Mcid card...

Satt och fyllde i ansökan om MC-ID Card och kom till rutan för "team". Vad skriver man in där om man inte är med i något team? Måste man ha ett team för att få tävla? :va Om nej - varför har man då ett team och hur ter det sig i verkligheten? Är det ett reggat företag eller helt enkelt något fiktivt begrepp?

//Vilsen nybörjare

Ska startnummer lämnas tomt? Antar att det inte inte är i MC-id-card-ansökan man anger ett önskat startnummer.. eller?

Ska startnummer lämnas tomt? Antar att det inte inte är i MC-id-card-ansökan man anger ett önskat startnummer.. eller?

Det är väl mest om man kör en hel serie, kör du bara enstaka (b-)race kan du aldrig vara säker på vilket nummer du får och det kan vara olika varje gång.

Vill du söka ett fast nummer så ska du maila tony.kmf@telia.com.

Jag tror inte man ska se det som ett krav att kunna fylla i alla fält på blanketten.

Köpte mig en banhoj nu i söndags. Då fick jag med ett mc idcard, han som jag köpte hojjen visste inte om det var personligt eller om jag kunde ta över det, men jag fick det av honom iaf. Fråga är då om jag måste ansöka om ett eget eller om jag kan köra på hanns?

Köpte mig en banhoj nu i söndags. Då fick jag med ett mc idcard, han som jag köpte hojjen visste inte om det var personligt eller om jag kunde ta över det, men jag fick det av honom iaf. Fråga är då om jag måste ansöka om ett eget eller om jag kan köra på hanns?

Du skall ha ett eget!

Smart, kan man göra så i byråkratins hemland? :)

ingen aning men det kanske går... Jag är i byråkratins riktiga hemland tyskland nu och här måste man fuska väldigt mycket med pappersarbete för att få något vettigt gjort.

Måste man ha en transponder innan man kan ansöka om ett mc-id card??

och måste man ha tagit licencen? ska ju ta den i maj..

Måste man ha en transponder innan man kan ansöka om ett mc-id card??

och måste man ha tagit licencen? ska ju ta den i maj..

Nej, MC-ID har inget med transponder eller licens att göra. Det är en identitetsbricka för mc'n kan man säga, den är personlig och kan innehålla info om hur många mc som helst som du väljer att tävla med.
MC-ID ska alltid visas upp vid besiktningen på varje tävling!
Skicka in ansökan pronto, PDF-blanketten hittar du på Svemo sajten.

/Nitrous

så då äre bara att lämna rutan ang transponder nr blankt då, åsså fylla i persnr. som licens nr?

Nej, MC-ID har inget med transponder eller licens att göra. Det är en identitetsbricka för mc'n kan man säga, den är personlig och kan innehålla info om hur många mc som helst som du väljer att tävla med.
MC-ID ska alltid visas upp vid besiktningen på varje tävling!
Skicka in ansökan pronto, PDF-blanketten hittar du på Svemo sajten.

/Nitrous

så då äre bara att lämna rutan ang transponder nr blankt då, åsså fylla i persnr. som licens nr?

Ja eftersom man måste inte äga en egen transponder för att tävla, du kan ju låna en transponder av en kompis som kanske kör en annan klass, eller hyra en av arrangören (går ibland).

Så fyll i allt annat som licensnr, pers.nr, mc-fakta så noggrant du kan.

/Nitrous

Lyfter tråden, jag har sökt som fasen efter detta men hittar inte nån hemsida med formulär(ansökan) om mcid, en länk som funkar skulle hjälpa avsevärt.

Tack på förhand.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back