bigsMT09
Ny medlem
- Gick med
- 25 Apr 2025
- Hoj
- 2024, Yamaha MT09
Jag kuggade…. På en riktig skit grej i slutet av trafikrundan.Hur gick det?
Var vägarbeten längre fram på en motorväg och förarprövaren gav mig anvisning att svänga av ”närmsta bästa möjliga” avfart eller vafan hon sa, för att köra in mot centrum.
Skyltarna för avfartens avstånd var kryssade och jag började tänka att vägen för avfarten är avstängd (medan jag kör 110km/h , vilket det var på motorvägen), hamnade i en tankebubbla typ om hon försöker ”lura mig” eller inte…..om jag verkligen kan ta denna avfart.
Medan jag hamnar i denna tankebubbla missar jag en 70 skylt och fortsätter i 110km/h och missar nästan avfarten. Förarprövaren fick ingripa vilket inte var ett bra tecken. Vi fortsatte lite till inne i centrum men fick sedan beskedet när vi var klara att jag blev underkänd.
Just pga av detta. Förarprövaren menade på att hade polis stått där så hade körkortet rykt direkt och tyvärr kan hon inte göra så mycket i detta fall, hon måste följa regelverk.
Har full förståelse. Det var en riktig dum miss av mig så skyller inte på något. 40km/h hastighetsgränsen är alldeles för mycket. Tar ansvar och som tur är fick jag tag på en ny tid nu på Torsdag igen (som inte fanns där först när jag kollade efter tider) Den bara poppade upp från ingenstans….
Har analyserat vad jag gjort fel och hoppas på bättre lycka om 2 dagar igen. Ska fan fixa det!!