Medlem i SMC eller inte?

Japp -sedan förra året. Borde gått med tidigare men ren slöhet antar jag.

Tycker SMC på det hela gör ett bra jobb och de körningar jag varit på har varit över förväntan.

Tidningen är väl ABF-präktig dock och layouten ser ut som en skoltidning jag gjorde på gymnasiet (ja det är väldigt länge sedan...:fakta)
 
Vad är det jag läser, finns det folk som fortfarande är medlemmar I SMC?

Jag trodde alla svenska sporthojspiloter var så kränkta över att SMC definierade extremt beteende att de avslutande sina medlemskap.
Kan det kanske vara så att de som skrek högst om hur dåligt SMC var tidigare nu istället påpekar SMC's positiva egenskaper? Troligtvis inte, men det vore kul om fler inser vidden av att ha en motorcykel organisation som SMC.
 
Medlem i över 30 år!

Jag är med eftersom det är den enda organisation som är tillräckligt stor för att kunna påverka. Det senaste om våra vägar är bra, kursverksamheten på bana likaså. I trafiksäkerhetsarbetet var 30+ lite extremt men vad gäller 30+ har ju SMC gjort en pudel.

Att SMC inte alltid gör som jag tycker får jag ta! Vi är många människor med olika åsikter.

Det borde vara högt i tak där den enda lösningen inte är reflexvästar på glidare i låg hastighet!
 
Givetvis medlem.

Bortsett från allt arbete dom gör för oss så får man en tidning och 10% rabatt på försäkringen.
 
Jag tjänar pengar på att vara med iom dom 10% i rabatt på förs.

Det är svårare att trampa på oss om alla går samman. Därför är jag med i SMC
 
Gick ur SMC i år efter att ha varit medlem i nästan 15 år pga att jag ogillar hur pengar slösas inom vissa områden och hur vissa delaktiga inom SMC School m.m glider för mycket på en räkmacka för mina medlemspengar.

Sen har prioriteringen på många av deras frågor och budskap inte alltid gått i linje med mina åsikter, även om de i fallen med Uppdrag Granskning ser ut att göra ett gott jobb.

Inte omöjligt att jag återkommer som medlem framöver om vissa saker styrs upp.
 
Medlem!
...och som andra indikerat tidigare: kanske viktigare än någonsin nu och de närmsta åren framöver med tanke på vilka utmaningar vi står inför.
 
Jag har fortfarande inte glömt debatten om extremt beteende

Inte jag heller, men om vi inte vill ha reflexvästar på glidarhojar i låg hastighet på rak väg som norm måste vi andra vara med och påverka och ifrågasätta annars blir vi helt säkert förlorare.

Trafikverket är inte våran vän och ensamma kan vi tyvärr inte påverka lika mycket som i grupp...
 
Medlemskap givet.
Någon som för ens talan i vår trafiksituation samt grymt roliga kurser.
:tummenupp
 
Medlem sen jag körde moppe. Man ville ju räkna sig till de riktiga knuttarna!
 
Som instruktör och lite engagerad i SMC är jag ju lite part i målet, men det är verkligen roligt att se hur engagerade, kunniga och insatta många av medlemmarna på SH.com är när det gäller trafikarbetet och hur vår organisation jobbar:)

Jag tillhör minoriteten på Sporthoj som kör Sporthoj så jag får ingen SMC-rabatt!:hihi

Men jag är inte med i facket för att få en tidning eller rabatter heller...:tungan
Jag kan meddela Dig att detta svider i skinnet på SMC, om jag förstår det rätt letas det med ljus och lykta efter alternativa lösningar som kanske, kanske kunde underlätta sitsen även för sportmoppar. Tyvärr är det nog så att hur än det bjuds upp till dans förefaller de vanliga bolagen tjurigt sitta kvar på bänken, men på lite sikt kanske det finns alternativa lösningar som inger hopp...

Gick ur SMC i år efter att ha varit medlem i nästan 15 år pga att jag ogillar hur pengar slösas inom vissa områden och hur vissa delaktiga inom SMC School m.m glider för mycket på en räkmacka för mina medlemspengar.

Sen har prioriteringen på många av deras frågor och budskap inte alltid gått i linje med mina åsikter, även om de i fallen med Uppdrag Granskning ser ut att göra ett gott jobb.

Inte omöjligt att jag återkommer som medlem framöver om vissa saker styrs upp.
Hmmm, att vara medlem är och ska naturligtvis vara frivilligt, och Du kan nog lugnt räkna med att SMC aldrig kommer att stå på barrikaderna för curbs på 70-vägar eller fri fart på Bulten. Men faktum är att extremt-debatten bl a här på SH i praktiken påverkade SMC:s syn på frågan och fick organisationen att revidera sin ståndpunkt - är det inte så vi vill ha det?

När det gäller påstådda misshälligheter och räkmackor inom bl a School visar det sig ibland att mycket beror på missförstånd/-uppfattningar, men jag skulle uppskatta om Du utvecklar vad som gör Dig upprörd. Det går även bra via pm om det funkar bättre :)

Roligt att Du uppskattar insatsen när det gäller trafikmiljön, hela kansliet verkar ju stå på tå och är verkligen taggade i denna fråga!
 
Last edited:
Jag är medlem sedan herrans massa år tillbaka och ser absolut ingen anledning till att inte vara med.

...pga att jag ogillar hur pengar slösas inom vissa områden...
Jag förstår vad du menar, men det är lite som att titta en given häst i munnen. Du kan ju lätt få tillbaka dina medlemspengar i form av rabatter och en hel del av jobbet som SMC gör är väldigt bra och viktigt för MC-Sverige.
Om någon erbjöd sig att städa mitt hem och jag fick 100:- för jobbet, så inte tusan skulle jag klaga på att de dammsugit lite slarvigt.
Lägg in motioner och jobba för ett bättre SMC genom att allmänt ge ris och ros, bättre kan man alltid bli :)
 
Jag kan meddela Dig att detta svider i skinnet på SMC, om jag förstår det rätt letas det med ljus och lykta efter alternativa lösningar som kanske, kanske kunde underlätta sitsen även för sportmoppar. Tyvärr är det nog så att hur än det bjuds upp till dans förefaller de vanliga bolagen tjurigt sitta kvar på bänken, men på lite sikt kanske det finns alternativa lösningar som inger hopp...

Nu är det inte bara SMC som kan klandras, väldigt många som inte är så duktiga att hålla sig på hjulen har också en del i det...

Då är det gott att SMC fått några av dessa att sluta köra landsväg och tar hojen på släp till banan!:)
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top