Stortryne
Ful gubbe.
- Gick med
- 11 Jul 2005
- Hoj
- Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Har just upptäckt att mitt gamla ånglok drar hiskeligt med olja
. Ingen pöl på golvet, så jag antar att den brinner upp (har inte kollat på stiften ännu). Första tanken är då kolvringar och cylinderväggar. Jag var rätt hygglig på att mecka moppar en gång i tiden, men det var 15 år sedan, och jag har aldrig vågat pilla isär en 4-taktare, så hur svårt är det egentligen? Det här med överliggande kamaxlar och sådant gör det väl lite kinkigt att sätta tebax prylarna rätt, eller? Är det över huvud taget något som man ska ge sig på själv?
Alla tips och råd välkomna. Inga motfrågor för dumma. "There are no spupid questions, just stupid people"
. Ingen pöl på golvet, så jag antar att den brinner upp (har inte kollat på stiften ännu). Första tanken är då kolvringar och cylinderväggar. Jag var rätt hygglig på att mecka moppar en gång i tiden, men det var 15 år sedan, och jag har aldrig vågat pilla isär en 4-taktare, så hur svårt är det egentligen? Det här med överliggande kamaxlar och sådant gör det väl lite kinkigt att sätta tebax prylarna rätt, eller? Är det över huvud taget något som man ska ge sig på själv?Alla tips och råd välkomna. Inga motfrågor för dumma. "There are no spupid questions, just stupid people"