Mek- och racerapport LMS.

Bild från Micke Larsson på FastPicz. Stillastående i Esset. :gnissla

1280-x-768.jpg
Fördelarna med att köra sakta är många.

1. Fotografen hinner panorera och justera skärpan
2. Du kan köra hela året med samma däck
3. Om du mot förmodan trillar så gör det inte ens ont
4. Du kan lätt sänka dig 5 sekunder till hösten
5. Dina polare kommer att trösta dig, men dom är igentligen bara (skade) glada att dom slipper vara långsammast.

3071323 Fördelarna med att köra sakta är många.

5. Dina polare kommer att trösta dig, men dom är igentligen bara (skade) glada att dom slipper vara långsammast.
Det gäller att se det fina i det dåliga. :)
Dr Bike kallade mig filantrop och det passar nog bra. :)

Jag förstår inte vad det är som driver er.

Take a wild guess, det kanske trots allt är skillnad mellan "tvåtakt i knivskarpa chassin" och gatsoffor, inte bara inbillning och talibani. Som gör att det är värt att offra en hel del arbete för att få köra dem.

Skulle nog säga att det är samma sak som driver en heroinist till sin nästa sil, det är lätt att bli en tvåtaktsjunkie ;)

Take a wild guess, det kanske trots allt är skillnad mellan "tvåtakt i knivskarpa chassin" och gatsoffor, inte bara inbillning och talibani. Som gör att det är värt att offra en hel del arbete för att få köra dem.

Skulle nog säga att det är samma sak som driver en heroinist till sin nästa sil, det är lätt att bli en tvåtaktsjunkie ;)
Vad är roligast, skruva eller köra?

stul?

haha, ursäkta mig att jag garvar.... men det va roligt att läsa den....

vet man att man inte är själv om att allt som kan jävlas jävlas lite extra!

BARA ATT KÄMPA PÅ! :)

Vad är roligast, skruva eller köra?

Köra utan tvekan. Precis som horsaren hellre skjuter än jagar pengar.
Men allt har ju ett pris, vill man åka häftiga grejer får man offra lite, och det måste heller inte alltid strula som det gjorde för Gustav.

För egen del, varför jag åker gatsoffa i år är för att det är roligare att köra än att inte köra något alls. Det är inte mycket extratid för att köra 250r, men ibland är den lilla tiden det är frågan om för mycket iaf.

Fler egobilder. :)

Bifogat

• SB07_028-125-400+SP-t2s800.jpg
    SB07_028-125-400+SP-t2s800.jpg
    137.8 KB · Visningar: 50
  • 800-x-600.jpg
    800-x-600.jpg
    116.6 KB · Visningar: 43
Fördelarna med att köra sakta är många.

1,5 = stämmer
2,3,4 = not so much :)

Jag förstår inte vad det är som driver er
Belöningen min käre Watson, belöningen! Ju större insats, destå större belöning. Det som är en stor insats för den ena är dock inte nödvändigtvis det samma för den andra. När gatsoffan inte längre är en tillräckligt stor utmaning och belöningen därmed uteblir måste man helt enkelt höja insatsen. För en del blir ett varv runt banan bara en transportsträcka när det räcker med att tanka och smörja kedjan. Det går att köpa färdigastekta pannbiffar och värma dem i micron en minut åsså "pling" är det klart. Det är en utmaning för vissa. Andra köper köttfärs och kryddar själva. På jobbet går avdelningens samtliga medarbetar till kaffeautomaten och trycker på knappen, ljummet vatten med snabbkaffepulver. Samtliga 35 medarbetare utom en, han gör sitt egna kaffe av kokande vatten och riktigt kaffe i en liten kaffepress. Gissa vem? Inget illa om Dafgårds Farmarbiffar och blaskigt snabbkaffe, smaken är som baken och jag vill inte utmåla mig som någon kännare i något läge. Jag nöjer mig å andra sidan med det enklaste i de flesta andra sammanhang och finner det mer än gott nog. Det finns både billigare och snabbare hojar men det är inte det som lockar. Efter att ha kommit på under mina år som gatåkare att det var själva KÖRUPPLEVELSEN jag var ute efter så kommer jag att köra racer så länge omständigheterna tillåter. Framtiden för raceråkandet är dock oviss med tanke på att jag i år blivit trebarnsfar och en flytt till radhus väntar i höst och när omständigheterna inte längre tillåter blir det tvunget att bli något annat. Min fru påekar gärna att "det har ju du sagt de senaste tre åren".
:)

På jobbet går avdelningens samtliga medarbetar till kaffeautomaten och trycker på knappen, ljummet vatten med snabbkaffepulver. Samtliga 35 medarbetare utom en, han gör sitt egna kaffe av kokande vatten och riktigt kaffe i en liten kaffepress. Gissa vem? :)
Ahhh nu minns jag... Grekiskt kallt kaffe på Åsen serverat av Teddy :)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon