Mc-tjuven som greps på bar gärning fick sitt straff

De idotiska med böterna är: hur fan ska en pundare få tag på 15 000? Det kommer aldrig ske så länge hon pundar. Alltså får brottsoffer-vad-det-nu-heter pröjsa.

Hon borde få ett straff som innebär arbete som vägkon vid vägarbeten.

Last edited:
MC-tjuvarna borde låsas in på säsongsbasis...dvs, de får sitta inne på sommarn när alla har sina hojar ute, sen när vintern kommer kan de få släppas ut då de flesta har stuvat undan sina hojar :)

Socrates skrev:
MC-tjuvarna borde låsas in på säsongsbasis...dvs, de får sitta inne på sommarn när alla har sina hojar ute, sen när vintern kommer kan de få släppas ut då de flesta har stuvat undan sina hojar :)

Men jag kör ju hela året :fatta!

Jason skrev:
Från Arbetarbladet:

..............
Malin och grannen följde efter kvinnan och hamnade båda i slagsmål med henne. Kvinnan döms nu att betala dem 15 000 kronor var i skadestånd.............

Bra jobbat :tummenupp

:klappar

Misshandel och hojjstöld borde generera lite mer än 1 månad tycker jag ialf...
Tänk om det var sheriffen hon pucklat på och inte en civil mcägare, skulle det blivit andra grejer!

FUBAR skrev:
1 månads fängelse för att stjäla en hoj och slå och sparka ägaren. Helt sjukt, nästan så man ger fan i att köpa grejer längre, bara ut och sno dom istället.
Pinsamt!!

så jävla rätt har du

Rikkard skrev:
Hon borde få ett straff som innebär arbete som vägkon vid vägarbeten.

För helvete, du vill väl för satan inte ha henne utmed vägarna?
Tänk vilka buklor o skit man hade fått på bilen/hojen om hon virrat runt!!

philsson skrev:
väldigt bra!.. :tummenupp
Tyvär så vågar man kanske inte göra något mot brotslingar då man riskerar att åka dit på så mycket skit själv.. De va min första tanke när de höll fast brotslingen.

Tänker mest på HIV och annat skit pundarna gärna har. Inte en chans jag riskerat en kanyl i pannan för det...

Fast hade där varit något tillhygge i närheten så går det ju att stoppa ändå. :fatta! Förmodligen hade man själv fått pröjsa istället...

Lås in dem och kasta bort nyckeln - stöld och misshandel ska alltid straffas hårt. Är det pundare så spärra in dem på avvänjning och sedan straff.

När ska folk fatta är det är synd om OFFREN och inte gärningsmännen?

Freddy82 skrev:
Tror du hon blir bättre av att sitta inne 6mån istället för 1mån?

Visste inte att man fick fängelse för förbättringens skull. Jag trodde det var ett straff? I så fall kan hon julik gärna sitta 20 år eftersom ingen förbättring förmodligen kommer inträffa.

och avgiftning efter den månaden på kåken!!! hahahaha
en av mina goda vänner som hamna snett här i livet åkte in dit..
när han kom ut var han beroende av mer piller än när han åkte in.

sveriges rättsystem är ett skämt enligt mig oavsett vad andra tycker.

här kan man ta någons liv och komma ut efter max typ 12 år 6 om man borstar tänderna varje dag.

att bli pundare e ganska lätt men att ta sig ur e svårt så jag tycker att en stor sattsning på det är på sin plats.
stölder, rån, och annat som kostar sammhället pengar hade minskat radikalt.

Freddy82 skrev:
Hur då? Vad blir skillnaden

Fem månader... Det är klart det är bättre med längre straff då kanske (kanske) hon tänker efter nästa gång hon ska sno en mc och kanske skiter i det för hon inte vill sitta i finkan!!!

Rikkard skrev:
Jävlar, tänkte inte på det.. Men om man tänder eld på henne och använder henne som lanterna på någon finlandsfärja?

HAHAHAHAHA :) :tungan :brinnerup
TACK för dagens *garv* :tummenupp

pundare måste ju också ha ett jobb hahahahaha

Låt oss hålla oss lite seriösa.....

.......är det nån som vet vad som hände med hojen? Behöll polisen den som bevismaterial eller fick ägaren tillbaka den samma dag?

njelger skrev:
Visste inte att man fick fängelse för förbättringens skull. Jag trodde det var ett straff? I så fall kan hon julik gärna sitta 20 år eftersom ingen förbättring förmodligen kommer inträffa.

Ja inte är det för att det ska bli sämre, förbättringen ligger i vad fängelsevistelsen har för betydelse för personen i fråga. Ett straff är ju till för att visa "vad som är rätt och fel samt konsekvenserna av det" enligt samhället.

Och om du nu tror att 1mån eller 20år gör sak samma är jag ganska mild i uttalandet att 1 el 6mån: vad är skillnaden för att lösa problemet?

Mögel skrev:
Fem månader... Det är klart det är bättre med längre straff då kanske (kanske) hon tänker efter nästa gång hon ska sno en mc och kanske skiter i det för hon inte vill sitta i finkan!!!

Jag tror hon hinner tänka den tanken efter 1mån.

Freddy82 skrev:
Jag tror hon hinner tänka den tanken efter 1mån.

Jag tror hon visste att det var fel redan innan hon hjälpte till att sno den här hojen, betyder det att du tycker att hon inte ska in i fängelse alls eftersom hon troligtvis inte kommer ändra på sitt beteende efter 1 månad, 6 månader eller 20 års vistelse ?

Joe Schmoe skrev:
Jag tror hon visste att det var fel redan innan hon hjälpte till att sno den här hojen, betyder det att du tycker att hon inte ska in i fängelse alls eftersom hon troligtvis inte kommer ändra på sitt beteende efter 1 månad, 6 månader eller 20 års vistelse ?

Det handlar inte om att hon visste att det var fel, utan om att hon kommer nog tänka om efter att ha fått ett straff i form av böter och att i 1mån vara utan friheten.

Edit: såg att hon skulle på behandling för drogmissbruket, lär ju vara bättre än fängelse i fler månader ialf.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...