MC-tjuv i Östersund efterlyses :(

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date
berggren_martin skrev:
Förresten, att tipsa tidningen var en helt suverän idé. ÖP kommer hit om några minuter :)

Härligt. Få med lite snyfthistorier om de höga f-premierna också. :tummenupp

Gustav1 skrev:
Härligt. Få med lite snyfthistorier om de höga f-premierna också. :tummenupp

Ajfan det glömde jag. Det var två tjejer som var här, verkade inte ha så mkt koll på motorcyklar. Så jag är beredd på att det kan stå precis vad som helst i tidningen imorgon... typ "slangarna till ljudburken bortklippta med våld så det sprutade vätska på kopplingen som låg nere i diket tillsammans med trasiga och repiga fjädrar"

Länkar artikeln om det dyker upp på ÖP:s hemsida :tummenupp

Last edited:
Jävligt surt det där, men som plåster på såren hjälper jag gärna till och fixar lite, har tillgång till lite verkstadsutrymmne, så kanske vi kan få hojen att gå tills du får råd att fixa till det ordentligt.

/Pajje

Psychobiker skrev:
Jävligt surt det där, men som plåster på såren hjälper jag gärna till och fixar lite, har tillgång till lite verkstadsutrymmne, så kanske vi kan få hojen att gå tills du får råd att fixa till det ordentligt.

/Pajje

Tack så mycket för erbjudandet, men jag tror det löser sig till sist. Hur hunnit sätta tillbaka lite lösryckta sladdar, böja rätt fästet till ljuddämparen, putsa till yoshimuraburken och fixat ny fjäder som håller fast den. Kopplingsgrejerna får bli nytt... sport & motor kunde ordna hela kalaset för drygt 3 papp med montering (motor expo, som är suzuki-återförsäljare, skulle ha 6). Hade en jävla tur som var registrerad på ett par småkurser den här sommaren, vilket innebar att jag kunde ringa till csn och begära mer lån. Aldrig kul att låna i onödan, men vad gör man inte.

Last edited:
Ringde precis en kille som fått sin hoj stulen natten innan, även det i närheten av där jag bor. Han hade bara trafikförsäkring och får inte ut ett öre. En tredje cykel hittades vält morgonen till samma natt. Tror man ska akta sig jävligt noga just nu i trakterna kring Östersund om man vill ha sina grejer kvar.

Jag vet (nästan) hur det känns... eller ja, lite iaf...

Hade precis köpt en ny hjälm för 3400kr och tre dagar senare hade någon brutit upp garaget och snott hjälmen, medans min olåsta moped med nycklarna i stod kvar orörd (konstigt)... så nu har jag fullt med namnlappar och grejor i min nya...

har också en polare som fick alla klistermärken avrivna på sin nya derbi senda... sånt känns ju så jävla onödigt...

Lite mer:

http://www.op.se/artikel.php?visa_id=283821&sektion_1_id=&sektion_2_id=&timestamp

Idolbilden kommer på köpet :tummenupp Visst ser det synd ut om hojen i den där otäcka kameravinkeln? Den ser ju helt förvriden ut...

edit: Vi är nu uppe i 4-5 hojar som blev utsatta för stöld eller stöldförök samtidigt på frösön. Hoppas uppmärksamheten i tidningen m.m. avskräckte förövarna för ett tag...

Last edited:
Förstår inte att de vågar stjäla och vandalisera en MC. Det är oftast den käraste ägodelen man har, de flesta skulle skydda sin hoj med vilka medel som helst. Men tjuvarna är o andra sidan inte så smarta......

Tjuvar

*ironi på*
Med skall vi inte känna medkänsla med de stackars tjuvarna med tanke på vad som sagts tidigare här?
*ironi av*

Fattar man inte skillnaden på ditt och mitt får man ta konsekvenserna. Lycka till med att hitta aset!

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back