Mc-Xpress i farten igen, nu är det 700hk Hayabusa som gäller!!!

var tar alla de här motorerna vägen sen då, de lär ju inte hålla för annat än bromsningen ungefär.
nästa vecka är det en 710hk osv zzzzzzzzzzzzz

Silwer skrev:
var tar alla de här motorerna vägen sen då, de lär ju inte hålla för annat än bromsningen ungefär.
nästa vecka är det en 710hk osv zzzzzzzzzzzzz

Ja, precis. Det finns en 1000 hk (ja tusen) version av den raka 2l fyran som sitter i nya 9-3 som amerikanarna har plockat fram och kör dragracing med.

OK, det är en konst att få ut mycket effekt, men det är magi att få bra körbarhet samtidigt...

/J

maverick_750rr skrev:
En bromsbänk klarar en bra bit över tusen HK.

750RR
Jo, men den här har blivit trimmad. Den gav bara 640 hk förra veckan.

maverick_750rr skrev:
På vems hoj ska den sitta?

750RR

Det er samme motor og eier som sist, Christer Johannson fra Gborg.

MC-xpress!

Smart PR! Dessa rekord som sätts på löpande band :Bugar lär ge eko " over there ", och grabbarna kommer att få jobba häcken av sig.

Jag skulle vet lite mera exakt hur de mäter,,,. :va

Finns det faktiskt nån möjlighet att kunna använda en sådan maskin till dragracing? Om den håller ihop.... :va

Är det bara jag som reflekterar över att länken är till "snowriders" .. dvs en skotersida, KANSKE är det väl tänkt att motorn ska i en snöskoter då ? Jag vet inte om det finns någon Skoter med hayabusamotor original, men så kan jag inte så mycket om snöskotrar heller :gnissla

Mattiaz skrev:
Är det bara jag som reflekterar över att länken är till "snowriders" .. dvs en skotersida, KANSKE är det väl tänkt att motorn ska i en snöskoter då ? Jag vet inte om det finns någon Skoter med hayabusamotor original, men så kan jag inte så mycket om snöskotrar heller :gnissla

Hehe...skulle inte tro det men men! :)
Snowrider rapporterar om mycket skojj som händer i motorvärlden!

Mattiaz skrev:

Linken mellom Mc-Xpress og snowriders er Alf ( Affe ) som jobber på Mc-Xpress. Han er "part time" skribent i Snowriders.

En liten undran bara

Hur kan en sådan motor hålla ihop mer än 5 minuter.

Närmar man sig inte gränsen för när

*Vevhusen spricker
*Dragstängerna skuts ur blocket
*vevstakarna går av
*kolvarna spricker
*osv......

Det må vara roligt med en 700 hk motor men e det inte lite väl dyrt att renovera var 5 km

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park