MCK Vilse Skånevårenturen™ -09 Redux

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Furulund
Hoj
GSX-R 750
Två fårfarmare är ute med fåren när en tacka plötsligt springer iväg. Hon hinner inte långt förrän hon fastnar i ett stängsel med huvudet.
När dom ska ta loss henne så säjer den ene: "Det här tillfället är för bra för att avstå!"
Varpå han drar ner brallorna och sätter på tackan bakifrån.
När han är klar säjer han till den andre: "Det var fan inte illa, vill du oxo prova?"
Då smajlar den andre upp och säjer: "Ja, för fan!" och drar ner brallorna och stoppar in huvudet i stängslet....


:näsblod

Om du inte är hemma när du är borta, så kan du väl vara borta även om du är vilse fast du inte är hemma....:confused: :va

Eeehh....:va du är helt väck va? :hihi

/JKay på Japps konto
 
Last edited:

Biker Girl

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2008
Ort
På 3.vån
Hoj
honda is the shit....
WROOOOOOMMMM......:)
Klart jag e på...Biker Girl anmäler sig till tjänstgörning....
F.....n va gött d ska bli.....
Anmäler mig som nr 188...
 

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Här har de hänt grejer när man e väck en vecka.. får la kolla på första sidan för de andr 20 sidorna pallar ja inte gå igenom...
 

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
En sån grön.
En bonde tyckte att hans tupp hade blivit förgammal så han for iväg för att köpa en yngre o piggare tupp som skulle orka med att "ta hand" om alla hönsen.
När han kom tillbaka så släppte han lös den nya unga tuppen som gick raka vägen fram till gammeltuppen o sa,
-Sådär gammling nu är det jag som bestämmer här, lika bra du packar o drar.
Den gammla tuppen svarade,
-Hur skulle det funka om vi delade upp hönorna mellan oss?
-Absolut inte! Detta är mina hönor nu stick iväg!
-Ok vad sägs om en liten tävlig? Vi springer två varv runt huset den som förlorar lämnar gården.
Den unga tuppen tänkte att detta är ingen match för mig o gick med på tävlingen.
-Eftersom jag är så gammal o seg så är det väl ok om jag får ett par meters försprång? Undrade gammeltuppen.
Visst sa ungtuppen.
Dom ställde upp sig och räknade ner.
Gammel tuppen for iväg och efter några meter började ungtuppen rusa efter.
När dom rundade husknuten ledde gammeltuppen fortfarande men ungtuppen knappade in.
När dom rundar husknuten nästa gång kommer bonden ut o blåser bort ungtuppen med hagelgeväret och säger.
-Det är fan den tredje bögtuppen denna veckan jag har fått tag i.
 

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Häljarp
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
RIDDLETIME​
Vad är det som är rätt när det är fel men fel när det är rätt?
 

akita1

Medlem
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Malmö
Hoj
Honda vf 1000r -84
Nygifta Christine hade varit på IKEA och kom hem med en ny klädgarderob. Medan hennes make var på jobbet började hon montera ihop den nya möbeln. Just när hon var färdig körde bussen förbi utanför fönstret och garderoben föll ihop likt ett korthus. Men Christine gav sig inte, utan började montera ihop delarna igen. Men ack, en halvtimme senare körde bussen åter förbi och garderoben rasade ihop. Lite lätt irriterad ringde hon till IKEA, som lovade att skicka dit en kille som kunde fixa det.
Montören anlände och just när han var färdig kom bussen och garderoben rasade.
- Det var ju märkligt, sa montören.
När han för andra gången fått ihop garderoben gick han in och ställde sig i den för att se vad som egentligen hände därinne.
Just då kom kvinnans make hem. Han var nyfiken på hur garderoben såg ut och stegade in i sovrummet där den stod.
- Jamen, den blir väl fin, sa maken för själv och öppnade garderobsdörrarna.
Han stod öga mot öga med montören som lite försiktigt sa:
- Du tror mig nog inte, men jag står faktiskt här och väntar på bussen...
 

akita1

Medlem
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Malmö
Hoj
Honda vf 1000r -84
en fuling till!

Två ordentligt berusade damer, på väg hem från krogen, stannade vid en kyrkogård för att kissa.Den ena torkade sig med sina trosor och den andra torkade sig med en gravbukett.

