Jag är med i SMC.
Jag gör visst frivilligarbete för SMC (ergo är jag lite part i målet så att säga).
Varför ?
För att jag har för många bilder i huvudet av människor som skrattar och ler som inte längre finns med oss.
Missförstå mig rätt:
Om man väljer att köra i hög hastighet och långt över alla gränser och/eller är påverkad av droger/alkohol osv då har man tagit sitt liv i egna händer och får själv stå för konsekvenserna. Samma sak om man klotar X gånger per säsong och inte ser att man måste förändra sitt beteende då är man bara statistik som väntar på att hända. Fair enough, var o en väljer själv sin risknivå.
Dock finns det ett antal olyckor med olycklig utgång som man inte kan hänvisa till något av de ovanstående utan man kan se att de direkt eller indirekt påverkats av vistelsemiljön, där vistelsemiljön inte varit det som man borde kunna förvänta sig. För att påverka den miljön måste man gå via bland annat trafikverket som har ansvaret för den miljön och visa för dem hur det kunde bli så fel. När det inte hjälper så får man påpeka det igen. osv i all oändlighet för trots allt så är man ju bara en liten sketen person som man lätt kan köra över.
Jag gillar inte att bli överkörd !
Alltså är jag med i SMC.
Med lite tur kan jag dra mitt strå till stacken och göra vägarna lite säkrare för oss alla som vistas där.
Så Jimmy om du vet ett bättre sätt att göra det på så är du välkommen att berätta det.
redigering
Det är lite som pissmyror, jag är en enda pissmyra, jag skrämmer ingen men när 60000 pissmyror invaderar picknicken så flyttar man picknicken.