MC-verkstad i Örebro?

armitage

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2014
Hoj
Triumph Street Triple 2012
Tjena, jag letar efter en mc-verkstad i Örebro som kan göra en service på min Street Triple. Snön har ju försvunnit och om någon månad borde Tekniska förvaltningen ge sig ut med sina sopmaskiner för att sopa bort gruset, så jag tänkte försöka få den servad tills säsongen börjar. Grejen är att jag hittar väldigt få mc-verkstäder i Örebro med omnejd. När jag letar efter saker som verkstäder så brukar jag gå på rekommendation så man slipper tråkigheter men ingen av mina vänner kör hoj så det går inte den här gången.

Carlbarks MC finns ju i Kumla men de sysslar ju inte med Triumph, men man kan kanske höra med de i alla fall om jag inte hittar något annat som låter bättre. Jag slipper ju gärna att ta en tur till Kungliga Hufvudstaden för att få den servad.

ne de är jävla dåligt med auktoriserade ställen i örebro vad jag vet, kollat med mc-service? men dom kanske bara hålls med mopeder?

När jag åkte triumph med garanti på så servade jag på hojshopen i Laxå, men jag vet inte om Fredrik är kvar på verksta´n nu när dom flyttat till Askersund. Ring å kolla!

Tittade in hos Hojshopen när de låg i Laxå men hade inte riktigt kolla på var de tog vägen sen, men då ska jag kolla med dem. Iom att de säljer Triumph kan man ju alltid hoppas att e servar också. Kan inte de så kollar jag med Ribboda eller MC-service. Tack för ett par bra tips! :D

Lite sent svar här men Hojshopen har flyttat till Askersund.

Dom hjälpte mig förra året att mappa en Speed triple 02 på ingen tid alls.
Snabba på mailsvar vilket alltid är ett plus.

Om man kör R50 och tar första avfarten in till Askersund så ser man Hojshopen på höger sida när man passerat gamla macken på höjden (som numera endast är en tankstation).

Men du har förmodligen redan servat hojen med tanke på nuvarande väder:).

//
Rob

Servade den faktiskt precis där, lyckades hitta det stället och han gjorde en bra jobb tycker jag. Tack för svaret i alla fall! :)

Ah grymt, han är lite egen, Stefan, som jobbar där men jag har fått känslan av att han kan sina saker.

Det är inte du som brukar köra en röd Street Triple i Örebro ibland månne?
Såg den senast i söndags vid Svampen:).

Nix tyvärr inte, min är svart och jag kommer från Hallsberg. Grå-svart skinnställ med gula detaljer, så du får vinka om du ser något sådant! :)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8