MDS-hjälm, erfarenheter?

naneK

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Hoj
Kawasaki Er6-n 2016
Tjena,

Ville bara kolla om ngn av er har ngn erfarenhet av MDS's glasfiber-hjälm Sprinter?

Simma lugnt:yoparty

Last edited:
Fanns inte en MDS hjälm med i testet av cross/endurohjälmar i senaste nr av Bike? :va

Fick hjämen igår på posten, 2 dagars leverans från beställning,,,inte helt fel..Den verkar lovande iaf dock måste jag hitta ngt att täcka den fula loggan med:D Tips ngn?

Fick hjämen igår på posten, 2 dagars leverans från beställning,,,inte helt fel..Den verkar lovande iaf dock måste jag hitta ngt att täcka den fula loggan med:D Tips ngn?

Eltejp? :)

För övrigt så stämmer det som det skrivs att MDS är AGV:s budgetserie. Eller deras plasthjälmar. Precis som GREX är Nolans och X-Lite är Nolans prestigemodell (Den enda från Nolan i glasfiber om jag inte missminner mig).

Nej, de har inte bara plasthjälmar. Trådskaparen beställde en i glasfiber. Vet att de ibland tar utgångna modeller från agv och fortsätter tillverka dem som MDS-hjälmar och säljer till lägre pris än tidigare.

Ang. loggan på hjälmen, skit i det, du ser den ändå inte när du kör!

Nej, de har inte bara plasthjälmar. Trådskaparen beställde en i glasfiber. Vet att de ibland tar utgångna modeller från agv och fortsätter tillverka dem som MDS-hjälmar och säljer till lägre pris än tidigare.

Aha, det var nytt för mig. Tackar för infon. AGV/MDS har aldrig suttit speciellt bra på mig så jag har inte djupdykt i märket.

Jag får göra det, fick höra att man inte får klistra på ngt på hjälmarna ändå:D men snubben kanske har fel vad vet jag:D:yoparty

*/ ?>
Back