KGK
1200
Många nya hojar har ABS som tillval, ska man köpa ABS? sett olika priser på ABS 5000-10 000 kr, skulle ni välja ABS? finns det några tester som visar att det är bra? jag har aldrig kört med ABS på hoj så har noll koll.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Många nya hojar har ABS som tillval, ska man köpa ABS? sett olika priser på ABS 5000-10 000 kr, skulle ni välja ABS? finns det några tester som visar att det är bra? jag har aldrig kört med ABS på hoj så har noll koll.

Skälv hatar jag skiten.....![]()
Skälv hatar jag skiten.....![]()
Se där, har själv inte lyckats bromsa omkull mig än så jag har lite svårt för ABS, någon som har positiva erfarenheter av ABS?, på BMW kan man stänga av ABS.
Jag ifrågasätter ABS på bilar men det finns ju inte nån rutaPå många områden är hojar långt efter bilarna. Hur många ifrågasätter ABS på bilar?
intervallen på abs:en så lång att i alla fall jag själv har fortsatt rakt ut i korsningen med hackande bromsverkan...
Det där låter mindre bra, själv har jag jag i det närmaste slagit över framlänges vid panikbroms med hoj utan ABS, ABS:en kan väl inte bromsa effektivare än så?
Jag ifrågasätter ABS på bilar men det finns ju inte nån ruta
i tillval där det står demontera ABS systemet![]()
sportbike skrev:Inget negativt med det om man lär sig hur det fungerar i en nödsituation.
Hade förra veckan en kund som haft sin bil i tre år och som hävdade att så fort det blir kallt så tar inte bromsarna.
Tog en sväng med honom och förklarade att det bara var ABS:en som jobbade.
Va...va e det blev svaret.
Som sagt,bra om man vet om det![]()
Prova förresten en BMW 650 Scarver i regn,och dra in handaget allt va du pallar.......rycker nästan av fingrarna.
Pulserar det i handtaget på hojen när man har ABS?
Inte på alla,men på bmw scarver blir man bara irriterad på det.
Provkör och bilda dig en egen uppfattning,jag har ju redan min![]()
Finns det några nackdelar med ABS öht?
Jag har pratat med några mycket erfarna mc förare som åker BMW hojar med ABS hela dagarna och dom tycker det är grymt bra! Behöver man bromsa så är det bara att klämma så hårt man orkar tills man är nere på rätt hastighet och då är det bara släppa och ge på igen.
Nja,vad jag menade var att en del stampar pedalen i botten,men när det börjar låta illa och rycka i pedalen,så finns det faktiskt dom som släpper bromsen i rena förskräckelsen.
Ja men det finns dom som släpper ratten och blundar när däcken börjar skrika vid en panikinbromsning utan ABS...
Problemet är inte ABS utan att det finns folk som kör hela sitt liv utan att ens prova att träna på en hård inbromsning... Det borde va kriminellt om något
Låter bra, svårt bestämma sig då, är ABS olika bra på olika fabrikat, Yamaha, BMW osv.?
Ingen aning har som sagt inga större erfaranheter själv av hojABS.
Men jag vill minnas att jag läste ett test i någon utrikisk tidning för inte så länge sedan... Ska se om jag hittar en länk...
Finns valet är svaret givet, ABS i alla lägen!Många nya hojar har ABS som tillval, ska man köpa ABS? sett olika priser på ABS 5000-10 000 kr, skulle ni välja ABS? finns det några tester som visar att det är bra? jag har aldrig kört med ABS på hoj så har noll koll.
Finns valet är svaret givet, ABS i alla lägen!
|
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|