig sak igår när jag hade fyllt på lite olja i bilen. När jag skulle stänga locket så höll jag bilnyckeln i samma hand vilket resulterade i att jag tappade nyckelfan ner i motorrummet. Kunde med ficklampa se att den låg långt där nere fastkilad i en skålformad sak. Fanns inte en chans att nå den så jag fick ringa tjejen som fick komma med reservnyckel. På en annan mack fick jag dock tag i en lång pryl med en gripklo, och efter lite pillande med den så fick jag upp möget. 27.50kr och 2 timmar senare dvs...
Påminner mig om min allra första RR-träning då jag fumlade iväg en skruv i utrymmet bakom cylindrarna på RD350'n. Omöjligt att komma åt utan en sån där teleskopisk magnetgrunka som jag som tur var fick låna efter mycket letande i depån. Dagen efter köpte jag en sån och den har räddat mig flera gånger sedan dess. Införskaffa och lägg i verktygslåddan på stubberten!
 
Torkel skrev:
Påminner mig om min allra första RR-träning då jag fumlade iväg en skruv i utrymmet bakom cylindrarna på RD350'n. Omöjligt att komma åt utan en sån där teleskopisk magnetgrunka som jag som tur var fick låna efter mycket letande i depån. Dagen efter köpte jag en sån och den har räddat mig flera gånger sedan dess. Införskaffa och lägg i verktygslåddan på stubberten!


Har 2 st.!
 
Forsberg skrev:
Tur att nyckeln låg kvar när du kom till den andra macken då, så den inte skakats iväg :hihi

Jag försökte "skaka" fram den med lite gas o broms, men den satt som berget. Fast jag körde ändå som en mes till nästa mack... :D
 
oscar skrev:
Jag försökte "skaka" fram den med lite gas o broms, men den satt som berget. Fast jag körde ändå som en mes till nästa mack... :D


Man vet aldrig :mattias

Hade iallafall blivit bra mycket roligare om den var borta när du väl fått tag i lämpligt verktyg :hihi
 
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Back
Top