Mek & fika kvällar

Jag behöver iaf hjälp med att få in hojen i vardagsrummet. Någon som har lust att hjälpa mig i veckan? Hade varit underbart. :)

Mycket snack o lite verkstad verkar finnas i denna tråd...:va
Bara att gazza istället!! Blev 7mil igår och 5 mil idag.... Nytt gazz i morgon :tummenupp

(Bästa med att köra året runt är att man slipper ångest över en avrostning med SMC-instruktörer som är hårda i sin bedömning :D) Fika kaffe o pilla på varandras kedjor kan man ju göra ändå.

Mycket snack o lite verkstad verkar finnas i denna tråd...:va
Bara att gazza istället!! Blev 7mil igår och 5 mil idag.... Nytt gazz i morgon :tummenupp

(Bästa med att köra året runt är att man slipper ångest över en avrostning med SMC-instruktörer som är hårda i sin bedömning :D) Fika kaffe o pilla på varandras kedjor kan man ju göra ändå.

Det tar alltid längre tid när tjejer ska göra saker i grupp, det borde du veta.

*duckarsomfan* :)

Det tar alltid längre tid när tjejer ska göra saker i grupp, det borde du veta.

*duckarsomfan* :)

Jag försökte ju dra ihop nåt och bjuda in folk till mig men jag är väl inte tillräckligt känd i kretsarna för att folk ska nappa.. :va

Dessutom var det väl du som startade tråden så jag anser att du bör ta ditt ansvar som man och styra upp det här *pet pet*

:tungan

Jag försökte ju dra ihop nåt och bjuda in folk till mig men jag är väl inte tillräckligt känd i kretsarna för att folk ska nappa.. :va

Dessutom var det väl du som startade tråden så jag anser att du bör ta ditt ansvar som man och styra upp det här *pet pet*

Jaja vi har hela vintern på oss, får väl se om intresset blossar upp snart.

:)

Säg bara tid och datum så kommer jag! Har du öl hemma?:tungan

Okki nu är det fan dags, vi kör mekkvällar en gång i veckan i Leicas garage.

Onsdagar 19-21 passar mig bäst!

Det blir basala saker och hands on pau rick tigt.

Vad säger ni tjejer!!!

Mek-kväll:

1. Gamlot
2. Monkey
3.
4.
5.
6.

Mek-kväll: Onsdagen den 17 Feb 19-21 i Leicas varma garage, pm:a Leica om vägbeskrivning, jag tar med mina tools så får ni fixa lite fika, det blir enklare hands-on och lite teori.

1. GSXR1100R (handledare)
2. Monkey
3. Leica
4.
5.
6.
7.

Max 6 deltagare och inget pladder :mad:

Last edited:
Jag skall dreva om min hoj relativt snart och kan ställa upp med att visa hur man gör på en av dessa kvällar. Dvs byta av drev och kedja, kapa kedja till rätt längd, nita den nya etc. Ja allt det normala vid drivpaketsbyte.

En förutsättning för att jag skall kunna ta mig dit är att snön är borta :)
Om det är intressant så låt mig veta.

@Micke, jag har förstått att du är The Boss angående detta så du avgör :D

Vi kör igång redan nu på onsdag 17 Feb. kl 19-21 om Leica kan då dvs.

"Redan på ons"

Detta hände i helgen dvs kolv åkte i efter att vi tagit ut den två helger innan det.

Så sluta jiddra och börja mecka.

Bifogat

• DSC00382 (855 x 641).jpg
    DSC00382 (855 x 641).jpg
    118.1 KB · Visningar: 47
Jag skall dreva om min hoj relativt snart och kan ställa upp med att visa hur man gör på en av dessa kvällar. Dvs byta av drev och kedja, kapa kedja till rätt längd, nita den nya etc. Ja allt det normala vid drivpaketsbyte.

En förutsättning för att jag skall kunna ta mig dit är att snön är borta :)
Om det är intressant så låt mig veta.

@Micke, jag har förstått att du är The Boss angående detta så du avgör :D

Låter bra!!

"Redan på ons"

Detta hände i helgen dvs kolv åkte i efter att vi tagit ut den två helger innan det.

Så sluta jiddra och börja mecka.
Inte jag som velar!!!

Last edited:
Jag skulle vilja ha hjälp med att byta olja på crossen. pls! :) Hade velat byta/tvätta filter men har lite low me cashen. :)

Jag skulle vilja ha hjälp med att byta olja på crossen. pls! :) Hade velat byta/tvätta filter men har lite low me cashen. :)

Stämmer ju perfekt på Mickes beskrivning "det blir enklare hands-on och lite teori."

Ska bli skoj! Hoj-anatomi inklusive lobotomi.. Eller hm vi kanske inte behöver plocka bort nåt permanent förresten.. :tungan:gnissla

Ps. medtag eget mys typ stolar, kuddar eller nåt om man vill sitta ner :D Och garaget är varmt men inte uppvärmt.. Skulle tippa på runt 15 grader.

Den borde vi väl kunna få ner till mitt garage på nåt vis :) Mickes släp nån gång kanske, om du inte vill slira själv?

Last edited:
1. GSXR1100R (handledare)
2. Monkey
3. Leica
4. Swish, vill fika och se på framstegen, kan redan byta oil.
5.
6.
7.

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back