Mcnorrs 4-dagars i finland!

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det verkar som om det är ett gäng som ska till .fi på camp den 13-16/5.
http://www.mcnorr.se/mcnorr/motopark2005.htm

Tänkte att vi kanske kunde styra upp så att vi tar samma färja osv. Låter fantastiskt übergay men det är väl lika bra? På chatten så disskuterade en del mongoler att åka natten till 12/5 tror jag. Och det kostar 1500:- om bussen är under 6*2,4m (vinkingline). Inget är bekräftat dock, någon som kollat upp det mer noga? Vad kostar en hytt eller får man sova på govlet i baren?

www.siljaline.se
www.vikingline.se

Någon som är översmart och fattar vad de menar? Själv är jag bara semismart och förstår väldigt dåligt av vad de menar med resor och tidtabeller, eller så är jag bara lat.

Även resa hem... När är det lättast att åka? Det är pingstdagen måndagen den 16/5, den är röd så om man kanske ska tänka på det.

Fan känner mig som värsta morsan nu... Inte bra! :4skrika

Last edited:
Hagster skrev:
Det verkar som om det är ett gäng som ska till .fi på camp den 13-16/5.
http://www.mcnorr.se/mcnorr/motopark2005.htm

Tänkte att vi kanske kunde styra upp så att vi tar samma färja osv. Låter fantastiskt übergay men det är väl lika bra? På chatten så disskuterade en del mongoler att åka natten till 12/5 tror jag. Och det kostar 1500:- om bussen är under 6*2,4m (vinkingline). Inget är bekräftat dock, någon som kollat upp det mer noga? Vad kostar en hytt eller får man sova på govlet i baren?

www.siljaline.se
www.vikingline.se

Någon som är översmart och fattar vad de menar? Själv är jag bara semismart och förstår väldigt dåligt av vad de menar med resor och tidtabeller, eller så är jag bara lat.

Även resa hem... När är det lättast att åka? Det är pingstdagen måndagen den 16/5, den är röd så om man kanske ska tänka på det.

Fan känner mig som värsta morsan nu... Inte bra! :4skrika

Okej Morsan.
Följande gäller:
Vi åker den 12/5 kl 20.15 tillbaka 16/5 21.15 vi åker med Siljaline (sthlm-åbo åbo-sthlm)
Jag har rabbatkort på silja vilket gör att jag får ca 40% billigare resa, om du vill kan jag boka till dig också så får du samma rabbat.
I bokningen brukar jag boka bil/buss hytt och matbuffé = mycket öl ingår
Från Åbo är det sen ca 3,5tim resa till Virtasalmi

Btw så ändrade vår kära regering så den 16/5 är inte längre röd dag utan nationaldagen är det.
Hör av dig ifall du vill ha hjälp med något.

Br Mr.J

Mr.Jim skrev:
Okej Morsan.
Följande gäller:
Vi åker den 12/5 kl 20.15 tillbaka 16/5 21.15 vi åker med Siljaline (sthlm-åbo åbo-sthlm)
Jag har rabbatkort på silja vilket gör att jag får ca 40% billigare resa, om du vill kan jag boka till dig också så får du samma rabbat.
I bokningen brukar jag boka bil/buss hytt och matbuffé = mycket öl ingår
Från Åbo är det sen ca 3,5tim resa till Virtasalmi

Btw så ändrade vår kära regering så den 16/5 är inte längre röd dag utan nationaldagen är det.
Hör av dig ifall du vill ha hjälp med något.

Br Mr.J

Vi är ju ett gäng som ska åka ifrån stockholm, sege, eus, victor, pvcraketen mfl. Det som vi har planerat är 3 bussar.

Helsingfors ligger väl närmare Virtasalmi?

Om man åker 12/5 på kvällen, när är man framme i finland då?

När börjar körningen, någon som vet?

Du har pm!

Last edited:
Hagster skrev:
Vi är ju ett gäng som ska åka ifrån stockholm, sege, eus, victor, pvcraketen mfl. Det som vi har planerat är 3 bussar.

Du har pm!

Utan att ha forskat i ämnet så tror jag det är klockan 10 på fredag om det inte är en röd dag i Finland för då är det troligen klockan 12

Mr.Jim skrev:
Okej Morsan.
Följande gäller:
...
Br Mr.J
Missar man inte lite bantid då?
Om man åker på kvällen den 12:e så är man framme på morgonen den 13:e, och den 13:e ska man ju köra.
Då vill man inte böka med att packa upp å grejja?

@Hagster
Vi tar nattfärjan den 11/5 sen flummar runt i .fi och åker mot banan framåt eftermiddag/kväll.
Boendet avser natten mot fredag - natten mot måndag.
Hem åker vi 16/5 med nattfärjan.
Alles klar?

Last edited:
eus skrev:
Om man åker på kvällen den 12:e så är man framme på morgonen den 13:e, och den 13:e ska man ju köra.

@Hagster
Vi tar nattfärjan den 11/5 sen flummar runt i .fi och åker mot banan framåt eftermiddag/kväll.
Alles klar?

När går nattfärjan? Vilken siljaline/vikingline? Kom in på ircen fukker eller nåt så vi kan styra upp det hela och boka o shit...

zatzy skrev:
har ni anmält er då race killar? :banana

Anmäld, betald och klar. Mitt enda mål med resan att bli odrägligt full på färjan dit så jag slipper köra bussjäveln i Finland samt att köra ifrån Bingo på banan. Då är jag nöjd :D

Du vet att du inte har något att skylla på Bingo när du får se min 977-röv åka ifrån dig...

Last edited:
finskdrink

*mums* finskt dricka... inte konstigt att man blir som man blir... :tungan

Bifogat

• drink.jpg
    drink.jpg
    23 KB · Visningar: 1,227
eus skrev:

@Hagster
Alles klar?

Du/ni har rätt, ni kommer att missa dom 2första passen på Fredag.
Om ni absolut inte vill missa dom så kan ni åka dagbåt på tor(tråkigt som fan för att man kan inte supa lika hårt) alt natt båt på ons.
Jag kan fortfarande fixa rabbat till er.

Iom att jag varit på dessa läger sen dom startade så kan jag också säga att så mycket hoj som ni kommer att få köra har ni aldrig kört tidigare, så jag personligen är inte orolig för att missa 2pass.

Som sagt ni får göra som ni vill, men vill ni ha hjälp med bokningen så pm´a mig.

mvh / Mr.J

Hagster skrev:

Du har pm!

Helsingfors ligger närmare Virtasalmi, Ja.. Men båten är framme 3tim senare än den till Åbo = ni är 2tim senare på banan ialla fall...
Första dagen brukar en genomgång och en avbockning av bokade/betalade att göras och sen brukar körningen komma igång vid ca10.00-10.30

/ Mr.Jim

Jag åker kvällsfärjan 11/5 till H-fors då har man gott om tid att ta sig upp till Virtasalmi och ev köra lite på tors också om man orkar.
Sen blir det kvällsfärjan hem den 17/5, och jag har plats i bussen ifall datumen passar ngn som vill haka på.

Victor skrev:
Ska du dit Anja?
Kommer sege att få spö?

Mattias har ju ett jobb att sköta, och jag kan ju inte åka utan min mekaniker/tränare/peppare. men självklart skulle sege få spö.

Ok Fagster håll i dig nu

11.05.2005 20:15 SILJA FESTIVAL
Produkt Reguljär resa (T)
Utresa 11.05.2005 20.15 STOCKHOLM - 12.05.2005 08.00 ÅBO
SILJA FESTIVAL
B/Turist I / S ( 1- 2 Person): 1 st
Fordon, högst 7 m långt och högst 2,5 m högt : 5 meter
Vuxna: 2
Hemresa 16.05.2005 21.15 ÅBO - 17.05.2005 07.00 STOCKHOLM
SILJA EUROPA
B/Turist I / S ( 1- 2 Person): 1 st
Fordon, högst 7 m långt och högst 2,5 m högt : 5 meter
Vuxna: 2
Totalt 2150,00 SEK
- 40%
= 1290:-

eus skrev:
Ok Fagster håll i dig nu
Bla bla bla....

Kolla bultmönstret på fälgarna så kanske jag kan fixa 14" lågprofil om den nu mot förmodan skulle vara för hög ;)

BTW:

Hej Alla, jag hänger med Eus från Jpkg

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey