MCHK-racing på Sporthoj

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Nu är även 350-Hondan provstartad. Lite i bullrigaste laget den med. Ska väl gå och dämpa den med.
Förhoppningsvis ska nån av dom vara tyst nog för licenskursen. Kul med den nya hojen, inte rejsad sen 2009,
lite luft, bensin och ett nytt batteri, startade efter 10 meter.
 

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
Nu är även 350-Hondan provstartad. Lite i bullrigaste laget den med. Ska väl gå och dämpa den med.
Förhoppningsvis ska nån av dom vara tyst nog för licenskursen. Kul med den nya hojen, inte rejsad sen 2009,
lite luft, bensin och ett nytt batteri, startade efter 10 meter.
Bra du tänker på ljudet till licenskursen. Sviestadsbanan har 95 decibel vid förbifarten utanför depåboxarna. Om du har möjlighet att byta ull i dämparna, förse insugningstrattarna med någon dämpning eller om det går att rikta ljudet bort, även mynningen på avgaspipan kan gå att ljustera. En DB killer kanske, det är inte tävling utan en kurs, där du ska kunna delta hela helgen, inte skruva ljuddämpare och bli arg för du fått påpekanden om för hög ljudnivå!
Väl mött
tobbe
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Hemma igen efter licenskursen, lite trött men väldigt nöjd med helgen. Träffat trevligt folk, kollat in många kul hojar. 250-Hondan skötte sig. Fan, kom just på att jag glömde ett batteri + laddare på ett elskåp. Uppenbarligen blir man lite slut i huvudet av och puttra runt på banan en hel helg.
 

TOHI

Medlem
Gick med
20 Nov 2012
Ort
Mariestad
Hoj
CRTT
Fick telefonsamtal efter att jag somnat igår kväll såg jag i min mobil i morse. Har ringt tillbaka men inte fått kontakt än. Missade att det inte bara var medlemsavgiften utan också Kursavgift. Betalt nu. :)



Men då hittade jag också nedan... :va

http://www.mchk-racing.org/wp-content/uploads/2014/01/Inbjudan_licenskurs_2015.pdf
Utrustning att ta med till kursen
Tänk på att du måste ha en maskin som minst uppfyller MCHK-Racings
maskinreglemente för banträffar eller Supermono/250GP, se vår hemsida www.mchkracing.
org. Eftersom ljudregler för banan måste uppfyllas så det är viktigt att ha bra och
nypackade ljuddämpare, 95dB mätt vid förbiåkning gäller.


Nu hoppas jag att vår trevlige vän från Mariestad har rätt eftersom jag inte förberett mig och skaffat båt https://www.oemmotorparts.com/pic.asp?img=MF_TRT595LOWSMRC.jpg eller något annat som krävs för tävling. :(


Snabbast i kursen och detta utan vinnarskalle.
Hur känns det nu då?
Nu kommer du snart att ha förträngt alla bortkastade milen i touringträsket:banana
TH
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Snabbast i kursen och detta utan vinnarskalle.
Hur känns det nu då?
Nja, killen på Första Mosebok (Genesis alltså!) var lika snabb (eller långsam :D) och vann andra "tävlingen" och vi kunde båda gasat längre och bromsat hårdare och senare. 1.17 är lite långsamt men lämnar mycket att förbättra och bättre än 1.21 på "träningen":)!
Men det känns bra att ha licensen! Underbart att gasa även utan vinnarskalle! :kär

Nu kommer du snart att ha förträngt alla bortkastade milen i touringträsket:banana
TH

ALDRIG! Visst var det lite jobb att få hojen laglig att köra hem på men de smala, krokiga småvägarna är fortfarande underbara! :)
"Touringträsket" tog oss till IoM på ett, i mitt tycke, mycket trevligare sätt och när vi satt och bjälade vid Governor´s Bridge var det härligt att veta att hojarna var parkerade 20 meter bort! :tungan

Och så får vi tacka för sällskapet och den goda grytan! :)
 

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
Jag vill stämma in i ett stort tack till klubben Falkenbergs MK som höll ut i stormigt väder med regn och blåst. All heder till era funkisar, som tålde att vi besökte er denna helg!
Per fixade prisutdelning inne i en av boxarna, härligt med varsin egen "box" av papp, om man råkade komma på pallen.
Dessutom tack till fina uppvisningar av de snabba förarna, alla kom inte på pallen, tyvärr. Wille Männistö och Johanna Innerfors hade bägge farten för höga pallplatser bägge dagarna. Lycka till kommande säsong! Alla förare är inte "classic", utan unga kommande talanger!
Någon som vet? var finns resultaten på nätet?
 

TOHI

Medlem
Gick med
20 Nov 2012
Ort
Mariestad
Hoj
CRTT
Två veckor kvar till Årsracet nu. Någon mer som väntar på att få se BG på Patonen?:Bugar
TH
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Jomen visst. Men jag kollade på startlistorna, oj vad många hojar att kika på. Fullt i paraden och ganska mycket kul i dom andra klasserna oxå. Hoppas jag inte behöver meka så mycket med hojen, så man hinner gå runt och glo på alla godbitar.:tummenupp
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Inte för att jag vill vara tyken, men som rutinerad räv borde du väl hitta i SVEMO-TA.:fakta
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Tisdagens classicträning i Sviestad avklarad. Ösregn på vägen dit, torr bana och sen ösregn på vägen hem.:tummenupp
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top