Dagen efter ringer den enas make den andras. " Det gick nog vilt till igår! Min fru kom hem utan trosor!" Klaga inte....min fru kom hem med ett visitkort instoppat i röven, där det stod "vi glömmer dig aldrig, alla medlemmar i metall avd 23...."
 

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)
En dag när Ola var på stan, mötte han en P-Lisa. Detta var ju en ganska naturlig händelse, men när han kom närmare, tyckte han att hon bar sig underligt åt. Hon gick hela tiden fram och tillbaka och spottade:
- Tvi fan, tvi helvete...
Ola gick då fram till henne och undrade om allt stod rätt till.
- Jo, det var så att, tvi fan, att innan var det en, tvi fan, en jävla bilist som, tvi fan, försökte komma in i en ficka som inte, tvi fan, var bredare än en meter. Och då sa jag till honom, att om, tvi fan, om du klarar det där, tvi fan, så ska jag ge dig, tvi fan, en riktig avsugning, och det säger jag dig att tvi fan för skickliga bilförare...!
 
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
I kväll så är jag fylletaxi, fylletaxi, fylletaxi
I kväll så är jag fylletaxi åt en full brunett!

Det verkar vara mycket kemiskt
och huvet det är snurrigt värre
men ändå ska hon supa satan

...jävla gottegris! :mad:
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.

Kan vara badboy om jag anstränger mig riktigt... :cdevil

när stängs "tråden"..........................
det är inte över förrän den feta kärringen sjunger....
and... "Elvis has left the building...."

:yoparty :yoparty :yoparty

Klart jag e på...Biker Girl anmäler sig till tjänstgörning....
F.....n va gött d ska bli.....

Öhhh... EXAKT vad hade du tänkt tjänstgöra som/med :confused:
:tuttar :D :D :D :D :yoparty :banana


:rofl
 
Last edited:

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
En mand kommer ind på et cafeteria med en fuldvoksen struds lige i hælene.

Ekspedienten studser lidt, men spørger så, hvad de ku' tænke sig, hvortil.
manden svarer "En hamburger, en lille bakke fritter og en cola".
Ekspedienten vender sig derefter mod strudsen og spø'r: "Og hvad ku' du
tænke dig..?" "Det samme, tak", svarer strudsen.

Kort efter vender ekspedienten tilbage med maden. -"Det bli'r 154 kr og 50 øre, betaler I hver for sig eller sammen?" Manden. svarer ikke, men roder i sin ene lomme og trækker derpå en nævefuld mønter op, der viser sig at svare præcis til regningen.

Den næste dag kommer manden og strudsen igen, manden beder igen om "En hamburger, en lille bakke fritter og en cola" og strudsen siger "Det samme. til mig, tak". Maden kommer og igen har manden det nødvendige beløb i lommen.,

Sådan gentager deres besøg sig en tid, indtil en dag, hvor ekspedienten spø'r "Det sædvanlige?" og manden svarer, "Næh, i dag tror jeg faktisk jeg. vil prøve en T-bone steak, med bagt kartoffel, salat og en lille fadøl".
Ekspedienten ser på strudsen, der blot nikker og si'r "Det samme her".

Da ekspedienten vender tilbage med maden, lyder regningen denne gang på 198,50. Da manden også denne gang kan trække præcis det ønskede beløb op af lommen, kan ekspedienten ikke dy sig: -"Hvordan i alverden bærer du dig ad med det? -Altså; altid at hale præcis det rigtige beløb op af lommen - uden at kigge?"

"Joh," siger manden "for nogle år siden skulle jeg rydde op på loftet og fandt en gammel lampe, som jeg lige ville pudse støvet af. Og så viste der sig en lampeånd, der gav mig to ønsker og mit første ønske var så, at jeg altid ville have penge nok i lommen, hvis jeg skulle betale for noget."

"Genialt," udbrød ekspedienten "-de fleste ville ønske sig et kæmpebeløb, men du vil altid være lige så rig, som du har behov for!"

"Lige akkurat - lige meget om jeg skal ned efter en liter mælk eller vil, købe en Rolls, så har pengene passet hver gang.", siger manden.

"Øhm..," siger ekspedienten så, "..men hvad med strudsen??"

Manden rødmer lidt, sukker, men svarer så alligevel:

"Mit andet ønske var en livsledsager med lange ben, store mørke øjne og en god stor røv, som altid var enig med mig, og ikke var klogere end mig selv."
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top