McDonalds i ny skandal

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
För ett par år sedan avslöjades det att man tvättade toalettsitsarna i diskmaskinen.

Nu avslöjadas att man märker om maten. Frågan är om man kan kalla det avslöjande i sig. Jag beställer alltid en "specialare" när jag går dit. Då vet man att man inte får en burgare som stått i timmar. Säger visserligen inget om själva råvarorna. De kan ju vara utgångna. Som jag förstått sänds inslaget på söndag.

Är det lika illa ställt med Max och Burger King? Föredrar dessa två kedjor framför MacDonalds.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mcdonalds-fuskmarker-gammal-mat_4714213.svd

Men det var väl ingen nyhet? Det har man ju vetat länge från polare som har jobbat där att dom tex på fredag och lördagkvällar låter burgarna ligga lääääänge, eftersom dom som kommer förbi på fyllan varken märker det eller bryr sig :zpy

Knappast förvånande att en så stor kedja inte skulle ha några resturanger som missköter sig :rolleyes:

Några restauranger?

Knappast förvånande att en så stor kedja inte skulle ha några resturanger som missköter sig :rolleyes:

"– Vi har gjort stickprov på 48 restauranger runt om i landet och på 37 har vi funnit någon slags ommärkning av maten. Det är ett mönster som upprepar sig, säger han."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7123811.ab

En stor kedja som MacDonalds har nog inte råd med skandaler av den här typen. Inte i långa loppet. Man får nog skärpa sin internkontroll. Konkurrensen har ökat.

"– Vi har gjort stickprov på 48 restauranger runt om i landet och på 37 har vi funnit någon slags ommärkning av maten. Det är ett mönster som upprepar sig, säger han."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7123811.ab

En stor kedja som MacDonalds har nog inte råd med skandaler av den här typen. Inte i långa loppet. Man får nog skärpa sin internkontroll. Konkurrensen har ökat.
Åjo, det har dom nog råd med! Dom som lever sitt liv på mcdonalds bryr sig knappast, dom läser nog sällan dagstidningar, det stjäl ju tid från facebook, såpor och dansbandskampen :fördomssmiley

Åjo, det har dom nog råd med! Dom som lever sitt liv på mcdonalds bryr sig knappast, dom läser nog sällan dagstidningar, det stjäl ju tid från facebook, såpor och dansbandskampen :fördomssmiley

På MAX delar dom ut lokaltidningen gratis, undrar om dom har flyttat fram tidningsstället extra långt nu? :hihi

Folk på fyllan på helgerna kommer nog att fortsätta vallfärda dit oavsett kvalité på råvarorna. Folk i deras tillstånd skulle antagligen t om nöja sig med resterna i sopsäckarna för att släcka hungern innan sängen kallar. Är det klientelet man vill ha på McD?

Vi övriga tänker nog både en och två gånger innan vi väljer MacDonalds om det finns andra alternativ i närheten.

På MAX delar dom ut lokaltidningen gratis, undrar om dom har flyttat fram tidningsstället extra långt nu? :hihi

Här i stan är det DN, SVD eller Sydsvenskan. Någon som sett framsidan på dem idag? :D

Tidningsstället brukar stå vid beställningsdisken.

Last edited:
Annars går det bra att ignorera deras existens och äta mat istället.

Det låter ju mäkta konstigt om 37 av 48 restauranger har märkt om råvarorna utan varandras vetskap, det känns ju som att det hela startade högre upp i kedjan. Om det förekommer alls, jag har inte läst eller sett något om hur kontrollerna har gått till och SVT's "Dokument inifrån" är ju nya Aftonbladet så det känns ju sådär lagom intressant :näsblod

Om folk visste hur ett godtyckligt restaurangkök ser ut skulle ingen våga äta ute. Alls.

Bästföredatum är bra men det är ju inte ett "Otjänligtefterdatum".

Det låter ju mäkta konstigt om 37 av 48 restauranger har märkt om råvarorna utan varandras vetskap, det känns ju som att det hela startade högre upp i kedjan. Om det förekommer alls, jag har inte läst eller sett något om hur kontrollerna har gått till och SVT's "Dokument inifrån" är ju nya Aftonbladet så det känns ju sådär lagom intressant :näsblod

Då menar du att 11st har misskött sig mot huvudkontoret? :tungan

Om folk visste hur ett godtyckligt restaurangkök ser ut skulle ingen våga äta ute. Alls.

Precis, visst finns det säkert McD-resturanger som det fuskas på, men jag vet vilka hårda kontroller de har och ställer mig högst tveksam till AB:s uppgifter.
Men det är ju klart att McD och Coca-cola är ju västvärldens främsta varumärken så att kommisarna på AB gärna klankar ner på dom är ju inte så konstigt.
Finns det någonstans jag vågar käka så är det just på McD.

Trams. Blir man inte sjuk är det ingen fara. Det är bara en massa bönder med LRF i spetsen som jobbar hårt för att korta bäst-före-datum.

Jag har blivit ordentligt magsjuk två gånger efter att ha varit på mc-donalds. Dessutom har jag blivit halvrisig i kistan fler gånger än jag kan räkna. kopplade inte ihop mina magproblem med donalds förrän efter nåt år. Numera äter jag inte där utan på Max, och mår utmärkt.

Kanske en slump, men jag tänker inte chansa.

Minns nån förresten att det var mc-donalds som lät ett parti hamburgare stå bortglömt ute på lastkajen en hel dag i sommarvärmen? Sen tog dom naturligtvis in burgarna, tillagade dom och sålde. Det här är några år sen men jag minns det som igår, eftersom jag stod i bilkön utanför och väntade på min hamburgare när jag hörde det på nyheterna.

Men det var väl ingen nyhet? Det har man ju vetat länge från polare som har jobbat där att dom tex på fredag och lördagkvällar låter burgarna ligga lääääänge, eftersom dom som kommer förbi på fyllan varken märker det eller bryr sig :zpy

Har du sett hur knökfullt det är på en populär innerstadsdonken klockan halv 4 en fredagkväll?
Horder av människor som var och en ska ha åttioellva cheeze och en cola.
Kan ge mig fan på att det är det enda tillfället man kan få en nylagad burgare. :mattias

Att dom sen har laddat upp med flensost och pubishår under hela veckan tänker vi helst inte på. :gnissla

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back