MDS-hjälm, erfarenheter?

naneK

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Hoj
Kawasaki Er6-n 2016
Tjena,

Ville bara kolla om ngn av er har ngn erfarenhet av MDS's glasfiber-hjälm Sprinter?

Simma lugnt:yoparty

Last edited:
Fanns inte en MDS hjälm med i testet av cross/endurohjälmar i senaste nr av Bike? :va

Fick hjämen igår på posten, 2 dagars leverans från beställning,,,inte helt fel..Den verkar lovande iaf dock måste jag hitta ngt att täcka den fula loggan med:D Tips ngn?

Fick hjämen igår på posten, 2 dagars leverans från beställning,,,inte helt fel..Den verkar lovande iaf dock måste jag hitta ngt att täcka den fula loggan med:D Tips ngn?

Eltejp? :)

För övrigt så stämmer det som det skrivs att MDS är AGV:s budgetserie. Eller deras plasthjälmar. Precis som GREX är Nolans och X-Lite är Nolans prestigemodell (Den enda från Nolan i glasfiber om jag inte missminner mig).

Nej, de har inte bara plasthjälmar. Trådskaparen beställde en i glasfiber. Vet att de ibland tar utgångna modeller från agv och fortsätter tillverka dem som MDS-hjälmar och säljer till lägre pris än tidigare.

Ang. loggan på hjälmen, skit i det, du ser den ändå inte när du kör!

Nej, de har inte bara plasthjälmar. Trådskaparen beställde en i glasfiber. Vet att de ibland tar utgångna modeller från agv och fortsätter tillverka dem som MDS-hjälmar och säljer till lägre pris än tidigare.

Aha, det var nytt för mig. Tackar för infon. AGV/MDS har aldrig suttit speciellt bra på mig så jag har inte djupdykt i märket.

Jag får göra det, fick höra att man inte får klistra på ngt på hjälmarna ändå:D men snubben kanske har fel vad vet jag:D:yoparty

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back