McDonald´s på Sveavägen i Stockholm försvinner

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville

Bifogat

• 20110630_0522_large.jpg
    20110630_0522_large.jpg
    117.1 KB · Visningar: 810
  • dsc-0715.jpg
    dsc-0715.jpg
    30.7 KB · Visningar: 846
Jag kan bara tolka detta beslut på ett sätt: det är uppenbart att politikerna tycker att alla motorcyklister ska bli mer intellektuella genom att läsa böcker istället! :näsblod

Mycket liv försvinner därifrån i så fall. Ska det bli PK-elitens center istället? :D Nä, trist! Har ju hängt en hel del där förr i tiden!

Fan va tråkigt, jag brukar jämt hänga där på onsdagkvällarna :(
Om detta är sant så kommer jag att börja hänga på den hemliga swingersklubben nära Mcdonalds på Sveavägen istället!

Fan va tråkigt, jag brukar jämt hänga där på onsdagkvällarna :(
Om detta är sant så kommer jag att börja hänga på den hemliga swingersklubben nära Mcdonalds på Sveavägen istället!

Är Stadsbiblioteket en swingersklubb...!? :va

Illa när sverigest största mc-klubb blir bortkörd så här.. :arsele

Ingen fara. MC Donald's har många lokalavdelningar som medlemmarna kan sprida ut sig på. :fakta

Kan bli en intressant tillställning ifall det dyker upp 100 hojar och alla går in i biblioteket och sitter där en stund i skinnställ :D

Men vart flyttat restaurang Gyllene Måsen då?

Vi hänger väl där ändå? Motorcykelkulturen förenas med finkulturen. Kultur som kultur, upplevs bäst efter en kul tur!:rofl
Dessutom har vi lång tid att diskutera detta då bygget påbörjas 2017.

Det vore bättre att börja hänga på något mer kvalitativt ställe istället. Guldmåsens föda har en tendens att blåsa upp mitt skinnställ till en prhutan-ballong på väg hem ffrån en onsdagsträff, så jag har avstått att hänga där de senaste åren, och åren innan dess också för den delen.

Hänga på McDonalds? Motorcykel?
Jag förstår inte..
-Jag trodde man skulle köra med motorcykeln, på kurviga vägar typ...

Fast jag bor ju på landet såklart...

Hänga på McDonalds? Motorcykel?
Jag förstår inte..
-Jag trodde man skulle köra med motorcykeln, på kurviga vägar typ...

Fast jag bor ju på landet såklart...

Det är mest för HD-åkarna som måste stanna och fylla på olja innan hemfärd från stan... :-)

Det är mest för HD-åkarna som måste stanna och fylla på olja innan hemfärd från stan... :-)

Sällan några H-D på Sveavägen utöver min och Noyahs tycker jag. Sedan 80-talet har det mest varit en sporthojsgrej. Man träffas efter onsdagsåkat för mingel och eftersnack (dvs få reda på vilka som kraschat).
Finns det ngn modern motorcykeltyp som har högre oljeförbrukning än radfyresportisar? :D

Last edited:
Sällan några H-D på Sveavägen utöver min och Noyahs tycker jag. Sedan 80-talet har det mest varit en sporthojsgrej. Man träffas efter onsdagsåkat för att få reda på vilka som kraschat.
Finns det ngn modern motorcykeltyp som har högre oljeförbrukning än radfyresportisar? :D

Jag ser på det som en skördare, oljebyte under drift. Har bara inte knäckt filterdetaljen än.

Ska det bli PK-elitens center istället? :D Nä, trist!
Läsa böcker = dåligt? Men är det verkligen serietillverkade hamburgare som har gjort det till en bra träffplats för de som kör mc?

PS. Jag kan nog tänka mig att det kommer vara en lika bra plats med ett vanligt café (som jag gissar kommer finnas i närheten). DS

Last edited:
Was...??? Vad är detta...??? Den enda anledningen till att överhuvudtaget besöka detta rövhål till stad försvinner...?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph