Mcid card...

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Satt och fyllde i ansökan om MC-ID Card och kom till rutan för "team". Vad skriver man in där om man inte är med i något team? Måste man ha ett team för att få tävla? :va Om nej - varför har man då ett team och hur ter det sig i verkligheten? Är det ett reggat företag eller helt enkelt något fiktivt begrepp?

//Vilsen nybörjare
 

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Linköping
Hoj
CBR 1000 RR -07
Ska startnummer lämnas tomt? Antar att det inte inte är i MC-id-card-ansökan man anger ett önskat startnummer.. eller?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Ska startnummer lämnas tomt? Antar att det inte inte är i MC-id-card-ansökan man anger ett önskat startnummer.. eller?

Det är väl mest om man kör en hel serie, kör du bara enstaka (b-)race kan du aldrig vara säker på vilket nummer du får och det kan vara olika varje gång.

Vill du söka ett fast nummer så ska du maila tony.kmf@telia.com.

Jag tror inte man ska se det som ett krav att kunna fylla i alla fält på blanketten.
 

Robban_R6

Rookie
Gick med
18 May 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha R1 -04 Banhojjen
Köpte mig en banhoj nu i söndags. Då fick jag med ett mc idcard, han som jag köpte hojjen visste inte om det var personligt eller om jag kunde ta över det, men jag fick det av honom iaf. Fråga är då om jag måste ansöka om ett eget eller om jag kan köra på hanns?
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Köpte mig en banhoj nu i söndags. Då fick jag med ett mc idcard, han som jag köpte hojjen visste inte om det var personligt eller om jag kunde ta över det, men jag fick det av honom iaf. Fråga är då om jag måste ansöka om ett eget eller om jag kan köra på hanns?

Du skall ha ett eget!
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Smart, kan man göra så i byråkratins hemland? :)

ingen aning men det kanske går... Jag är i byråkratins riktiga hemland tyskland nu och här måste man fuska väldigt mycket med pappersarbete för att få något vettigt gjort.
 

abborro

abborro
Gick med
13 Feb 2007
Ort
sundsvall
Hoj
gsx-r600
Måste man ha en transponder innan man kan ansöka om ett mc-id card??

och måste man ha tagit licencen? ska ju ta den i maj..
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Måste man ha en transponder innan man kan ansöka om ett mc-id card??

och måste man ha tagit licencen? ska ju ta den i maj..

Nej, MC-ID har inget med transponder eller licens att göra. Det är en identitetsbricka för mc'n kan man säga, den är personlig och kan innehålla info om hur många mc som helst som du väljer att tävla med.
MC-ID ska alltid visas upp vid besiktningen på varje tävling!
Skicka in ansökan pronto, PDF-blanketten hittar du på Svemo sajten.

/Nitrous
 

abborro

abborro
Gick med
13 Feb 2007
Ort
sundsvall
Hoj
gsx-r600
så då äre bara att lämna rutan ang transponder nr blankt då, åsså fylla i persnr. som licens nr?


Nej, MC-ID har inget med transponder eller licens att göra. Det är en identitetsbricka för mc'n kan man säga, den är personlig och kan innehålla info om hur många mc som helst som du väljer att tävla med.
MC-ID ska alltid visas upp vid besiktningen på varje tävling!
Skicka in ansökan pronto, PDF-blanketten hittar du på Svemo sajten.

/Nitrous
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
så då äre bara att lämna rutan ang transponder nr blankt då, åsså fylla i persnr. som licens nr?

Ja eftersom man måste inte äga en egen transponder för att tävla, du kan ju låna en transponder av en kompis som kanske kör en annan klass, eller hyra en av arrangören (går ibland).

Så fyll i allt annat som licensnr, pers.nr, mc-fakta så noggrant du kan.

/Nitrous
 

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Ort
Skåne(kävlinge)
Hoj
R6 -03 BANHOJ
Lyfter tråden, jag har sökt som fasen efter detta men hittar inte nån hemsida med formulär(ansökan) om mcid, en länk som funkar skulle hjälpa avsevärt.

Tack på förhand.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top