Med eller utan reg.skylt?

Kör ni med eller utan reg.skylt?

• Antal röstningar
    0

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Hoj
Ducati Hypermotard
Som frågan lyder, kör ni med eller utan reg.skylt?
Eller har ni gömt den på nåt finurligt ställe? :fakta

MrDaniell skrev:

Jag har flyttat både nr-plåten å lyset in i hjulhuset.Senast i onsdags tyckte sheriffen att det skulle återställas till orginal :rolleyes:

Edit: jag var först... :cool:

Med

MrDaniell skrev:

Jag kör med skylt. Dock helt oläslig.

Efter tvätt av hojjen så täcks skylten med ett lager kedjevax och sen typ jord eller oljeindränkt sågspån.

Med en självrisk på 10.000kr/20.000kr så är det billigt med 300kr i böter (som jag för övrigt fick senast för 2 veckor sen)

Men detta beror väl på var man bor, bor man där det stjäls mycket hojjar så är det är det väl viktigare att skydda sig. :4skrika

Har kört med min nya motard utan skylt, men känns lite onödigt att reta farbror blå så jag monterade skylten med dubbelhäftandetejp i hjulhuset (på högkant) skyltarna är ju så grymt stora...

Vilken lång mening :va

Jag kör med skylt. Dock helt oläslig.

Efter tvätt av hojjen så täcks skylten med ett lager kedjevax och sen typ jord eller oljeindränkt sågspån.

Med en självrisk på 10.000kr/20.000kr så är det billigt med 300kr i böter (som jag för övrigt fick senast för 2 veckor sen)

Men detta beror väl på var man bor, bor man där det stjäls mycket hojjar så är det är det väl viktigare att skydda sig.

Hmmmm bättre att köra utan isåfall och säga att man tappat den då får man varken böter eller ombesiktning, men om den sitter framför bakaxeln eller på ett felaktigt sätt så blir de 400kr i böter + om bes, Har själv kollat med pappa blå....

///Micke

Vad vinner man med att köra utan skylt? Så hemskt är det väl endå inte att ha den på cykeln.

Jag kör med skylten bockad för att passa bra i hjulhuset, den sitter fastklämd mellan "stänkskärmen" och bakskärmen längst fram/ner i hjulhuset. Varken tejpad eller skruvad utan bara lite fastklämd, sitter skitbra och har aldrig lossnat.

Keihin skrev:
Skylt? Är du go eller? Jag kör ju Ducati!

/K

Det är en ganska ovanlig supermotardmodell va? :confused:

Mr_Mike skrev:
Hmmmm bättre att köra utan isåfall och säga att man tappat den då får man varken böter eller ombesiktning, men om den sitter framför bakaxeln eller på ett felaktigt sätt så blir de 400kr i böter + om bes, Har själv kollat med pappa blå....

///Micke

Godkänner dom verkligen det? :va
Börjar dom inte bara skratta och säga nåt i stil med:
Den har vi hört förr! :huvet

Kanske, men det är faktiskt inte så ovanligt att an stånka kastar av skylten...

Har bara tappat min en gång, när jag glömde loctita faste den...

Jag har kör med skylt, men har funderat mer än en gång på att plocka av den som stöldskydd.

Har haft stöldförsök, men som tur var höll porten mupparna borta, och dagen efter flyttade jag hojen till nytt garage...

Marals76 skrev:
Vad vinner man med att köra utan skylt? Så hemskt är det väl endå inte att ha den på cykeln.

jadu.. hade jag kört utan så hade jag väl haft en hoj idag i mitt garage :rolleyes:

Edit: Jag kommer aldrig ha en skylt monterad igen!

Stölden kostade mig 3000 kr i självrisk + utan hoj i någon vecka... Nej tack! då tar jag hellre 400 kr i böter när man blir stoppad.

Last edited:
Emmi skrev:
Jag kör med skylten bockad för att passa bra i hjulhuset

Jag har oxå bockat min skylt med den följden skylten vibrerat av i "bockningarna", he he! Så nu har jag bara 2/3 av en skylt(2 bokstäver & 2 siffror) Väldigt snart är jag nere i 1/3 av en skyllt! Jävla jättevibrator :hihi

flipm0de skrev:
jadu.. hade jag kört utan så hade jag väl haft en hoj idag i mitt garage :rolleyes:

Edit: Jag kommer aldrig ha en skylt monterad igen!

Stölden kostade mig 3000 kr i självrisk + utan hoj i någon vecka... Nej tack! då tar jag hellre 400 kr i böter när man blir stoppad.
jag undrar bara hur man kan länka ihop me att man får hojen stulen me att man har skylt?
dom snor ju hojen även fast dom inte har skylt :va

Min sitter inne i hjulhuset. Har nu blivit stannad 3 ggr av snuten å snackat om det..inga böter. Den sitter ju synligt.. :hihi

sixten skrev:
jag undrar bara hur man kan länka ihop me att man får hojen stulen me att man har skylt?
dom snor ju hojen även fast dom inte har skylt :va
Jag tror att det menas att tjuven kollar regnummer och vart personen som äger hojen bor, "spanar" exakt vart den står och sedan stjäl dem den vid lämplig tidpunkt. Därav lättare att slippa få den stulen om man har en dåligt synlig skylt/ingen alls. I detta fall måste tjuven "hänga på" efter en och hoppas man åker hem inom kort, vilket inte är lika lätt...

Svaret på trådskaparens fråga: Jag har min skylt lagligt och väl synligt. Har en miniskylt som inte är monterad (kommer nog inte montera den) och har funderat på att stoppa in originalskylten i hjulhuset bara jag känner att jag har råd med diodbaklyset jag vill ha...

Jag använder min som stänklapp och fäste för diodbaklyset :)

Bifogat

• bak3.jpg
    bak3.jpg
    53 KB · Visningar: 86
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT