MCK Vilse - Åktåberfest... eller en tur på söndag 30/10?

Maverick_ou812 skrev:
ett fikastopp är inplanerat, skall bara kolla så dom har öppet. Rundan kommer att ta 3- 4 timmar men den slingrar sig genom mellanskåne så det går nog bra att bryta om det behövs.

Ordf. MCK Vilse

Jag är sugen på att åka idag men har planerat annat. så jag åker kanske med till fika stoppet, var blir det?
Micke

crazy martin skrev:
10. Vagina :Vems mc får ja låna :rofl ja lovar ska inte klota den lovar

se till att inte tanka disel heller :kocko :lol

Eh...man måste ju våga prova saker ingen annan provat, det blir mer sportsligt så, tanka med disel va as ballt...snacka om att mc:n smällde he he o feta eld bomber gjorde den oxså...så jäla skönt :hihi O att ja la mc:n igen (igår= drog full gas utanför mitonga o fick bakvagns sladd) det va bara för att ja skulle testa om folket som varnat mig verkligen hade rätt i att det e jävligt halt att dra på nu m kalla däck på kallt väglag....dom hade helt rätt...men inte kan man lita på folk utan att testa själv först....eller.... :va

Trevligt!!!!!

Tack för idag! :tummenupp
Mycket trevligt och det var ju bonus med priset på fikan...... :gnissla

C U

Last edited:
Hemkommen nöjd och glad efter en tur i underbart väder på torra o fina vägar.
Det är egentligen helt otroligt om vi tänker efter. I almanackan står det faktiskt 30:e oktober.

Fakta från Space Station Viffer:
Min runda blev 26,6 mil lång.
Jag var hemma 16:15 och då var det ljust.
Temperaruren har legat mellan 11 - 14 grader.
Lanskrona BOIS kommer inte att klara sig kvar i allsvenskan.
Av den plottade rundan körde vi ca 70% resterande 30% var jag lost. Som vanligt...

Gällande hastigheten så blev det medvetet under normalt MCK Vilse tempo. Sorry att jag inte informerade om det innan men mina dåliga däck i kombination med blandningen i sällskapet gällande körvana och skjuts fick mig att dra ner det. Vill dock nu i efterhad ge en stor eloge till våra "newbis", Zenit och CeltaniC. Ni hänger med bra!
Hoppas ni som tog en egen tur efter fikat i Bosjökoster fick en trevlig runda?

Nu skall det på nya Mickisar så att man får lite grepp och sen kör vi igen!

Lite bilder:

Samling vid pumpen - 14 tappra själar på 13 hojar. Kanon!! :tummenupp

Fikastopp på Bosjökloster GK, halva priset på all fika. Najs!! :)

Sista fikastoppet på Sjöborakan och där dök våra hjuliganer upp! Ni fick mycket beröm av pensionärerna som satt o fikade.
"Bra balans", "Är det sån här uppvisning varje söndag?", "Ska inte ni också ut o visa upp er?" (Dom tittade då på mig :confused: Vad svarar man... :4skrika )

Bifogat

• Samling vid pumpen1.JPG
    Samling vid pumpen1.JPG
    126.8 KB · Visningar: 89
  • Samling vid pumpen2.JPG
    Samling vid pumpen2.JPG
    123.6 KB · Visningar: 88
  • Fikastopp1.JPG
    Fikastopp1.JPG
    130.5 KB · Visningar: 97
  • Fikastopp2.JPG
    Fikastopp2.JPG
    134.7 KB · Visningar: 94
  • Hjuliganer.JPG
    Hjuliganer.JPG
    92.5 KB · Visningar: 102
Last edited:
What a Wonderful Day

Då Var Cel Hemma med! med Varm Äpplepaj and Vanilla Sauce sitter jag här och myser :tummenupp

Vilken dag! Sånt Väder! Tack alla för en outstanding day!

Maverick du får ha ett extra tack för ett bra jobb som första pilot idag :tummenupp

/Regards Cel

CeltaniC skrev:
Då Var Cel Hemma med! med Varm Äpplepaj and Vanilla Sauce sitter jag här och myser :tummenupp

Vilken dag! Sånt Väder! Tack alla för en outstanding day!

Maverick du får ha ett extra tack för ett bra jobb som första pilot idag :tummenupp

/Regards Cel

Va! körde han inte vilse idag?
synd att man inte va hemma förrens 12. :(
ville oxå med.

Tackartackar för en mycket trevlig runda! :tummenupp Riktigt skoj :) 33 mil blev det totalt för mig! Synd bara att det snart är för kallt och mörkt för fler sådana rundor... Kanonväder idag ju!

//lahi

Tack Mavve för en trevlig runda. :tummenupp

Avstickarna fick rastat av sig lite, vi blev färre o färre men det var mycket leende under hjälmen. :)

snart kommer :tomten , man får kanske ta en paus i körandet

/Snafets

Jodå, vi rastade av oss riktigt bra. Eller vad säger du Svane?

Tack Maverick för en trevlig runda. Ursäkta uppbrottet men det kliade så förbaskat i gazzhanden.

Och tack Snafets för väl ledd tur mellan Bösjökloster och ... och ... ja, det där stället där vi tankade (kom ihåg att jag är prospekt i MCK Vilse).

Men Svane är väl snart medlem, osäker på vart vi skulle i vartenda vägskäl på vägen hem :D , själv var jag bara glad att jag hade någon att följa.

