Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MrDaniell skrev:Som frågan lyder, kör ni med eller utan reg.skylt?
Eller har ni gömt den på nåt finurligt ställe?![]()
MrDaniell skrev:Som frågan lyder, kör ni med eller utan reg.skylt?
Eller har ni gömt den på nåt finurligt ställe?![]()
Jag kör med skylt. Dock helt oläslig.
Efter tvätt av hojjen så täcks skylten med ett lager kedjevax och sen typ jord eller oljeindränkt sågspån.
Med en självrisk på 10.000kr/20.000kr så är det billigt med 300kr i böter (som jag för övrigt fick senast för 2 veckor sen)
Men detta beror väl på var man bor, bor man där det stjäls mycket hojjar så är det är det väl viktigare att skydda sig.
Keihin skrev:Skylt? Är du go eller? Jag kör ju Ducati!
/K
Marals76 skrev:Vad vinner man med att köra utan skylt? Så hemskt är det väl endå inte att ha den på cykeln.
Mr_Mike skrev:Hmmmm bättre att köra utan isåfall och säga att man tappat den då får man varken böter eller ombesiktning, men om den sitter framför bakaxeln eller på ett felaktigt sätt så blir de 400kr i böter + om bes, Har själv kollat med pappa blå....
///Micke
Marals76 skrev:Vad vinner man med att köra utan skylt? Så hemskt är det väl endå inte att ha den på cykeln.
Emmi skrev:Jag kör med skylten bockad för att passa bra i hjulhuset
jag undrar bara hur man kan länka ihop me att man får hojen stulen me att man har skylt?flipm0de skrev:jadu.. hade jag kört utan så hade jag väl haft en hoj idag i mitt garage
Edit: Jag kommer aldrig ha en skylt monterad igen!
Stölden kostade mig 3000 kr i självrisk + utan hoj i någon vecka... Nej tack! då tar jag hellre 400 kr i böter när man blir stoppad.
Jag tror att det menas att tjuven kollar regnummer och vart personen som äger hojen bor, "spanar" exakt vart den står och sedan stjäl dem den vid lämplig tidpunkt. Därav lättare att slippa få den stulen om man har en dåligt synlig skylt/ingen alls. I detta fall måste tjuven "hänga på" efter en och hoppas man åker hem inom kort, vilket inte är lika lätt...sixten skrev:jag undrar bara hur man kan länka ihop me att man får hojen stulen me att man har skylt?
dom snor ju hojen även fast dom inte har skylt![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |