Mcnorrs 4-dagars i finland!

Victor skrev:
Ännu värre om ni nu ska låna mitt lik till bil. Det är en riktigt lik-bil.... Höhöhö.
Ni borde nog åka en dag i förväg om ni vill vara framme samtidigt som oss andra. Så långsam är den.

Det är du som kör som en fita därför den går sakta.

Nu finns på MC Norrs hemsida lite uppdateringar.

Bl a under övrig info om gruppindelningar samt lite tips om färdvägar.

Virrpannan är igång igen... Bör man växla till sig euro innan eller kan man göra det på båten tror ni? För om man betalar med visakortet kostar det väl en jävla massa i avgifter?

En jääävligt dum fråga men, inte fan behöver man väl pass när man drar till finland?

Hagster skrev:
Virrpannan är igång igen... Bör man växla till sig euro innan eller kan man göra det på båten tror ni? För om man betalar med visakortet kostar det väl en jävla massa i avgifter?

En jääävligt dum fråga men, inte fan behöver man väl pass när man drar till finland?

Pass, visum och 3 sprutor i häcken måste man ha för att komma in

Hagster skrev:

Bättre kurs på forex..
Nej svensk medborgare behöver inte pass.. men giltigt id-kort..
Betalar oftast med VISA..

Jag och Victor hade svettig finn-ångest förra året när de nedrans automat-perkelena inte accepterade vanligt svenskt VISA/Mastercard.
Som tur är så finns det ju sådana där finska dygnet runt mackar som heter 24 där de finns allt från finskt kaffe med dopp, finsk frukt och finska p-mags samt finsk bensin :tummenupp Finnarna där tar svenska kort :)

Men jag ska växla åt mig lite euros, om inte annat för att kunna betala för det finska käket i den finska restaurangen i den finska stugbyn.

Finska strippklubben i Virtasalmi tar inte heller svenska kort :(

Caffe skrev:
Jag och Victor hade svettig finn-ångest förra året när de nedrans automat-perkelena inte accepterade vanligt svenskt VISA/Mastercard.
Som tur är så finns det ju sådana där finska dygnet runt mackar som heter 24 där de finns allt från finskt kaffe med dopp, finsk frukt och finska p-mags samt finsk bensin :tummenupp Finnarna där tar svenska kort :)

Ja, de finska mackarna var mil bättre än de svenska motsvarigheterna. Tänk IKEA kombinerat med Biltema och Lidl.
Helt otroligt.
Jag tror att man utan problem kan tillbringa 12 timmar på ett sånt ställe utan att någonsin känna sig uttråkad. Jag är fortfarande helt hänförd.

Någon som har onboardlopp från virtasalmi? Har inte sett ett enda kort eller liknande därifrån, bara "bankartan". Vore kul att se hur det ser ut så man kan förbereda sig mentalt för att klippa banrekordet.

Hagster skrev:
Någon som har onboardlopp från virtasalmi? Har inte sett ett enda kort eller liknande därifrån, bara "bankartan". Vore kul att se hur det ser ut så man kan förbereda sig mentalt för att klippa banrekordet.

Jag kan förklara för dig vart du kommer gå och leta vit/blåa plastbitar.

Nån som har några tider från banan? Typ superbike tider.. :va

Caffe skrev:
Finska strippklubben i Virtasalmi tar inte heller svenska kort :(
Men säg vad den tar då, människa! Det börjar bli kort om tid och man vill ju inte komma oförberedd :mad: :banana

Hagster skrev:

Iom jag varit där och vet att banan ... hmm låt mig säga så här....
Den skilljer dom stora rutinerade, från dom små orutinerade.
Och iom att den är som den är så säger jag...Om någon utav oss kommer ner under 1.30 blir jag imponerad. Det i sin tur hade räckt till Sista plats i Finska mästerskapen i Superbike.
Erka Korpiaho har kört 1.25.4 å det är så fort så klockorna går baklänges
Nu är det längesedan jag varit där men sist jag var dit körde jag 1.43

Ser fram emot det något enormt, ska bli superkul.

Mr.J

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...