Sista biten gick ju ... hrm ... ganska fort :hihi

TACK alla för en trevlig tur :tummenupp

Maverick_ou812 skrev:
Jodå... *suck* det gjorde han...
Fast jag hittade en del nya fina vägar!!! :banana :hihi
Riktigt fina vägar var det, tackar för det Maverick, men jag kommer aldrig att kunna hitta till dem... :huvet Jaja, men skoj var det! Jag kör gärna med fler gånger! Bra med avslut på Sjöborakan också :tummenupp Nu när jag tänker efter så kunde jag ju kört fler än 2 repor på rakan, menmen... nästa gång kanske! Motorn hade kallnat lite när vi fikande, så det blev lite bludder på höga varv. Kanske inte hördes? När den är varm så gör den inte så.. Annars kunde ni få sett på powerwheelies i 4:an också :) Men jag kompenserade lite för det på vägen hem. Bytte munstycke i slangen för laddtrycksregleringen och vips så laddade den strax över 1,5 bar istället för 1,3-1,4 :) Roligt!

Tack Maverick för en trevlig runda, vilket kanonväder :tummenupp

Får oxå tacka Snafets för turen mellan bosjökloster och Huaröd(tror jag det hette, hann inte se skylten) :lol

Hemresan var mycket givande, hängde på efter Svane o El Garto till Veberöd.....det slutade klia så förbaskat i gazzhanden :)

Tack allihopa, hoppas vädret blir lika fint nästa helg :)

El Garto skrev:
Jodå, vi rastade av oss riktigt bra. Eller vad säger du Svane?

Tack Maverick för en trevlig runda. Ursäkta uppbrottet men det kliade så förbaskat i gazzhanden.

Och tack Snafets för väl ledd tur mellan Bösjökloster och ... och ... ja, det där stället där vi tankade (kom ihåg att jag är prospekt i MCK Vilse).

Men Svane är väl snart medlem, osäker på vart vi skulle i vartenda vägskäl på vägen hem :D , själv var jag bara glad att jag hade någon att följa.

Sista biten gick ju ... hrm ... ganska fort :hihi

TACK alla för en trevlig tur :tummenupp

Jodå, det var bra fart på väg hem :tungan Framhjulsfetesläppet Urban strax innan Lyngby fick dock hjärtat att placera sig i höjd med öronen :näsblod Puh, det var f-n nära, glad att inget möte dök upp när jag slickade dikeskanten i mötande fil och att framhjulet fann fäste precis när jag kolla efter ett lämplig ställe att landa på... :3freak

Hehe, har kört vägarna innan men alltid kommit från andra hållet, ett medlemskap i MCK Vilse är nära :hihi

Tack alla för en trevlig tur, mina (få) bilder dyker upp under morgondagen!

Litta dållia bilder fr mobilen

Hmm.. den där mobilen är nog bäst på att ringa :rolleyes:

Bifogat

• Bild(8).jpg
    Bild(8).jpg
    104.9 KB · Visningar: 52
  • Bild(9).jpg
    Bild(9).jpg
    109.9 KB · Visningar: 48
  • Bild(10).jpg
    Bild(10).jpg
    104 KB · Visningar: 47
Svane skrev:
Jodå, det var bra fart på väg hem :tungan Framhjulsfetesläppet Urban strax innan Lyngby fick dock hjärtat att placera sig i höjd med öronen :näsblod Puh, det var f-n nära, glad att inget möte dök upp när jag slickade dikeskanten i mötande fil och att framhjulet fann fäste precis när jag kolla efter ett lämplig ställe att landa på... :3freak

Hehe, har kört vägarna innan men alltid kommit från andra hållet, ett medlemskap i MCK Vilse är nära :hihi

Tack alla för en trevlig tur, mina (få) bilder dyker upp under morgondagen!
Ja jag var också med och luktade på diket, blev handuppräckning i en kurva som inte var så farlig. Men det var i ett skogsparti och det var lite mörkt på vägen och ett möte kom samt att det var lurad sikt i ett backparti. Och så klart så varnade jag vidare till de bakomkörande. Men när jag hade armen upp i luften och den andra på gasen så kom det ett hål mitt i vägen och att jag då körde enbart med högerhanden så blev det ett automatiskt ryck i högerhanden som girade åt höger och sen kände jag gräset under däcken ;) låter inte som att mitt var så pass "dam that was close" som ditt men det var inte trevligt precis :hihi

Måste med säga att fy fan vad grann din 636:a var! :Bugar

Upp med bilderna asap!

/Regards Cel

snafets skrev:
Tack Mavve för en trevlig runda. :tummenupp

Avstickarna fick rastat av sig lite, vi blev färre o färre men det var mycket leende under hjälmen. :)

snart kommer :tomten , man får kanske ta en paus i körandet

/Snafets

Får oxå tacka maverick för en härlig runda i solen :tummenupp

å snafset för leendet i hjälmen över brösarps backar mm :)

Ja.. ursäkta att vi bröt oss ur.. :(
men jag hittade er till sist ändå och fick fin vägvisning hem :tummenupp

Ja det är härligt med mc väder så här länge
även om det blir :tomten snart så är det snart mars å sol igen :banana

men vi ska nog hinna med fler turer innan dess.. eller hur maverick :Bugar

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!