MCID kort!

Lé_Svånk

Dont forget to bring a towel! ;)
Gick med
22 Oct 2006
Hoj
Aprilia rs250
Tjenare,

Visste inte exakt vart jag skulle placera tråden. (sorry ifall ni tycker jag lagt den i fel del på forumet)

Som ämnet lyder.
Vart skaffar jag mitt MCID kort till min aprilia.?

Tackar på förhand.

Mvh Larsa

Licensnumret = ditt personnummer
ex. 19780322

Så skicka iväg blanketten om du vill. :tummenupp

jag har inte haft ett mc-id kort under min 4:a åriga roadracing karriär nån gång... behövs det?

Gustav O skrev:
2625129 Tydligen inte. :)
Det infördes väl inför årets säsong?

1999 var det nog mc-id kort infördes. Det var den elektroniska varianten som kom i år.

Axxexs skrev:
2625152 1999 var det nog mc-id kort infördes. Det var den elektroniska varianten som kom i år.
Japp det stämmer, på ERF så måste vi visa detta kort vid bes, men dom få ggr jag körde R-1000 var det ingen som frågat efter MCID.

Måste man fylla i alla detaljer som slaglängd, cylinderdiameter, chassiematerial, försgasarstorlek (om man har insprut då?) , Typ.nr. ?

/Nitrous

Nope. Fyll i det du vet/kan och eventuell information som är unikt identifierande för din hoj. That's it.

Arawak skrev:
2624094 Licensnumret = ditt personnummer
ex. 19780322
Kan det verkligen stämma? Om två personer är födda samma dag får de ju samma nummer :va
Borde det inte vara det vanliga 10-siffriga personnumret utan sekel?

sandstream skrev:
2625487 Kan det verkligen stämma? Om två personer är födda samma dag får de ju samma nummer :va
Borde det inte vara det vanliga 10-siffriga personnumret utan sekel?

8á siffror, kombinationen samma nummer + samma namn
är nog ovanlig bland aktiva rr förare i svedala:D

Cliff Barnes skrev:
2625494 8á siffror, kombinationen samma nummer + samma namn
är nog ovanlig bland aktiva rr förare i svedala:D
Okej, trodde inte att man parade numret med namnet, låter extremt konstigt, men jag tror dig :tummenupp

BrInK skrev:
2624301 jag har inte haft ett mc-id kort under min 4:a åriga roadracing karriär nån gång... behövs det?

Förhoppningsvis så har väl du hunnit få ditt kort tills nästa säsong, för du har väl ansökt?

Ja, jag tycker att det behövs.

:)

Fast när jag skaffade min hoj så fick man inget som helst kort, jag skickade in anmälan och antar att det lagrades någonstans men det kom ju inget i retur och det frågades aldrig efter något. De nya elektroniska är ju bättre eftersom man har all info med sig hela tiden.

Gustav O skrev:
2626749 Fast när jag skaffade min hoj så fick man inget som helst kort, jag skickade in anmälan och antar att det lagrades någonstans men det kom ju inget i retur och det frågades aldrig efter något. De nya elektroniska är ju bättre eftersom man har all info med sig hela tiden.
Det gäller ju att inte glömmat :gnissla

Back