Medlem i SMC eller inte?

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Japp -sedan förra året. Borde gått med tidigare men ren slöhet antar jag.

Tycker SMC på det hela gör ett bra jobb och de körningar jag varit på har varit över förväntan.

Tidningen är väl ABF-präktig dock och layouten ser ut som en skoltidning jag gjorde på gymnasiet (ja det är väldigt länge sedan...:fakta)
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Vad är det jag läser, finns det folk som fortfarande är medlemmar I SMC?

Jag trodde alla svenska sporthojspiloter var så kränkta över att SMC definierade extremt beteende att de avslutande sina medlemskap.
Kan det kanske vara så att de som skrek högst om hur dåligt SMC var tidigare nu istället påpekar SMC's positiva egenskaper? Troligtvis inte, men det vore kul om fler inser vidden av att ha en motorcykel organisation som SMC.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Medlem i över 30 år!

Jag är med eftersom det är den enda organisation som är tillräckligt stor för att kunna påverka. Det senaste om våra vägar är bra, kursverksamheten på bana likaså. I trafiksäkerhetsarbetet var 30+ lite extremt men vad gäller 30+ har ju SMC gjort en pudel.

Att SMC inte alltid gör som jag tycker får jag ta! Vi är många människor med olika åsikter.

Det borde vara högt i tak där den enda lösningen inte är reflexvästar på glidare i låg hastighet!
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Givetvis medlem.

Bortsett från allt arbete dom gör för oss så får man en tidning och 10% rabatt på försäkringen.
 

maz-ze

maz-ze
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Västerås
Hoj
BMW s1000rr
Klart man är med i världens största och mest framgångsrika intresseorganisation för mc folk :banana
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag tjänar pengar på att vara med iom dom 10% i rabatt på förs.

Det är svårare att trampa på oss om alla går samman. Därför är jag med i SMC
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Gick ur SMC i år efter att ha varit medlem i nästan 15 år pga att jag ogillar hur pengar slösas inom vissa områden och hur vissa delaktiga inom SMC School m.m glider för mycket på en räkmacka för mina medlemspengar.

Sen har prioriteringen på många av deras frågor och budskap inte alltid gått i linje med mina åsikter, även om de i fallen med Uppdrag Granskning ser ut att göra ett gott jobb.

Inte omöjligt att jag återkommer som medlem framöver om vissa saker styrs upp.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Medlem!
...och som andra indikerat tidigare: kanske viktigare än någonsin nu och de närmsta åren framöver med tanke på vilka utmaningar vi står inför.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag har fortfarande inte glömt debatten om extremt beteende

Inte jag heller, men om vi inte vill ha reflexvästar på glidarhojar i låg hastighet på rak väg som norm måste vi andra vara med och påverka och ifrågasätta annars blir vi helt säkert förlorare.

Trafikverket är inte våran vän och ensamma kan vi tyvärr inte påverka lika mycket som i grupp...
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Medlemskap givet.
Någon som för ens talan i vår trafiksituation samt grymt roliga kurser.
:tummenupp
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Medlem sen jag körde moppe. Man ville ju räkna sig till de riktiga knuttarna!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Som instruktör och lite engagerad i SMC är jag ju lite part i målet, men det är verkligen roligt att se hur engagerade, kunniga och insatta många av medlemmarna på SH.com är när det gäller trafikarbetet och hur vår organisation jobbar:)

Jag tillhör minoriteten på Sporthoj som kör Sporthoj så jag får ingen SMC-rabatt!:hihi

Men jag är inte med i facket för att få en tidning eller rabatter heller...:tungan
Jag kan meddela Dig att detta svider i skinnet på SMC, om jag förstår det rätt letas det med ljus och lykta efter alternativa lösningar som kanske, kanske kunde underlätta sitsen även för sportmoppar. Tyvärr är det nog så att hur än det bjuds upp till dans förefaller de vanliga bolagen tjurigt sitta kvar på bänken, men på lite sikt kanske det finns alternativa lösningar som inger hopp...

Gick ur SMC i år efter att ha varit medlem i nästan 15 år pga att jag ogillar hur pengar slösas inom vissa områden och hur vissa delaktiga inom SMC School m.m glider för mycket på en räkmacka för mina medlemspengar.

Sen har prioriteringen på många av deras frågor och budskap inte alltid gått i linje med mina åsikter, även om de i fallen med Uppdrag Granskning ser ut att göra ett gott jobb.

Inte omöjligt att jag återkommer som medlem framöver om vissa saker styrs upp.
Hmmm, att vara medlem är och ska naturligtvis vara frivilligt, och Du kan nog lugnt räkna med att SMC aldrig kommer att stå på barrikaderna för curbs på 70-vägar eller fri fart på Bulten. Men faktum är att extremt-debatten bl a här på SH i praktiken påverkade SMC:s syn på frågan och fick organisationen att revidera sin ståndpunkt - är det inte så vi vill ha det?

När det gäller påstådda misshälligheter och räkmackor inom bl a School visar det sig ibland att mycket beror på missförstånd/-uppfattningar, men jag skulle uppskatta om Du utvecklar vad som gör Dig upprörd. Det går även bra via pm om det funkar bättre :)

Roligt att Du uppskattar insatsen när det gäller trafikmiljön, hela kansliet verkar ju stå på tå och är verkligen taggade i denna fråga!
 
Last edited:

Henry

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Färingsö
Hoj
Kawa ZX-6R 636 -14
Jag är medlem sedan herrans massa år tillbaka och ser absolut ingen anledning till att inte vara med.

...pga att jag ogillar hur pengar slösas inom vissa områden...
Jag förstår vad du menar, men det är lite som att titta en given häst i munnen. Du kan ju lätt få tillbaka dina medlemspengar i form av rabatter och en hel del av jobbet som SMC gör är väldigt bra och viktigt för MC-Sverige.
Om någon erbjöd sig att städa mitt hem och jag fick 100:- för jobbet, så inte tusan skulle jag klaga på att de dammsugit lite slarvigt.
Lägg in motioner och jobba för ett bättre SMC genom att allmänt ge ris och ros, bättre kan man alltid bli :)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag kan meddela Dig att detta svider i skinnet på SMC, om jag förstår det rätt letas det med ljus och lykta efter alternativa lösningar som kanske, kanske kunde underlätta sitsen även för sportmoppar. Tyvärr är det nog så att hur än det bjuds upp till dans förefaller de vanliga bolagen tjurigt sitta kvar på bänken, men på lite sikt kanske det finns alternativa lösningar som inger hopp...

Nu är det inte bara SMC som kan klandras, väldigt många som inte är så duktiga att hålla sig på hjulen har också en del i det...

Då är det gott att SMC fått några av dessa att sluta köra landsväg och tar hojen på släp till banan!:)
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top