MC-vecka på Lidl 23/3

Skulle vara regnkläderna då, så man har något att sova i på lelleträffen:D

Ärligt, alla säger att priset inte alltid avgör, men jag inbillar mig att en hjälm för 3-5K kbc, lanzar, agv etc. är säkrare en en S-quare från lidel för 449:- oavsett att den är godkänd, är jag dum:huvet

Skulle vara regnkläderna då, så man har något att sova i på lelleträffen:D

Ärligt, alla säger att priset inte alltid avgör, men jag inbillar mig att en hjälm för 3-5K kbc, lanzar, agv etc. är säkrare en en S-quare från lidel för 449:- oavsett att den är godkänd, är jag dum:huvet
Var ju en "skyddsklädervidskjutstråd" för ett tag sedan.
Intermitenta passagerare skulle nog må bra av en (lånad?) jacka och en plasthatt i lagom storlek.
Vem tjackar riddarrustning med skydd av utarmat uran och desajnad rymdhjälm av kryptonit för motsvarande ett mindre lands BNP för att bli skjutsad till korvmojjen ett par gånger om året?

ja hade aldrig köpt en plasthjälm!! gjorde de för två år se. sen körde ja o krocka o fick 8 frakturer i ansiktet o där blev inget kvar av hjälmen. fattar inte hur dom kan sälja sånt plastskit!!!!!

Någon som vet om deras walkie talkie är något att ha? t.ex om det är full duplex och om den funkar bra när man kör

Last edited:
Jag köpte regnstället förra året, fast då var det tvådelat. Funkade kanon och höll mig torr genom en norgesemester.

Jag testade också den billiga (alltså inte sladdlösa) comradion. Och den är fullständigt kass, den klipper inte vindbrus så den blir värdelös runt 70. Den störs också av mobiltelefon (trots att sådan går att koppla in)

Själv hatar jag Lidl men...

....Regnskydden för stövlar ser faktiskt ut att ha bättre passform än de vanliga i galon. Nu gick man över till goretexstövlar för massa år sedan och det är helt kanon och värt pengarna.
Regnskydden skall såklart vara under regnbyxorna men de vill väl visa hur de ser ut.

Understället har "Skyddsvadderingssystem"!!!
Bra då slipper man ha skinnställ utanpå.:confused:

Tankväskan har jag faktiskt köpt och den är bra för de pengarna. Remmarna får man (i alla fall jag) anpassa så att den går att fästa någonstans.
Nackdelen är att den kan slänga fram o tillbaka.
Regnskydden på sådan här billiga grejer är bara skit så man får ta nåt annat.

Kompressorn i förbandslådan skall man ha den till konstig-gjord-andning?:rofl

BMW har mycket extrautrustning, men inget våffeljärn - kanske montera det på tanken så man är redo. Har de ingen såndär lat-gas-handtag så kan man grädda under körningen. Just det då måste jag köpa deras öppna hjälm så jag kan äta under tiden.

Just det, tankväskan har jag också. Kanon.

Har även MC kättingen. Den gjorde så min cykel(tramp alltså) stod kvar i cykelförrådet när jag bodde i gettot.

Just det, tankväskan har jag också. Kanon.

Har även MC kättingen. Den gjorde så min cykel(tramp alltså) stod kvar i cykelförrådet när jag bodde i gettot.
Fasen, här hade ju jag suttit och klurat fram ett roligt sätt att skriva om våffeljärnet på, och så visar det sig att jag missat att tråden har X antal inlägg redan! Aja, vafasen, bättre sent och lite redundant än aldrig (som vi säger inom den akademiska världen)

...Integrahjälm, Jethjälm, Crosshjälm, Crosshjälm, Våffeljärn, Njurbälte, MC Handskar...:fyllisar

Man blir iaf så lycklig, det känns verkligen att det är vår ute :D Solen skiner för fulla muggar, det är plusgrader, hyffsat torrt på vägarna och lidl har sin mc-vecka. Det behövs bara ett ord för att sammanfatta detta, NICE :tummenupp

Kör med Lidl-tankväska och använder inga remmar, bara magneterna. Funkar helt perfekt! Hjälm hade jag nog däremot köpt nån annanstans...

Skall nog köpa tankväskan, verkar vara lagom liten och lite småfack för pinaler osv!

Blir nog kanske komradio också ;)
Får komma övverens om en SH kanal sen, så vi kan snackas när vi möts ;)

Edit, kanske blir regnöverdraget till skorna också!

/Jocce

Köpte tankväskan förra året men dragkedjan gick upp bakvägen nästan direkt men efter att sytt och säkrat dragkedjan har den funkat till 1 par jeans och 1 par skor för ombyte när man kommit till jobbet.

Var nere och Fyndade idag...

Blev 2 st Comradios, tankväska, ett "handsfree" (mest för att kunna kommunicera med ev. passagerare), regnöverdrag till dojorna...och ett par billiga solglasögon (för att kunna ha när jag åker vattenskoter...)
Just ja, blev också ett gäng apelsiner ;)

Får se om grejerna håller, men är juh garanti på grejerna!

/Jocce

Last edited:
Någon som provat något annat än tankväskan så får ni gärna skriva det. Har någon liknande batteriladdare som jag köpte på micro, funkade perfekt. 14h laddningstid dock.
Funderar på MC-rengöringen? Men finns det inte någon annan spray som kallas för något speciellt som man kan använda i allt-i-allo syfte? ST-42 eller något? :S

Något som jag behöver inhandla är nå billigare integralhjälm till mina passagerare som själv inte har någon hjälm, känns ju hur som helst som en chansning när man köper en hjälm där, eller Biltema samt Micro där hjälmarna är lika billiga. Någon som provat någon hjälm från de ställena?

Kör fetstil på det ni köpt så blire lättare att hitta när man skumläser igenom tråden :)

Last edited:
Var nere & köpte handskar nu i morse, tyckte de kändes bra samt det var hyfsat bra skyddat jämför andra textil handskar. Stövlar köper jag någon annanstans, varför har de inga kättingar till salu längre?

Var och köpte ett par handskar idag, kändes helt ok, satt bra och så, letade även allvädersställ till tanten men det verka ju mest va till killar, tjejställen fanns ju inte ens i alla storlekar, annars känns de ställen ganska prisvärda faktiskt och det är väl en av de få sakerna som är det hos lidl

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph