MC-tjuv i Östersund efterlyses :(

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Nån har varit framme och misshandlat min kära gixxer inatt och plockat delar. Om någon här inne skulle kunna känna gärningsmannen i fråga hoppas jag verkligen att ni skäms å hans vägnar.

Hela kopplingen var bortslagen (utan verktyg, hittade halva fästet) och bortryckt från styret. Sen hade han med våld försökt dra loss slip-onet, men misslyckats. Fick dock riktigt fula märken i det.

/Martin

Last edited:
Vad säger ni?? Är det idé att försöka få ut nåt på försäkringen? bilsport & MC har jag...

berggren_martin skrev:
Vad säger ni?? Är det idé att försöka få ut nåt på försäkringen? bilsport & MC har jag...

Då har du ju självrisk som inte är av denna värld.

Jävla tråkigt iallafall. :(

jävla idiot som vandaliserar sådär, har haft hoj här utanför på parkeringen i 3 år och så precis när man ställer sig på kö till garage så händer det :(

Fan vad synd att han inte fick med sig slipon'et. Då hade det ju kanske vart värt att betala självrisken. Nu lär man väl aldrig få igen nåt för alla fula märken och repor i yoshimura-burken. När jag tänker efter kunde de hellre sprängt hojen i småbitar. Finns det något fulare än att sno saker för ett par tusen sådär och vandalisera lite när de ändå är i farten?

Nä, nu är jag riktigt arg, jag kommer inte att ha råd att köra någon mer motorcykel förrän lönen som kommer i slutet av augusti. Fan att man ska ha så tight ekonomi som student, fram till slutet av augusti har jag inte mkt pengar att leva för ju. Pengarna som jag annars hade kunnat lägga på bensin kommer inte ens räcka till att få ordning på hojen. Alltid ska nåt förstöra sommaren :(

Idiot till respektlös vandal som tror att man är rik bara för att man har hoj, min samlade förmögenhet överstiger inte ens csn-lånet. Bara att jag alltid prioriterat motorcykeln. Bryr de sig över huvut taget inte som gör sånt här? Har de nåt samvete, har de nåt liv?

...eller så var det inte meningen att jag skulle köra motorcykel just nu. Kanske hade kört ihjäl mig inne i stan idag och tjuven därför räddat mitt liv.

Nää, nu ska jag gå och skölja ner sorgerna med några folköl. Kanske lindrar mot den förbannade hettan med.

Last edited:
Hade ju inbrott i garaget i våras, tjuvarna fick med sig mitt gamla mc-batteri som var slut, men de lyckades förstöra bägge speglarna och en sidokåpa. Idag är jag glad att jag inte kom hem sent på natten och hittade tjuvarna i garaget, har ett stålrör i bakluckan nämligen.

Lider med dig, fan om man skulle få tag på den som våldfört sig på hojen. Skulle va svårt att hålla sig från att krossa knäskålarna på vederbörande... :smasha

J-Bone skrev:
Lider med dig, fan om man skulle få tag på den som våldfört sig på hojen. Skulle va svårt att hålla sig från att krossa knäskålarna på vederbörande... :smasha

Kan man lugnt säga!! I vanliga fall brukar jag ta såna här grejer rätt lugnt, men just nu är min ekonomi väldigt körig. Hade inte kunnat bli sämre timing på nåt sätt.

Gäller att va försiktig bara om man kommer på dom, den här killen som gav sig på min hoj i natt måste ha haft kniven i högsta hugg eftersom diverse slangar hade skurits av.

Fan vad jobbigt... jag blir så förbannad på folk som inte kan ge fan i andras grejer :mad: :mad: :mad:

Det är så jävla fegt att göra saker bakom ryggen på folk. Om den här typen hade vetat hur mycket motorcykeln betydde för mig och hur knivig ekonomin var just nu så hade han kanske tänkt efter en gång extra. Vill bara :zpy åt dom

berggren_martin skrev:
Det är så jävla fegt att göra saker bakom ryggen på folk. Om den här typen hade vetat hur mycket motorcykeln betydde för mig och hur knivig ekonomin var just nu så hade han kanske tänkt efter en gång extra. Vill bara :zpy åt dom

Lider med dig :(

Vet själv hur jävla tight det är under sommaren innan första lönen kommer :(

Hoppas att det löser sig på något sätt :tummenupp

:hej

Vad händer om jag tar den till verkstan direkt och betalar kalaset sjäv så länge? Får jag fortfarande ut pengarna i efterhand från föräkringsbolaget?

...en fråga till förresten. Det är närmare en mil till verkstan och en del stadskörning, fixar man det utan koppling?

Edit: Har dock fortfarande inte pengarna till detta men kanske skulle kunna ta ett litet lån. Allt för en sommar på två hjul :tummenupp

Last edited:
Hela kopplingen var bortslagen (utan verktyg, hittade halva fästet) och bortryckt från styret. Sen hade han med våld försökt dra loss slip-onet, men misslyckats. Fick dock riktigt fula märken i det.

Vad är det för knäppgökar?!!
Låter ju inte som en stöld eftersom vederbörande inte brytt sig om att ta grejorna hela. Men iofs en knäppgök kan ju göra konstiga saker. Var det någon som var avis så var det oxå en knäppgök. Hursomhelst så tycker jag att du skall kontakta lokalpressen, kanske inte ger dig något tillbaka men kanske fattar folk (inklusive knäppgökar) att alla motorcyklister inte är rika.

Tack för tipset! Skickade in ett dagens ris till ÖP.

Nu gäller att det inte försvunnit fler delar på den natten till idag, vågar knappt gå ut för att titta. :skrämd

Förresten, att tipsa tidningen var en helt suverän idé. ÖP kommer hit om några minuter :)

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back