Mediamarkt

Vissa saker var billiga. Andra var det fullt normala priser på.

KGK skrev:
2493543 Kollade in priserna på invigningen för mediamarkt men tycker inte de är revolutionerande så hoppar nog över att åka dit första dagarna för att trängas.

www.mediamarkt.se

Jag ställde klockan på 06 för att kunna kika på erbjudandena och ev. åka dit i hopp om att hitta en prisvärd plasma(inga pikar tack!)... men reklambladet var en riktig besvikelse så jag la mig och sov igen.. Och försov mig så jag kom 40 minuter sent till jobbet. :mad:

Mediamarkt suger.

Några priser från en besökare på Mediamarkt:
PV60 17995.-
Pioneer PDP 27990.-
SONY KDL-44X2000 46990.-
PV600 23990.-
PC1RR 18990.-
PC1R 15990.-
8800 8299.-
HC3 14995.-
K800 4099.-
M600 4499.-
K610 2699.-
N91 5039.-
P990 5999.-

Raggar kunder med megafon :D

Lagom till Media Markts premiär i Stockholm lanserar värsta konkurrenten en motkampanj - och raggar kunder ur kön med megafoner.

Media Markt lovar vara störst och billigast. Men det gör även Elgiganten och lockar i dag i annonser med priser lägre än på en invigning.

Uppenbarligen har annonskampanjen fått effekt. Rapporter till Dagens PS gör gällande att kön ringlar lång utanför eljättens butik i Kungens kurva söder om Stockholm.

Kanske beror det på att Elgiganten också raggar kunder ut Media Markts kö med megafoner och bussar dem till sitt eget varuhus.

"Om Media Markt tänker hålla lägre priser än Elgiganten så kommer de att få en riktigt tuff match", säger vd Henrik Bjönnes till dagenshandel.se.

Media Markts kommunikationschef, Bernhard Taubenberger, är inte sen att replikera. Så här säger han till dagenshandel.se:

"Vi ska alltid ha fler produkter än konkurrenterna och varje produkt ska vara billigare än konkurrenternas på den lokala marknaden."

Media Markts butik i Heron City är den första i Skandinavien. Butiken är på 4 500 kvadrat - i två plan - och har 100 anställda och 45 000 artiklar.

http://www.dagensps.se/article.aspx?articleID=20944&categID=85

Elgiganten i Kungens Kurva har svarat med ex.

42" plasma 6990:-
bärbar dator 3790:-
NAVman GPS 1990:-

tel. 0771-115 115

Last edited:
Rekordförsäljning och kö vid El-Gigantens varuhus i Kungens Kurva idag

Sedan tidigt imorse har det rått febril aktivitet i El-Gigantens varuhus i Kungens Kurva. Köpsugna kunder började köa redan kl. 06.00, och sedan varuhuset öppnade kl. 08.00 har det konstant varit ca 500 personer i kö.

Media Markt har i sin annonsering i dagspress, på stortavlor etc. felaktigt påstått att de har de lägsta priserna. Detta stämmer inte, säger John Lundmark, försäljningschef på El-Giganten Sverige. Det har vi konstaterat vid jämförelse av annonser och ett antal produkter i varuhusen i Kungens Kurva. Media Markt ägnar sig åt vilseledande marknadsföring, vilket skadar konsumenternas förtroende för branschen och därför överväger vi att vidta rättsliga åtgärder, avslutar John Lundmark.

Glädjande nog verkar det som om konsumenterna föredrar och väljer El-Giganten. Tillströmningen av kunder har varit enorm och kl. 14.00 var försäljningsvolymen 700% större jämfört med den totala dagsförsäljningen samma dag förra året. Idag handlar kunderna allt från vitvaror till bärbara datorer, tv-apparater och digitalkameror.

Även några anställda på Media Markt kom till El-Gigantens varuhus i Kungens Kurva för att handla till marknadens lägsta priser. Ett 10-tal personer köpte 42-tums plasma-tv-apparater och bärbara datorer.
- Det visar ju att vi har bättre priser och produkter än vad de har, säger John Lundmark och skrattar.

http://www.newsdesk.se/pressroom/el-giganten/pressrelease/view/107748

Last edited:
:va Har ni inte internet i sthlm eller? Vem fan går och köper elektronikvaror i en butik?

Jag o sambon var där.... det var kö kl 0800... men jag + kö = fungerar inte... = ingen kö

Man ska passa på när det är bra priser.

korvgubbe skrev:
2494251 Hålla på å himla med ögonen sådär..?!?! Du är ju värre än min tös! :7peta
Har du både jobb och tös, oh vad jag har underskattat dig i onödan :tomten

Maxxi skrev:
2494888 Har du både jobb och tös, oh vad jag har underskattat dig i onödan :tomten

Japp, jag jobbar på Samhall och raggade därefter på en gemensam tillställning som ordnades av Synskadades Riksförbund! :tummenupp

You should try it!
T.o.m du skulle lyckas där!

korvgubbe skrev:
2495018 Japp, jag jobbar på Samhall och raggade därefter på en gemensam tillställning som ordnades av Synskadades Riksförbund! :tummenupp

You should try it!
T.o.m du skulle lyckas där!
Mohaha får prova :tummenupp Tack för tipset.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg