MC-vecka på Lidl 23/3

Blev sugen på våfflor så jag åkte till Lidl. ;)

Köpte Underställ (Underställströja + Underställsbyxor) och Förbandsväska.
Understället har jag inte provat ännu och förbandsväskan hoppas jag att jag slipper prova, men tänkte att det var lika bra att ha när jag såg den och den såg ut att vara tillräckligt liten för att få plats under sadeln (har inte provat det ännu).

Köpte understället. Såg otroligt litet ut innan man tog på det men satt som ett ålskinn sedan. Jävligt elastiskt och känns ganska hi-tech och skönt faktiskt. Anti-Odour-behandling + massa fantastiska high-tech features deluxe bla bla bla...
Nåja, det verkar vara ganska bra skit i alla fall, men jag har ju inte kört med det ännu.

Köpte understället. Såg otroligt litet ut innan man tog på det men satt som ett ålskinn sedan. Jävligt elastiskt och känns ganska hi-tech och skönt faktiskt. Anti-Odour-behandling + massa fantastiska high-tech features deluxe bla bla bla...
Nåja, det verkar vara ganska bra skit i alla fall, men jag har ju inte kört med det ännu.

Sitter med mitt lidl underställ på mig nu. Använde det när jag var ute i minusgraderna och promenerade en mil nyss. Verkar bara bra :tummenupp

Jag skulle gärna vilja veta hur walkie talkie:na fungerar?

Själv har jag ett sånt där handsfreekit mellan förare och passagerare. Har avändt det under mer än hundra mil i sommras när jag och tjejen var på norge semester. Och jag var nöjd med det. Micken tar in en hel del vindbrus. Men det beror mycket på hjälmens konstruktion har jag märkt.
När jag och en polare använde dom en gång så fungerarde det verkligen as bra. I 170km/h var det inga problem att ha en konversation.
Så för den lilla slanten så är dom värda pengarna i alla fall. Funderar dock på att köpa ett nytt och bättre då jag upptäckt hur trevligt det var att kunna prata med någon under en lång färd.

Funderar nu som sagt på walki-talkie då man bytt till en hoj som ej är skjutsvänlig.

Ang. deras walkie talkie's, det är ingen push-to-talk-knapp till dessa eller? Är det 299:-/par eller styck?

Ang. deras walkie talkie's, det är ingen push-to-talk-knapp till dessa eller? Är det 299:-/par eller styck?
De kostar 299 kr för en st! Så polaren måste köpa en själv också..eller du två för 598.
Ingen som testat? kom igen nu..

Köpte walkiesarna. Bra och högt ljud, långa sladdar och billaddare medföljer. Kanon så långt.

Ptt knapp finnes på lång sladd som jag antar skall fästas på styret/på tummen. Det skall finnas vox funktion men jag får den iallafall bara att funka när headsetet inte sitter i. Kanske inte helt lysande med andra ord men jag behöll dem ändå. bra att ha till annat också.

Köpte walkiesarna. Bra och högt ljud, långa sladdar och billaddare medföljer. Kanon så långt.

Ptt knapp finnes på lång sladd som jag antar skall fästas på styret/på tummen. Det skall finnas vox funktion men jag får den iallafall bara att funka när headsetet inte sitter i. Kanske inte helt lysande med andra ord men jag behöll dem ändå. bra att ha till annat också.

Okej, kan du inte ge dig ut och köra för att se om de duger till det!
Du och en kompis kan ju ta varsin bil annars och dra ut huvvet genom rutan i ca 110 för att se om ni kan prata :hihi

Intressant att PTT är med. Hur ser headset ut? Vilken variant är det på hörlur och mikrofon? Släng gärna upp några bilder om du har möjlighet.

Intressant att PTT är med. Hur ser headset ut? Vilken variant är det på hörlur och mikrofon? Släng gärna upp några bilder om du har möjlighet.

Hörlurarna är skitstora och skall limmas(eller läggas) i hjälmen. Alltså inte en variant på ögonsnäcka. Det är en "högtalare" för varje öra. Miken sitter på en lång bom som också skall fästas i hjälmen. Allt sammanfogas genom en härva sladdar i jackan. Limningen i hjälmen skall jag inte använda då jag knappast vill ha en mik i munnen när man inte behöver prata med nån, så det blir nog en form av modifikation.

Kan tyvärr inte prova då hojen hamnade hos mor och far sen det mekades i polares garage. Men nedisade vägar kändes kortast möjliga väg till tillgängligt garage som en alldeles lysande idé.:)

Provade idag att ta på mitt för att se om det passar. Var som du beskriver, ser litet ut men "Jävligt elastiskt".

Hur varmt måste det vara för att man ska kunna åka > 10 mil utan att frysa om man har underställ under ?

Jag köpte också understället , dock så tog jag XL eftersom jag tyckte de andra så små ut.
Dock så visade sig passa ändå.
Vilka storlekar har ni kört på? Funderar på att köpa ett extra dock kanske i annan storlek.

längd : 187cm
vikt : 76kg

Jag köpte också understället , dock så tog jag XL eftersom jag tyckte de andra så små ut.
Dock så visade sig passa ändå.
Vilka storlekar har ni kört på? Funderar på att köpa ett extra dock kanske i annan storlek.

längd : 187cm
vikt : 76kg

Längd: 190 Vikt: 98 lönnfeta kilo.
XL passar väl perfekt men inte vet jag, t.o.m. jag hade kanske kunnat knö på ett L. De är ju jävligt töjbara... XL smiter väl åt fint på dig med?

De kändes inte så bra så jag ska prova feltemas också men får se vad det blir.

Biltemas stövlar är ju inte heller något att hurra om... det minsta man kan begära är väl i alla fall plastskenor vid smalbenet och inte att de är böjbara i alla håll och kanter.

Själv har jag varit och köpt intercom från Lidl så jag och frugan kan snacka när hon åker med.
Kollade lite på komradion men fann den varken billig eller tillfredställande... får ju ett tvåpack med samma funktioner för ungefär samma pris på valfritt teknikställe.

Kollade lite på komradion men fann den varken billig eller tillfredställande... får ju ett tvåpack med samma funktioner för ungefär samma pris på valfritt teknikställe.

Fast med PTT-knapp så sticker väl priset i väg på andra ställen, eller har du hittat nåt bra?

En lös ptt går väl på runt hundringen om det finns uttag för den?

Angående lidls com, jag hade helst sett att vox funktionen funkat med heatsetet inkopplat, så man sluppit ptt knappen om man kör lugnt och vindbruset är lågt (läs semester). Sen kunde man kopplat in knappen på autobahn när vindbruset ökar.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra